U2 i parken - reaktioner ??
Fra : bettersexinc

Dato : 01-08-05 19:50

Kan det virkelig passe at jeg er den første til at starte en tråd om
koncerten i går ??
Hvad synes I om lyden, stemningen, scene set-up, vejret o.s.v ?

Jeg mener at det var en af de 6 stjernede koncertoplevelser...

P.S
Da der var soundcheck blev det besluttet at lade Parkens tag forblive åbnet
(da var der jo mere eller indre skyfrit)
For hvis taget så lukkedes under koncerten, ville akkustikken og/eller
lydkvaliteten blive forringet.

(Det var den forklaring jeg fik)

Fra : Carina

Dato : 01-08-05 20:12

"bettersexinc"

> Hvad synes I om lyden,

Noget bedre end forventet, faktisk var den rigtig god der hvor vi sad (FCK
Tribunen, lige ud for cirklerne af de podier der gik ud fra scenen.

>stemningen

For vild! Det var fantastisk at se som folk på plænen nærmest bruste over,
når et af de rigtige klassikere startede. Især da Edge startede riffet til
Sunday Bloody Sunday fik jeg kuldegys af at se folk på plænen juble.

>scene set-up,

Det har jeg ikke den store mening om. Ville stadig gerne have set scenen på
Zoo-TV touren. Men umiddelbart virkede det fint nok (?)

>vejret

Det regnede ikke der hvor jeg sad. Det gjorde det tilgengæld i den halve
time det tog mig at cykle til parken.
Min jakke er ikke tør endnu, men hvad gør det? Det var jo U2 ;)

> o.s.v ?

Det var jo bare stort. Især var jeg positivt overrasket over at de spillede
så mange af deres gamle numre - lidt back to basic synes jeg de var.

> Jeg mener at det var en af de 6 stjernede koncertoplevelser...

Enig!

VH
Carina

Fra : Michael

Dato : 01-08-05 20:35

bettersexinc wrote:
> [...]
> (da var der jo mere eller indre skyfrit)
> For hvis taget så lukkedes under koncerten, ville akkustikken og/eller

DET VAR KANON! 6/6

Nogen der har lagt nogle billeder op? :)

/Michael Villekjær

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 20:52

"Michael" <ville@spam.stofanet.filter.dk> skrev i en meddelelse

> DET VAR KANON! 6/6

Det var ringe.
Jeg var der ikke, men det er ringe alligevel
da det er et irsk band og det er U2.

Bandet startede med religiøse rødder
og er nu et meget politisk band, før for H.

Ellers fint nok med mig, at der er nogle
som gider ride med på denne bølge
af 'noget', som handler om så meget
mere end (dårlig) musik.

Det må være det politiske budskab
folk finder lækkert, måske en moderne
peace-love-and harmony ting.

5-8 gode melodier på 30 år er for lidt
til at kalde det et superband, og skal
der endelig sættes etikette på
verdens største rock-band, så
er det ikke U2.

Fra : bettersexinc

Dato : 01-08-05 21:09

Bitterhed over den manglende koncertbillet...... ?

Smut du bare over til de andre fæhoveder: dk.snak.mudderkastning

bsi

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 21:45

"bettersexinc" <you@cant.mail.me> skrev i en meddelelse
> Bitterhed over den manglende koncertbillet...... ?
>

> Smut du bare over til de andre fæhoveder: dk.snak.mudderkastning

Nej.
Jeg så Tyson + Tina Turner i parken og med
dên akustik manglede jeg intet..

Fra : John

Dato : 02-08-05 14:55

Olesen skrev:

> Jeg så Tyson + Tina Turner i parken og med
> dên akustik manglede jeg intet..

Nej, desværre er akustikken i Parken noget nær en katastrofe.
Men det gør jo ikke U2 til et ringere band.

Mvh

John

Fra : Nicolai

Dato : 02-08-05 16:37

> Nej, desværre er akustikken i Parken noget nær en katastrofe.
> Men det gør jo ikke U2 til et ringere band.

I søndags var der ingen problemer med lyden.

Fra : Rune Jensen

Dato : 02-08-05 18:13

Nicolai wrote:

> I søndags var der ingen problemer med lyden.

Det kom an på hvor man sad henne tror jeg.
Snakkede med en der sad under taget, og de kunne ikke høre noget af det
han sagde overhovedet.

-Rune Jensen

Fra : John

Dato : 02-08-05 19:26

Nicolai skrev:

> I søndags var der ingen problemer med lyden.

Nej, der var ikke direkte problemer med lyden under U2, men godt syntes
jeg nu ikke det lød hvor jeg sad - slet ikke under de to første bands.

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-05 19:06

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, desværre er akustikken i Parken noget nær en katastrofe.
> Men det gør jo ikke U2 til et ringere band.

