Logan til DK ?
Fra : me_marco

Dato : 01-08-05 18:04

Er der nogen der ved om Renault's Logan kommer til DK ?
Den sælges såvidt jeg har kunnet finde ud af fra nettet i Tyskland,
Frankrig og Spanien.

Prisen må, at dømme udfra prisen i Tyskland, komme til at ligge lige
under VW FOX dvs. ca 120.000 kr.
Ikke dårligt for en bil der byder på mere plads end en Golf og hele
510 liter baggagerum.

Fra : Mogens

Dato : 01-08-05 18:21

On 1 Aug 2005 10:03:32 -0700, "me_marco" <me_marco@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen der ved om Renault's Logan kommer til DK ?

Dét må man da ikke håbe!:
www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=4020
Flere billeder -> www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,366757,00.html

>Ikke dårligt for en bil der byder på mere plads end en Golf og hele
>510 liter baggagerum.

Læs aartiklen - der er andet i verden end plads og bagagerum...

Mvh
Mogens

Fra : Søren Blom

Dato : 01-08-05 20:06

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev

> Dét må man da ikke håbe!:
> www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=4020
> Flere billeder -> www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,366757,00.html

Godt nok er der ikke mange Elge i Danmark, men der skal da godt nok sket
nogen forbedringer med bilen før jeg ville sætte mig en i Logan.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Mogens

Dato : 01-08-05 20:10

On Mon, 1 Aug 2005 21:05:39 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote:

>Godt nok er der ikke mange Elge i Danmark, men der skal da godt nok sket
>nogen forbedringer med bilen før jeg ville sætte mig en i Logan.

Jep - den er ikke up to date.

Kører du stadig Audi RS6?

Mvh
Mogens

Fra : Kim Kristensen

Dato : 01-08-05 22:15

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Flere billeder -> www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,366757,00.html

> Læs aartiklen - der er andet i verden end plads og bagagerum...

Der er i det mindste plads til en ordentlig forbindingskasse

Med venlig hilsen Kim

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-08-05 21:27

"me_marco" <me_marco@hotmail.com> wrote in news:1122915812.276305.190870
@g14g2000cwa.googlegroups.com:

> Ikke dårligt for en bil der byder på mere plads end en Golf og hele
> 510 liter baggagerum.

Og som samtidig vælter i undvige med lav fart? Og endda kun scorer 3
stjerner?

Ja det er ikke så ringe en bil

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : me_marco

Dato : 03-08-05 08:30

Såvidt jeg husker scorede Kia Picanto også kun 3 stjerner og det er
jo tilmed en lettere bil. (Jo lettere des mindre sikker).

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-08-05 09:04

"me_marco" <me_marco@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Såvidt jeg husker scorede Kia Picanto også kun 3 stjerner

"Stjerner" er relativt til bilens "klasse", str, der kan ikke sammenlignes
imel. "klasser". Gaflet fra euroncap's hp.:

21. Can results be compared between groups?
Results should only be compared within the same group. The frontal
testing method mirrors a crash between two similar sized cars. A heavier car
or one with a higher structure will tend to have an advantage if it impacts
a smaller car. The Euro NCAP results cannot be used to predict the outcome
of such crashes.

Så må man jo bare håbe at Renå'en kun bliver impliceret i uheld med mindre
køretøjer ;).

Fra : me_marco

Dato : 07-08-05 09:29

Hvorfor må man da ikke håbe det ?
Den er da ikke ringere end mange andre minibiler er.

Faktisk er den bedre end fx en kia picanto. Og hvad med suzuki alto,
dk's mest solgte bil i april 2005 og den er ikke engang testet af euro
ncap.

Her er det antal stjerner andre biler i klassen fik:
Daewoo Matiz ***
Daihatsu Sirion ***
Fiat Panda ***
Ford Ka ***
Hyundai Atos ***
KIA Picanto ***
Smart ***
Dacia Logan ***

Jeg kan ikke se hvorfor logan skulle være ringere end alle disse.

Fra : Brian

Dato : 07-08-05 09:41

me_marco wrote:

> Jeg kan ikke se hvorfor logan skulle være ringere end alle disse.

Jeg kan heller ikke se det store bøvl omkring den bil. Sikkerheden er ikke

god som i en bil til +50.000.- ekstra, men det må folk der køber den, vel
selv vurdere om de kan leve med.

Hvis ikke Renault havde stået bag bilen, tror jeg ikke der havde været alt
det uro.

/Brian

Fra : Mogens

Dato : 07-08-05 09:39

"me_marco" <me_marco@hotmail.com> wrote in message

Hvorfor må man da ikke håbe det ?
Den er da ikke ringere end mange andre minibiler er.
Jeg kan ikke se hvorfor logan skulle være ringere end alle disse.

