Sålbænke, hvad skal man vælge?
Fra : Michael Kristensen

Dato : 01-08-05 19:51

Hej

Jeg har fået monteret nogle nye (hvidmalede) trævinduer og står nu med
valget hvilken slags sålbænk der skal laves.

Huset er fra 1937 og muret i gule sten, omkring nogle af vinduerne er der
røde sten. Vindskeder + tegltag er mørkegråt. Oprindeligt var der
hvidmalede zink-sålbænke sømmet med 50+ søm ind i bunden af vinduet. Denne
montering skal laves om på de tilbageværende sålbænke.

Da samtlige sålbænke alligevel skal have en overhaling, har jeg overvejet
skifer i stedet for zink. Er der nogle forskelle på
- holdbarhed?
- pris?

Jeg har svært ved at forestille mig, hvordan en skifersålbænk ser ud på et
hvidt vindue omgivet af gule/røde mursten. Husene i lokalområdet har ikke
været til meget hjælp! Er du tilfældigvis er faldet over nogle billeder af
sålbænke på nettet?

Mvh.
Michael

Fra : Gipsyman

Dato : 01-08-05 20:20

Hej Michael.

> [...]
> på et hvidt vindue omgivet af gule/røde mursten. Husene i lokalområdet
> har ikke været til meget hjælp! Er du tilfældigvis er faldet over

Da vi skulle have vores sålbænke malet, var vi heller ikke sikker på
farven. Huset var blevet malet skagensgult og vinduerne var hvide.
Jeg gjorde det at jeg tog et billede af huset, og åbnede billedet i et
fotoredigeringsprogram (Photoshop), derefter lavede jeg nogle billeder med
sålbænkene i forskellige farver for at se hvad der var bedst.

Forslag.
Tag et billede af noget skifer, og manipuler billedet ind i et billedet af
dit hus. Kan måske spare dig for nogle ærgelser.

Mvh
Gipsyman