Jo.
Dên aften dog især.

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 01-08-05 21:19

> [...]
>
> Bandet startede med religiøse rødder
> og er nu et meget politisk band, før for H.
>
> Ellers fint nok med mig, at der er nogle

Lidt hårde ord. Dårlig musik er det vel ikke ligefrem i forhold til så meget
andet, men jeg er total enig i at en 5 - 8 måske 10 rigtig gode sange på
25 -30 er alt for lidt til at man kan kalde dem "verdens største rockband"?
- Måske verdens mest overvurderede (?) Ikke siden "Achtung Baby" har U2
lavet noget der var bedre end et ganske almindeligt standard rock-band.

De har været skide heldige fordi "Joshua Tree" kom på det helt rette
tidspunkt. Intet andet. Og alle ved det.
- og Bono´s frelsthed er åbenbart noget som alle de selvglade og ligegyldige
danske musik anmeldere ELSKER (føj)

Tænk på hvilken graris promotion / reklame dette band får?!! Det er jo helt
grotesk. Samtlige blade og magasiner slikker U2 i røven så der er vådt i
flere dage efter (!) - Medierne er værre end U2 selv! Hvis jeg var en
virkelig stor fan af U2 ville jeg da være helt flov over at være det i denne
tid. De ægte fans må da næsten have lyst til at grave sig ned...

Men : Verden har brug for helte. Og desværre er det altid (og vil altid
være) helt tilfældigt HVEM der bliver udråbt til at være helte.
Intet kan vel overraske længere...

Anders

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 21:47

"Anders C. Nielsen" <acn77@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men : Verden har brug for helte. Og desværre er det altid (og vil altid
> være) helt tilfældigt HVEM der bliver udråbt til at være helte.

Hørt og godt fortalt.
Massehysteri som de 'gamle rockdrenge'
også leger med på...

Fra : Brizz

Dato : 01-08-05 23:54

Anders C. Nielsen wrote:
> [...]
> virkelig stor fan af U2 ville jeg da være helt flov over at være det i denne
> tid. De ægte fans må da næsten have lyst til at grave sig ned...

Mon ikke grunden til at medierne bruger så meget tid på det er fordi at
dem der læser/ser medierne vil have det?
Der er vel engrund til at så mange har stået i kø for at få billetter og
gjort næsten hvad som helst for at komme ind og se dem.

Om jeg er en ægte U2 fan ved jeg ikke men kørte da hele vejen til
Göteborg og lå 11 timer i kø i -5 grader for at få billetter. Fik dem og
gjorde det gerne igen.
Jeg grimer mig ikke over det.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 02-08-05 02:22

> Tænk på hvilken graris promotion / reklame dette band får?!! Det er jo helt
> grotesk. Samtlige blade og magasiner slikker U2 i røven så der er vådt i
> flere dage efter (!) - Medierne er værre end U2 selv!

Du har helt ret... Det virker lidt som om Bono har fået samme status som
Paris Hilton, dvs. kendt for at være kendt...

U2's musik har aldrig sagt mig noget, det er ikke ligefrem slukker for
hvis det er i TV eller Radio men jeg går ikke op i deres musik. Og jeg
kan altså ikke rigtig se hvorfor dette band fortjener så meget mere
presseomtale end alle andre, og hvorfor forsangeren skal mere frem i
lyset end de andre medlemmer. At man kan råbe "fuck bush" fra en
talerstol eller en scene gør sgu ikke én til nogen superhelt, uanset om
man så har nok så mange fans der lytter til én når man kritiserer deres
regering.

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 01-08-05 22:42

On Mon, 1 Aug 2005 21:51:57 +0200, "Olesen" <n/a> wrote:

> [...]
>
>Bandet startede med religiøse rødder
>og er nu et meget politisk band, før for H.
>
>Ellers fint nok med mig, at der er nogle

Er det dig der er inde i Dolph? :)

Fra : bonfils

Dato : 03-08-05 07:17

"Jesper B. Nielsen" <jesper.nielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det dig der er inde i Dolph? :)

LOL

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Brizz

Dato : 01-08-05 23:58

Olesen wrote:

> Det var ringe.
> Jeg var der ikke, men det er ringe alligevel
> da det er et irsk band og det er U2.

Så ALT hvad der kommer fra Irland er dårlige?

> 5-8 gode melodier på 30 år er for lidt
> til at kalde det et superband, og skal
> der endelig sættes etikette på
> verdens største rock-band, så
> er det ikke U2.

