Hjælp til mindre scroll-bar??
Fra : Mikkel Brent

Dato : 01-08-05 10:26

Jeg fået tilsendt et design af en ven, som jeg kan øve mig i at
redigere i og andre basale ting. Men har diog stadig et problem.
Det design, jeg har fået sendt, fylder ikke det der svarer til en
side (det er meget mindre) - DErfor vil jeg spørger, hvordan jeg
laver en scroll-bar der passer til designet. Jeg har være inde på
www.html.dk for at finde hjælp, mén uden resultat. Jeg kunne
finde hjælp til at farve og forandre "normale" scrol-bars. Se
evt. min side på: www.piston.frac.dk (Vil gerne have en scroll
bare, der passer til forsiden, det vil sige der vil komme nogle
artikler, der vil være længere end forsiden. På disse sider skal
scroll-baren træde ind, og sørge for længde på eks. forsiden og
en pågælende side, med en længere artikel, er den samme.

På forhånd tak :D

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 01-08-05 10:43

Mikkel Brent wrote:
> [...]
> side (det er meget mindre) - DErfor vil jeg spørger, hvordan jeg
> laver en scroll-bar der passer til designet.

Det kan du ikek lave på 'normal' vis. Du bliver nødt til at bruge flash
eller javascript og noget grafik, hvis du vil ha' en anden scrollbar end
den, der normalt er i styresystemet.

Farver o.s.v. på scrollbaren er en del af styresystemet, og det kan du
derfor ikke ændre på en webside.

--
Benny Nissen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-08-05 21:51

Mikkel Brent wrote:
> [...]
> side (det er meget mindre) - DErfor vil jeg spørger, hvordan jeg
> laver en scroll-bar der passer til designet.

Åh, lad dog være med det pjat. Scrollbaren er brugerens værktøj til at
manøvrere op og ned på din hjemmeside. Den er ikke en integreret del af din
hjemmeside.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/