Fordi den beviseligt dumper i elgtesten. Så ville jég undgå den.
Jeg ved ikke, om de andre er testet tilsvarende, men når der
ligefrem er et bevis på, at bilen fejler, bør man ikke vælge den, IMO.

Ikke før, der er indført ændringer på bilen vedr. fejlen - a la MB
A-klassen.
Og ændringerne er blevet testet...

Fra : Peter Weis

Dato : 07-08-05 11:35

Mogens wrote:

> Fordi den beviseligt dumper i elgtesten. Så ville jég undgå den.

Var det den sædvanlige elgtest den dumpede i?

Tidligere var det oppe at den bestod ADACs sædvanlige elgtest, men at
den under en mere uformel test var væltet rundt.
Dvs at den besto de tests som andre biler også bestod (minus den første
Mercedes A), men at den dumpede i en test som andre biler ikke havde
gennemført.

mvh
Peter

Fra : Mogens

Dato : 07-08-05 13:41

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message

> [...]
> Dvs at den besto de tests som andre biler også bestod (minus den første
> Mercedes A), men at den dumpede i en test som andre biler ikke havde

Det er generelt meget sjældent, at en bil vælter under slalomtest.

Hvis den gør det, skal jeg ikke eje bilen, før det er klarlagt:
1) hvad fejlen var
2) hvad der gøres ved det

Fra : Henrik B.

Dato : 08-08-05 14:37

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> Var det den sædvanlige elgtest den dumpede i?

Som ikke er en elgest, men en dobbelt undvige manøvre!

Fra : Peter Weis

Dato : 08-08-05 21:41

Henrik B. wrote:

> Som ikke er en elgest, men en dobbelt undvige manøvre!

Var det så den sædvanlige dobbelte undvigningsmanøvre-test som fik bilen
til at vælte?

mvh
Peter

Fra : Henrik B.

Dato : 10-08-05 16:27

> Var det så den sædvanlige dobbelte undvigningsmanøvre-test som fik bilen
> til at vælte?

Jep.

Fra : Peter Weis

Dato : 10-08-05 22:16

Henrik B. wrote:

> Jep.

Det har ellers tidligere været fremført, at det var en usædvanlig
undvigemanøvre-test som fik den til at vælte, og at den ikke væltede ved
den sædvanlige test.

mvh
Peter

Fra : me_marco

Dato : 07-08-05 09:53

<Fordi den beviseligt dumper i elgtesten. Så ville jég undgå den.

Grunden til at den dumpede i elgtesten var at bilen var monteret med en
fejlbehæftet alu-fælg.

Peter Weis skrev:
"Som jeg så videoklippet så virker det som om dækket slipper
fælgkanten
så luften derved går ud af det. Herefter er det klart at fælgen
bider i
asfalten (og bilen ruller rundt).

Hvis ovenstående er korrekt så er det vel nærmere fælgen som har et

uheldigt design/udformning der hvor dækket lægger an mod den."

http://groups-beta.google.com/group/dk.fritid.bil/browse_frm/thread/af37db42c4afd54c/6b7dc8d32c047fbf?hl=en#6b7dc8d32c047fbf

Fra : Mogens

Dato : 07-08-05 10:00

Hvis ovenstående er korrekt så er det vel nærmere fælgen som har et
uheldigt design/udformning der hvor dækket lægger an mod den."

Læs hér:
"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message

Du skriver:
> [...]

Peter svarer:
> Det giver testen her næppe belæg for.
> Den viser bare at dækket løsnes fra fælgen og at fælgen bliver skrammet.
> Jeg synes ikke der er stor forskel på hvor godt bilen styrer igennem
> manøvrerne med de to fælgtyper.

Okay? :)

Fra : Mogens

Dato : 07-08-05 10:02

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message

Prøver lige igen :)
Kunne misforståes, hvad jeg var citeret for!

Læs så hér:

Fra : me_marco

Dato : 07-08-05 10:35

Jeg undskylder...jeg skrev jeg citerede Peter Weiss, men det var en
fejl. Claus Nygaard-Pedersen var manden bag de ord jeg citerede.
Beklager fejler.

Rokker dog ikke ved min pointe at uheldet ved elgtesten var forårsaget
af de monterede alu-fælge. Det synes jeg fremgår rimeligt tydeligt af
videoen. Med stålfælge klarer bilen jo testen fint.

Fra : Mogens

Dato : 07-08-05 10:48

>Jeg undskylder...jeg skrev jeg citerede Peter Weiss, men det var en
>fejl. Claus Nygaard-Pedersen var manden bag de ord jeg citerede.
>Beklager fejler.