Superband er nok ikke helt forkert ord at bruge om dem. Om man kan lide
musikken eller ej er jo en smagssag men kig på pladesalget gennem de
sidste 10 år. Så er det jo ikke helt ved siden af.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Brian

Dato : 01-08-05 23:03

Brizz wrote:

> Superband er nok ikke helt forkert ord at bruge om dem. Om man kan
> lide musikken eller ej er jo en smagssag men kig på pladesalget
> gennem de sidste 10 år. Så er det jo ikke helt ved siden af.

Jeg er ikke den store U2 fan, men hvis jeg skulle køre en positiv vinkel
på dem, ville jeg da prøve at krybe uden om de seneste 10 år.

/Brian

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 02-08-05 02:17

> men kig på pladesalget gennem de
> sidste 10 år. Så er det jo ikke helt ved siden af.

Kig på McDonald's omsætning de sidste 10 år... Kan man derfra konkludere
at de laver super godt mad?

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-05 08:25

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> Kig på McDonald's omsætning de sidste 10 år... Kan man derfra konkludere
> at de laver super godt mad?

hehe

Fra : Rune Jensen

Dato : 02-08-05 12:19

Esben von Buchwald wrote:

> Kig på McDonald's omsætning de sidste 10 år... Kan man derfra konkludere
> at de laver super godt mad?

Næ men du kan da konkludere at det er populært og at folk kan lide det.

-Rune Jensen

Fra : Per Madsen

Dato : 02-08-05 15:18

Esben von Buchwald <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote:

> Kig på McDonald's omsætning de sidste 10 år... Kan man derfra konkludere
> at de laver super godt mad?

Super god mad...det må du jo så definere...Men det smager ihvertfald
supert godt!

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : Hauge

Dato : 02-08-05 15:53

Hej
Per Madsen wrote:
> Men det smager ihvertfald
> supert godt!

Nåja, det er jo også derfor der er nogle der kan li' U2, og os andre der
ikke kan. Det handler om smag, eller, i det her tilfælde, mangel på samme,
men det er jo rart at kunne få nulstillet smagsløgene, både de lytte og
smagsmæssige.

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-05 19:07

> [...]
> men det er jo rart at kunne få nulstillet smagsløgene, både de lytte og

Alene dêt bandet er så fandens stærk politisk involveret
gør det uinteressant.

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 02-08-05 21:14

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> Kig på McDonald's omsætning de sidste 10 år... Kan man derfra konkludere
> at de laver super godt mad?

GOD sammenligning!!
Man kan tilføje at McDonald´s også er blevet billigere og billigere de
seneste 10 år

- Var der nogen der sagde "Solgt Ud"?

)

Anders

Fra : Michael

Dato : 02-08-05 21:28

Anders C. Nielsen wrote:
> [...]
>

> GOD sammenligning!!
> Man kan tilføje at McDonald´s også er blevet billigere og billigere de

Går udfra du referer til at der var "Udsolgt" i parken? Men at du
ligefrem synes at billeterne er billige forstår jeg ikke.

;-D

/Michael

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 03-08-05 00:21

> Går udfra du referer til at der var "Udsolgt" i parken? Men at du ligefrem
> synes at billeterne er billige forstår jeg ikke.
>
> ;-D
>
> /Michael

LOL!!!!

Anders
PS: Ironi er dejligt!

Fra : Steen

Dato : 03-08-05 08:36

Esben von Buchwald wrote:

> Kig på McDonald's omsætning de sidste 10 år... Kan man derfra konkludere
> at de laver super godt mad?

Er den ikke faldet?

De har da måttet lukke flere restauranter.

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-05 08:25

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> Så ALT hvad der kommer fra Irland er dårlige?

Indtil videre.

> Superband er nok ikke helt forkert ord at bruge om dem. Om man kan lide
> musikken eller ej er jo en smagssag men kig på pladesalget gennem de
> sidste 10 år. Så er det jo ikke helt ved siden af.

Kandis sælger også godt i Danmark.

Fra : AJC

Dato : 01-08-05 23:03

"Olesen" <n/a> wrote in news:42ee7d5d$0$85293
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> "Michael" <ville@spam.stofanet.filter.dk> skrev i en meddelelse

> Det var ringe.
> Jeg var der ikke, men det er ringe alligevel
> da det er et irsk band og det er U2.

Hvad er der nu galt i irske bands?
The Corrs er f.eks. et fremragende irsk band.

Her er jeg enig.

Fra : Steen F.

Dato : 01-08-05 23:16

Olesen wrote:
> Det var ringe.
> Jeg var der ikke, men det er ringe alligevel
> da det er et irsk band og det er U2.

Hehe, hvor køber du dit tjald henne??

Men jeg synes lyden er dårlig på deres plader. Dårlig produktion eller hvad
det hedder. Meget rodet lyd og larmende. Man kan sagtens lave en
rock-produktion uden af det lyder så dårligt. Men det er nok et bevidst valg
at det skal lyde sådan. Musikken syens jeg er okay.

