slankeplaster
Fra : Inger

Dato : 01-08-05 20:53

Hej NG

Jeg har lige set en reklame på Nettet for noget der hedder slankeplaster
(http://www.densundelinie.dk/default.asp?Action=Details&Item=1127&Division=ad-madsund2605).
Jeg har altid været lidt skeptisk overfor denne type mirakel kure, men
vil alligevel gerne høre herinde:

Er der nogen herindefra som har erfaringer med dette produkt, eller som
kender nogen der har prøvet det, og haft succes/fiasko?

Hilsen Inger

Fra : mikael j

Dato : 01-08-05 22:07

On Mon, 01 Aug 2005 21:52:58 +0200, Inger wrote:

> [...]
>
> Er der nogen herindefra som har erfaringer med dette produkt, eller som
> kender nogen der har prøvet det, og haft succes/fiasko?

Bliver folk aldrig klogere?

Fra : Helle

Dato : 01-08-05 22:30

"Inger" <no@emailToMe.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen herindefra som har erfaringer med dette produkt, eller som
> kender nogen der har prøvet det, og haft succes/fiasko?

Jeps jeg har netop prøvet det og har ikke tabt så meget som et gram! Det er
noget værre bras og dermed spildte jeg lige 224 kr på det. Jeg vidste jo
inderst inde godt at det ikke nytter noget med et plaster...men
alligevel...hvad gør man dog ikke for at tabe sig?

Så lad være med at køb det - alt hvad de lover er direkte løgn!

Mvh Helle

Fra : Dan

Dato : 02-08-05 00:07

Jeg har købt plasteret og har samtidig indledt en god kur som vor mor lavede
den...foreløbig ryger der mindst 1 kg om ugen men om det er fra omlægningen
eller plasteret er et godt spørgsmål.

Lidt amatør-research afslører, at bag plasteret står TD of Scandinavia i
Bogense alias http://www.td-consult.dk/ alias Torben Dhalvad og hans kone
Anette Dabelsteen. De har vist lavet Bogense-pillen før.

Iøvrigt sælges det i de fleste Matas, men der er et par afdelinger, der ikke
vil forhandle det, fordi der ikke var nok videnskabeligt belæg, fik jeg
fortalt.

Ellers vil lidt Googleri hjælpe dig mere på vej

Dan

Fra : Inger

Dato : 02-08-05 07:30

Dan wrote:
> [...]
> fortalt.
>
> Ellers vil lidt Googleri hjælpe dig mere på vej

Hej

Tusind tak for dit åbenhjertige svar, Helle. Det er jo desværre som jeg
regnede med, selvom Dan åbenbart taber sig.

Men Dan: Nu ved jeg ikke hvordan din mor lavede en kur men mon ikke
den er skyld i det meste af dit vægttab? Men det kan selvfølgelig være
at det hjælper forbrændingen lidt på vej? Kan du mærke at du er blevet
mindre der hvor plasteret sidder?

Mit største problem er nemlig at jeg simpelthen ikke kan komme af med
det fedt der sidder f.eks. på inderlår og baglår uanset at jeg taber
mig. De bliver ved med at være store og ja... Det er jo frustrerende
ikke at tabe sig der hvor man virkelig gerne vil være mindre. I stedet
går jeg næsten en hel bh-størrelse ned når jeg har tabt 5 kilo (skal
tabe ca. 10 i alt, men de er røget af og på temmelig tit her på det
sidste) og jeg bliver også mindre i livet. Men da jeg har timeglas figur
gør dette det bare sværere at finde tøj (især bukser). Hvis bukserne
skal passse over bagdel/lår er de ca.1-1½ nummer for store i livet og
jeg kan få en hel knytnæve ned foran!

Så jeg er virkelig interesseret i at høre om plasteret kan hjælpe en god
slankekur med at tabe fedt de steder jeg gerne vil tabe det og ikke de
steder jeg ikke vil af med det?

Hilsen Inger

Fra : Dan

Dato : 02-08-05 17:04

> Så jeg er virkelig interesseret i at høre om plasteret kan hjælpe en god
> slankekur med at tabe fedt de steder jeg gerne vil tabe det og ikke de
> steder jeg ikke vil af med det?
>
> Hilsen Inger

Kære Inger

Jeg har engang hørt rygter om, at de steder man allerhelst vil tabe sig
kommer til sidst...til allersidst...hos mænd er det maven, hos kvinder er
det lårene, ikke også?

