Ud med fluerne og myggene.
Fra : Bjarne K

Dato : 01-08-05 10:26

Tip til hvordan man holder fluer ude søges. Har net for dørene, men
vinduerne står jo gerne åbne i sommervarmen, og her kan man jo ikke
sætte net for, da vinduerne jo åbnes udad.

Bjarne K.

Fra : Calle.

Dato : 01-08-05 10:33

Bjarne K wrote:
> Tip til hvordan man holder fluer ude søges. Har net for dørene, men
> vinduerne står jo gerne åbne i sommervarmen, og her kan man jo ikke
> sætte net for, da vinduerne jo åbnes udad.
jo, man sætter net indvendigt fra karm til vindue så det passer når det er
åbent. Så vil nettet jo følge med når man lukker
--
Calle.

Fra : Bjarne K

Dato : 01-08-05 10:40

"Calle." <fake@fake.fake> wrote in message
> [...]
det er
> åbent. Så vil nettet jo følge med når man lukker

Smart, Må se om jeg kan få det til at du med mine tophængte vinduer.

Jeg må vist ud og købe noget tyl.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Helle

Dato : 01-08-05 13:31

"Bjarne K" <kanfaaes@hvis.ønskes> skrev i en meddelelse
> [...]
> vinduerne står jo gerne åbne i sommervarmen, og her kan man jo ikke
> sætte net for, da vinduerne jo åbnes udad.

Anskaf dig et par indekatte jeg har to indekatte og har stort set aldrig
myg, fluer og edderkopper - i hvert fald ikke ret længe af gangen

Mvh Helle

Fra : Bjarne K

Dato : 01-08-05 14:02

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> wrote in message

> Anskaf dig et par indekatte jeg har to indekatte og har stort set
aldrig
> myg, fluer og edderkopper - i hvert fald ikke ret længe af gangen
>
> Mvh Helle

Her en hund der gør et ihærdigt forsøg. Ingen edderkopper, biller eller
ørentviste, men myg og flue bestanden kan den ikke holde nede.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Janne Poulsen

Dato : 02-08-05 01:59

> [...]
> vinduerne står jo gerne åbne i sommervarmen, og her kan man jo ikke
> sætte net for, da vinduerne jo åbnes udad.
> --
> Med venlig hilsen
>
> Bjarne K.
>
>Udvælg dig de vinduer, som skal stå åbne og sæt et net for. Nemmest og
>billigst med en rest gardinstof - jeg tror det hedder Gardisette - en
>gardinspiral og et par øskner. Gardinet skal syes med en "flæse" for oven
>og for neden. Gardinet tager ikke lys og er effektivt. Systemet er
>afprøvet gennem 10 år i et område med dræbermyg.

hilsen Janne

Fra : Bjarne K

Dato : 02-08-05 11:07

"Janne Poulsen" <suk7jannepoulsen@mail.dk(suk7)> wrote in message

> hilsen Janne

Når jeg har fundet ud af hvad øskner og flæser er, vil jeg overveje
designet. Har allerede en lille ide om hvad du mener.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Max

Dato : 02-08-05 11:47

Hej Bjarne

> Når jeg har fundet ud af hvad øskner og flæser er, vil jeg overveje
> designet. Har allerede en lille ide om hvad du mener.

Vi bruger noget hvidt myggenet der næsten ikke kan ses, det
købes sammen med noget velco bånd og er meget nemt
at montere på vindueskarmen.

Mvh Max

Fra : Bjarne K

Dato : 02-08-05 11:54

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Vi bruger noget hvidt myggenet der næsten ikke kan ses, det
> købes sammen med noget velco bånd og er meget nemt

Jo, men det er lidt besværligt at åbne og lukke vinduerne. Vi har nogle
sindsygt gamle vinduer, hvor man skal bruge begge arme og den ene fod
for at åbne, så der skal laves et eller andet så det er nemt at fjerne
nettet igen.

Endvidere stikker der to arme ud, hvis vinduerne kun skal stå på klem.
(kan dog ikke lige huske hvor langt de stikker ud.

Men nu har jeg da fået nogle idéer, så jeg må til at experimentere.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Med venlig hilsen

Bjarne K.