MVH Steen

Fra : Michael

Dato : 01-08-05 23:26

Olesen wrote:
> [...]
>
> Bandet startede med religiøse rødder
> og er nu et meget politisk band, før for H.
>
> Ellers fint nok med mig, at der er nogle

Så det vil sige du ikke har lagt nogle billeder fra koncerten på nettet?

:----/

/Michael

Fra : Per Madsen

Dato : 02-08-05 15:18

http://media.urbandictionary.com/image/large/image-1930.jpg

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : AJC

Dato : 02-08-05 16:20

permandREMOVETHIS@cool.dk (Per Madsen) wrote in news:1h0ocy2.rw47dw2irxloN%
permandREMOVETHIS@cool.dk:

http://users.pandora.be/bauknecht/Forumshit/kiss.jpg

Fra : Otto J.

Dato : 04-08-05 20:27

> Det var ringe.
> Jeg var der ikke, men det er ringe alligevel
> da det er et irsk band og det er U2.

Hvis man ikke kan lide musikken der spilles til en koncert er man per
definition diskvalificeret til at udtale sig om hvorvidt koncerten var god
(hvadenten man deltog eller ej...)

Mvh. Otto

Fra : rosenauer.dk

Dato : 02-08-05 13:09

> DET VAR KANON! 6/6

Enig! - nok den bedste koncert jeg har været til meget meget længe! - men
ok, at være på scenen og trykke Bonos hånd gjorde den heller ikke mindre
interessant =)

> Nogen der har lagt nogle billeder op? :)

http://rosenauer.dk - der er selvklart flere på mediesiderne -
www.musik.dk, www.gaffa.dk, www.jp.dk, www.berlingske.dk, www.pol.dk,
www.bt.dk og www.eb.dk.

/Martin Rosenauer

Fra : Peter

Dato : 02-08-05 14:38

rosenauer.dk wrote:

> Enig! - nok den bedste koncert jeg har været til meget meget længe! - men
> ok, at være på scenen og trykke Bonos hånd gjorde den heller ikke mindre
> interessant =)

Men lidt nedtur, når han afslutter med et "Now, Fuck Off", eller hvad?

/Peter

Fra : rosenauer.dk

Dato : 02-08-05 15:02

> Men lidt nedtur, når han afslutter med et "Now, Fuck Off", eller hvad?

Ja.. men det var jo forventeligt :)

/Martin

Fra : Michael

Dato : 02-08-05 15:09

Peter wrote:

> Men lidt nedtur, når han afslutter med et "Now, Fuck Off", eller hvad?
>
> /Peter

Var det ikke piss off? :)

Michael

Fra : rosenauer.dk

Dato : 02-08-05 17:25

> Var det ikke piss off? :)

Same deal :).. men det var vist 'fuck off' hvis jeg husker rigtigt - og han
kan jo tillade sig det! ;) - stik ham Nobelprisen og alle er glade!

/Martin - http://rosenauer.dk

Fra : laksko@hotmail.com

Dato : 02-08-05 14:15

> Nogen der har lagt nogle billeder op? :)
Fastisk koncert... Også 6/6 herfra..!

Jeg har lagt nogle billeder op på www.laksko.com
/Kristoffer

Fra : John

Dato : 02-08-05 14:53

bettersexinc skrev:
> Kan det virkelig passe at jeg er den første til at starte en tråd om
> koncerten i går ??
> Hvad synes I om lyden,

Høj og alt for skinger og stort set ingen bas der hvor jeg sad (højre
langside set i forhold til scenen) Specielt under de to første bands var
lyden uudholdelig.

> stemningen,

Kanon stemning.

> scene set-up,

Godt

vejret

Jeg sad i tørvejr og fik desuden min paraply med ind uden problemer.

> Jeg mener at det var en af de 6 stjernede koncertoplevelser...

Enig. U2 gjorde det rigtig godt.

> [...]
> (da var der jo mere eller indre skyfrit)
> For hvis taget så lukkedes under koncerten, ville akkustikken og/eller

Godt de ikke gjorde det så.

Mvh

John

Fra : Nicolai

Dato : 02-08-05 16:39

> Høj og alt for skinger og stort set ingen bas der hvor jeg sad (højre
> langside set i forhold til scenen) Specielt under de to første bands var
> lyden uudholdelig.

Enig i de 2 første bands, men under u2 synes jeg det var udemærket.

Bortset fra det - stor stor aften :)

Forum 2001 var dog heller ikke ringe ;)

Fra : Thomas

Dato : 02-08-05 21:41

> Høj og alt for skinger

Det var ikke parkens lyd - Sådan ER Bono's stemme bare

..Thomas