Netmelon i drivhus
Fra : Dorthe

Dato : 01-08-05 18:14

Min netmelonplante har nu omkring 3-4 meloner og masser af blomster.
Spørgsmålet er, om de skal bindes op eller om jeg kan ligge grenene hen ad
jorden?

Hvis de skal bindes op, hvordan gør man det så nemmest?

/Dorthe

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-08-05 23:25

Dorthe wrote:
> Min netmelonplante har nu omkring 3-4 meloner og masser af blomster.
> Spørgsmålet er, om de skal bindes op eller om jeg kan ligge grenene
> hen ad jorden?

Meloner og græskar bliver så store og tunge, at en opbundet plante ikke kan
bære dem. Lad planten ligge hen ad jorden, eventuelt på et underlag af halm.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Anette

Dato : 05-08-05 22:48

Dorthe wrote:
> Hvis de skal bindes op, hvordan gør man det så nemmest?

Jeg plejer at binde meloner op, mest fordi jeg ikke vil have at husets
beboere af dyr og mennesker skal falde over dem ( Vores drivhus er et
af dem der står op ad huset og fungerer som mini-udestue og gennemgang til
haven)

Til opbindning bruger jeg de der net man køber f.eks løg i. Nettet rundt om
melonen, og en snor i, så den løftes fri af gulvet, men selvfølgelig ikke
længere end planten kan følge med, snoren bindes til væg eller loft, alt
efter hvor planten står.
Det fungerer fint.

/ Anette