Fra : Inger

Dato : 02-08-05 18:16

Dan wrote:

> Kære Inger
>
> Jeg har engang hørt rygter om, at de steder man allerhelst vil tabe sig
> kommer til sidst...til allersidst...hos mænd er det maven, hos kvinder er
> det lårene, ikke også?

Hej Dan

Jo det skal nok være rigtigt. Mit problem er bare at når jeg mangler ca.
5 kilo til "mit ideal" (lige nu er jeg 10 fra) går jeg i stå. Jeg kan
simpelthen ikke komme længere ned. Og mine lår er måske blevet *lidt*
mindre, men slet ikke som jeg gerne så det. Og jeg mener ikke selv at
jeg er urealistisk og prøver på noget der ikke kan lade sig gøre. Jeg
kan se fedtet på lårene, det blævrer når jeg bevæger mig, men væk vil
det bare ikke og mine inderlår rammer stadig hinanden. Det er ganske
demotiverende og grunden til at jeg ofte har taget på igen; "fordi så
kan det også bare være lige meget!"

Hilsen Inger

Fra : Mette

Dato : 02-08-05 19:12

> [...]
> det bare ikke og mine inderlår rammer stadig hinanden. Det er ganske
> demotiverende og grunden til at jeg ofte har taget på igen; "fordi så

Jeg ved, hvad du mener. Men det _kan_ lade sig gøre. Men du skal kæmpe for
det. Længe. Det tog mig ca. et år at tabe de sidste 5 kg. Men så var alt
også helt væk - bortset fra min blævrende hud på den mave, jeg altid havde
haft.

Men måske kan noget styrketræning/pilates hjælpe, således at når fedtet
engang kommer væk, så er der muskler istedet for blæver?

Fra : Inger

Dato : 03-08-05 08:39

Mette wrote:

> [...]
> også helt væk - bortset fra min blævrende hud på den mave, jeg altid havde

Hvor er det rart at høre jeg ikke er den eneste. Jeg er så "heldig" at
mine to veninder er sugerør der ikke kan tage på, selvom den ene af dem
virkelig trænger til det! Så jeg har ikke lige haft nogle at snakke om
det med.

> Men måske kan noget styrketræning/pilates hjælpe, således at når fedtet
> engang kommer væk, så er der muskler istedet for blæver

Ja, det er også mit håb, jeg er netop startet op i et center. Problemer
er måske lidt at muskler også fylder og jeg vil jo gerne at mine lår
skal blive mindre. Men jeg må nok affinde mig med at de nok aldrig
bliver helt som jeg gerne vil have dem! Men med styrketræning håber jeg
at kunne nå noget af vejen... Men hvad er pilates? Har hørt om det, men
aner egentlig ikke hvad det er...

Hilsen Inger

Fra : Mari

Dato : 03-08-05 08:53

> [...]
> som jeg gerne vil have dem! Men med styrketræning håber jeg at kunne nå
> noget af vejen... Men hvad er pilates? Har hørt om det, men aner egentlig

Altså du taber dig ikke, bare ved at bruge plasteret. Men ved OGSÅ at tænke
på dine spisevaner osv.

Jeg har brugt plasteret, og har faktisk været godt tilfreds. Jeg er ikke
klar over, hvor meget jeg har tabt mig, da jeg mere ser på mit tøj, i stedet
for på tallet. Men hos mig satte det forbrændingen op, og jeg havde lettere
ved at tabe mig lidt.

Så nogle hjælper det altså.

Fra : Lisbeth

Dato : 03-08-05 09:09

"Mari" <erderpost@FJERNkvalme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> klar over, hvor meget jeg har tabt mig, da jeg mere ser på mit tøj, i
> stedet for på tallet. Men hos mig satte det forbrændingen op, og jeg havde

Hvordan ved du, at det satte forbrændingen op? JEG er ikke i stand til at
vurdere, om min forbrænding sættes op eller ned. Hvordan gør du det?

Gjorde du andet end bruge plaster?

Alene det, at man beslutter sig for at tabe sig, gør en mere bevidst om,
hvad og hvor meget man spiser, så jeg vil mene, at det er rigtig svært at
vide sig sikker på, hvad det reelt og helt konkret er, der virker, når man
gør en indsats for at tabe sig. Medmindre man spiser væsentligt mindre end
før eller motionerer væsentligt mere end før. I sådann tilfælde ville jeg
nok vove at konkludere, at det er den kraftigt ændrede kost/motion, der er
skyld i et vægttab.

Mvh. Lisbeth

Fra : Mari

Dato : 03-08-05 17:47

"Lisbeth" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan ved du, at det satte forbrændingen op? JEG er ikke i stand til at
> vurdere, om min forbrænding sættes op eller ned. Hvordan gør du det?

