loft og spots i badeværelse - og en dampsp~
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 01-08-05 13:27

Hejsa,

Jeg skal skifte loftet i badeværelset. Kan man bruge gipsplader eller er det
skidt i et vådrum? Hvilke krav er der til spots i et badeværelse? Kan de
også hænge over badekarret? Er det nødvendigt med en dampspærre? Det er et
lille badeværelse på 1 sal og det er således et varmt rum (også badeværelse
endda med varme i gulvet), der ligger lige oven over. Der er pt ikke
dampspærre sat op.

ras

Fra : Carsten Keller

Dato : 01-08-05 13:56

"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> et lille badeværelse på 1 sal og det er således et varmt rum (også
> badeværelse endda med varme i gulvet), der ligger lige oven over. Der er

Du kan få specielle vådrums gipsplader, de er fine til formålet. Jeg tror
ikke der er specielle krav til spots i et badeværelse, ud over de sædvanlige
med afstand osv.

Jeg kan dårligt forestille mig at der ikke skal en dampspærre op. Hvis det
endelig skulle være kan du jo ikke sikre dig at fugten kun stiger op i
rummet oven over, den vil også sive ud i resten af konstruktionen. Uanset
hvad falder huset nok ikke fra hinanden de første par dage hvis du glemmer
det, men det stykke plastic er ikke det der kommer til at tage tiden i dit
projekt.

Keller