OK

>Rokker dog ikke ved min pointe at uheldet ved elgtesten var forårsaget
>af de monterede alu-fælge. Det synes jeg fremgår rimeligt tydeligt af
>videoen. Med stålfælge klarer bilen jo testen fint.

PW giver udtryk for at kunne forstå hvad der bliver sagt.
Claus gør ikke, fordi han omtaler "at det på filmen virker som om....",
hvorefter du tror på Claus' udlægning?

Fra : Henrik B.

Dato : 08-08-05 14:36

"me_marco" <me_marco@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Rokker dog ikke ved min pointe at uheldet ved elgtesten var forårsaget

Det er stadig ikke en elgtest! Dét er hvad tyskerne kalder denne test.
Korrekt hedder det en dobbelt-undvige manøvre. En elgtest er noget halt
andet, og foretages mig bekendt kun af Saab og Volvo.

Fra : me_marco

Dato : 07-08-05 16:46

Sidste nyt er at Renault nu har stoppet eksporten af Logan med den
pågældende Alu-fælg efter at 2 test har vist at ved undvigemanøvrer
kan dækket krænges af fælgen og forårsage en punktering, som altså
kan få fælgen til at slå i asfalten og bilen derved til i værste
fald at tippe over.

Dermed skulle det være fastslået hvad fejlen var og at løsningen er
ikke mere and sælge bilen med den fejlebehængte fælg.

Fra : Mogens

Dato : 07-08-05 16:55

[...]

Jeg vil gerne se et link...

Fra : me_marco

Dato : 07-08-05 18:04

http://www.evenimentulzilei.ro/eveniment/?news_id=193703

Oversættelse:

Efter elgtesten i frankrig har Renault besluttet at tilbagetrække alle
Logan udstyret med alu-fælge. Bilerne vil istedet blive udstyret med
stålfælge og kunderne blive holdt skadesløse.

Af artiklen fremgår det desuden at problemet skyldes at alu-fælgen
kan deformeres.

Fra : Mogens

Dato : 10-08-05 18:35

http://www.evenimentulzilei.ro/eveniment/?news_id=193703

>Oversættelse:
>Efter elgtesten i frankrig har Renault besluttet at tilbagetrække alle
>Logan udstyret med alu-fælge.

Det manglede da bare :)

Fra : me_marco

Dato : 12-08-05 20:24

Det er korrekt, iflg artiklen i Autobild gennemførte de først to
sædvanlige undvigemanøvre-tests, bagefter fandt de så ud af at de
havde glemt at tage billeder til artiklen og sendte derfor testdriveren
ud igen, hvorefter han altså væltede bilen.

Det er forøvrigt blevet fastslået at det slet ikke var bilen der var
skyld uheldet, men de monterede alu-fælge.

Fra : Mogens

Dato : 12-08-05 20:28

> Det er forøvrigt blevet fastslået at det slet ikke var bilen der var
> skyld uheldet, men de monterede alu-fælge.

Du er ihærdig :)

--
Mvh Mogens
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Peter Weis

Dato : 13-08-05 07:52

me_marco wrote:

> Det er forøvrigt blevet fastslået at det slet ikke var bilen der var
> skyld uheldet, men de monterede alu-fælge.

Det er vel en svaghed i bilens konstruktion hvis en "forkert" fælg kan
få den til at vælte?

mvh
Peter

Fra : Mogens

Dato : 13-08-05 08:32

> Det er vel en svaghed i bilens konstruktion hvis en "forkert" fælg kan
> få den til at vælte?

Han mener sikkert, at fælgen er et tilkøb og dermed
i princippet ikke bilens skyld - selvom fælgen er leve-
ret abfabrik...

Fra : me_marco

Dato : 12-08-05 20:50

Tjah synes bare hele sagen er et unfair "hatchet job" af tyskerne mod
loganen.

De må jo have været klar over at uheldet skyldtes at fordækket
"punkterede/mistede luften" ellers kan fælgen jo ikke slå i asfalten.
Det er jo et problem isoleret til en bestemt type fælg, men skaden er
jo sket kan man sige, folk har fået det indtryk at bilen vælter ved
svag sidevind.

Har personligt kørt i en Logan og mit indtryk var ganske positivt. Så
det har måske noget med det at gøre.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 14-08-05 10:44

[...]

Kan det tænkes at bilen som følge af konstruktionen, lægger for meget vægt
på "det yderste hjul". For blød affjedring var teorien da Toyota Yaris
lavede et lignende nummer under test hos auto motor & sport
http://www.automotorsport.se/biltester/2004/0419/041907esp.pdf

Med venlig hilsen Kim