Nej, jeg gjorde ikke andet end at bruge plasteret. Jeg var også MEGET
skeptisk da jeg læste om det, men tænkte, at jo, det skal afprøves ! Jeg
dyrkede samme motion som inden tid, men hvor der ikke rigtig skete noget. Da
så jeg begyndte at bruge plasteret, og stadig dyrkede samme motion, ja så
begyndte jeg at tabe mig !

Fra : Inger

Dato : 03-08-05 18:16

Mari wrote:
> [...]
> så jeg begyndte at bruge plasteret, og stadig dyrkede samme motion, ja så

Ja, se det lyder jo rigtig rigtig godt Det er også noget i den stil
jeg håber på. Jeg har planer om at træne regelmæssigt og skære ned på
det usunde i dagligdagen. Men har har du lagt mærke til om du bliver
mindre lige dér hvor du sætter plasteret? og hvor sætter du det?

Fra : Mari

Dato : 03-08-05 18:39

> [...]
> usunde i dagligdagen. Men har har du lagt mærke til om du bliver mindre
> lige dér hvor du sætter plasteret? og hvor sætter du det?

Det plasteret efter sigende gør, er jo at gå ind og afgi nogle stoffer til
din krop. Jeg har ikke kun tabt mig der, hvor plasteret har siddet. Jeg har
sat det på låret, skiftevis hver dag. Så det ikke sad samme sted jo. Men man
taber sig over det hele. Jeg er gået fra etn 48 til en 44 i tøj, som er
rimelig normal for min højde. Jeg er nemlig høj af en pige at være... 188 cm

Fra : Inger

Dato : 03-08-05 19:53

Mari wrote:
> [...]
> rimelig normal for min højde. Jeg er nemlig høj af en pige at være... 188 cm

Okay på den måde... Jeg troede faktisk at det gik ind der hvor man satte
plasteret på og hjalp til at blive mindre lige dér. Jeg tror jeg vil
vente og se hvor langt træningen kan tage mig inden jeg køber plasteret...
men tak for din tilbagemeldning, det er rart at få klar besked

Hilsen Inger

Fra : Mari

Dato : 03-08-05 20:17

Jeg mener jeg stadig har ca 20 stk liggende, hvoraf du kan få nogle af dem,
billigere, så kan du jo prøve et par dage

Fra : Inger

Dato : 03-08-05 22:19

Mari wrote:
> Jeg mener jeg stadig har ca 20 stk liggende, hvoraf du kan få nogle af dem,
> billigere, så kan du jo prøve et par dage

Mange tak, det vil jeg meget gerne...
Hvirdan gør vi lige det rent praktisk?

Knuz Inger

Fra : Mari

Dato : 04-08-05 08:06

Jamen send mig en mail på erderpost@FJERNkvalme.dk så finder vi ud af noget
med en pris eller noget

Fra : Sabina H.

Dato : 13-08-05 06:47

Inger wrote:

> [...]
> håber jeg at kunne nå noget af vejen... Men hvad er pilates? Har hørt
> om det, men aner egentlig ikke hvad det er...

Pilates er en træningsform der virker lidt som en blanding af power yoga og
callanetics..... det er kontrollerede øvelser der foregår på på gulvet....
jeg har selv STOR glæde af pilates (winsor pilates, den fra tvshop) som jeg
synes strammer mine muskler op og giver mig en smedighed og holdningsændring
jeg aldrig har oplevet med andre træningsformer...

det bedste ved pilates er at man starter på det nivau man nu engang er på,
og allerede efter kun 3 gange af 20 minutters træning kan man mærke
smedigheden og den opstrammende effekt på musklerne....
jeg vejer stadig 5 kg for meget men passer fint ned i en størrelse 38/40,
hvor jeg førhen på samme vægt skulle bruge 40/42..... effekten på mine lår
og mave har også været store idet jeg har fået gode stærke muskler som er
slanke og længere end nogensinde før.... btw har jeg også et problem med
store lårmuskler...

feks står jeg og håber på at kunne få ordnet mit maveskind (overflødigt
skind hjælper det jo altså ikke på*G*) og det er også i den forbindelse jeg
har lavet maveøvelserne, og jeg er gået fra at have et forholdsvis slapt
maveparti, til at have en stram og flad mave, under dellerne vel at
mærke..... jeg er overbevist om at lægen på ingen måde behøver røre ved mine
mavemuskler når jeg engang skal opereres....

det handler i reglen om at du skal vælge træningsformer til dine ben som
slanker musklerne op og gør den stærke og smalle..... cykling og løb og steb
feks er smaddergode cardio træningsformer, men giver også meget muskelmasse
til benene og det er jo ikke meningen.....
jeg vil klart anbefale dig at se om du kunne finde et pilates hold i
nærheden, eller hvis du gider bruge pengene på det, investere i winsor
pilates båndet/DVD'en og komme i gang derhjemme.... en anden løsning kan
også være at smutte forbi biblioteket og få fat i en bog om pilates og
forsøge derhjemme uden instruktør ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Mette

Dato : 13-08-05 09:39

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> slanke og længere end nogensinde før.... btw har jeg også et problem med

Er glad for at høre om dine erfaringer - har brugt winsor pilates i næsten 2
uger, og kan også mærke en generel opstramning og bedre holdning.
Håber, at det kan hjælpe lidt på maven (kombineret med fornuftig kost), da
det er dér mit fedt ophober sig (sammen med strækmærkerne). Hvis jeg bliver
for tynd, hænger min skind i folder...yikes.

Fra : Sabina H.

Dato : 13-08-05 11:27

Mette wrote:

> Er glad for at høre om dine erfaringer - har brugt winsor pilates i
> næsten 2 uger, og kan også mærke en generel opstramning og bedre
> holdning.

min største opdagelse var en dag jeg opdagede at jeg efter ganske få
træningssessioner pludseligt kunne "folde mig sammen"... altså stå med
strakte samlede ben og få hovedet ind imellem knæene og sætte hænderne fladt
i gulvet*G* DET var fedt......

> Håber, at det kan hjælpe lidt på maven (kombineret med fornuftig
> kost), da det er dér mit fedt ophober sig (sammen med strækmærkerne).
> Hvis jeg bliver for tynd, hænger min skind i folder...yikes.

det gør mit jo så også..... det er jo derfor jeg gerne vil have ordnet mit
maveskind.... desværre hjælper pilates ikke på det, men når man gerne vil
have slankere udseende muskler så er det i min erfaring vejen frem.... det
nytter jo ikke at træne hårdt og få større muskler når musklernes størrelse
er problemet ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Inger

Dato : 16-08-05 17:19

Sabina H. wrote:

> [...]
> nytter jo ikke at træne hårdt og få større muskler når musklernes størrelse

Mange tak, begge to for svarene omkring pilates. Det lyder som om jeg
bør prøve at kombinere den hårde muskel træning med noget pilates, jeg
vil helt sikkert kigge på det! Desværre er jeg nødt til at fortsætte med
muskeltræningen pga. dårlige knæ. Men dete kan jo være pilates kan
modvirke at mine lår bliver større.

Inger

Forresten, Hvis I også har problemer med at finde cowboybukser der
passer på grund af store lår/lille talje, kan jeg anbefale et mærke der
hedder Applebottoms. Det kan kun købes på Nettet, da de kun forhandles i
USA, men de er altså lavet til kvinder der har denne form (ligesom
negerkvinder og JLo). Jeg har lige været i USA hvor jeg fandt dem. De er
vildt gode... www.applebottoms.com

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-08-05 11:05

"Dan" <noemails@thankyou.com> wrote

> Jeg har engang hørt rygter om, at de steder man allerhelst vil
> tabe sig kommer til sidst...til allersidst...hos mænd er det
> maven, hos kvinder er det lårene, ikke også?

Jeg synes jeg har tabt mig over hele kroppen, så at sige. Jeg har i
hvert fald kunnet følge min vægt rimelig direkte på mavestørrelsen.
Men det kan selvfølgelig være jeg ikke er så repræsentativ for mit køn.

Fra : Stefan Holm

Dato : 03-08-05 18:02

Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk> writes:

> Jeg synes jeg har tabt mig over hele kroppen, så at sige. Jeg har i
> hvert fald kunnet følge min vægt rimelig direkte på mavestørrelsen.

Samme hér. Rent procentmæssigt har jeg tabt mig mere i livvidde end i
vægt.

--
Stefan Holm
"Onsdag: Min badering klemmer."

Fra : Frandsen

Dato : 03-08-05 12:26

"Inger" <no@emailToMe.org> skrev i en meddelelse
> Er der nogen herindefra som har erfaringer med dette produkt, eller som
> kender nogen der har prøvet det, og haft succes/fiasko?

Det er vist ikke så længe siden, at der blev spurgt om slankeplaster. Jeg
mener, at vi kom frem til, at det kun virker, hvis man satte det plaster for
munden