Sponsor
Fra : Allan

Dato : 01-08-05 06:19

Nogen der ved hvordan man skriver til en sponsor

Allan

Fra : Johnny Christensen

Dato : 01-08-05 07:11

Det afhænger af i hvilken forbindelse du skal sponseres og om det er en fond
eller privat firma som du ønsker pengene fra.
Det giver to forskellige indgangsvinkler.

JZC
(ex-motorsport´s udøver, med Shell som sponsor)

Fra : Allan

Dato : 01-08-05 19:00

det er kun private firma, vi er et par gutter der skal til VM i undervands
fotografering vi får en del betalt og så ville det jo være rat hvis man
kunne få resten betalt, eller hvis man kan få film til at træne med mm

Allan

Fra : Johnny Christensen

Dato : 04-08-05 00:28

Så skal du jo skrive ansøgningen ud fra hvad et privat firma skulle kunne få
ud af at sponsere midler til jer så i kan dyrke jeres hobby.
Det vil sige at du skal have noget at tilbyde. Og i det tilfælde betyder
det, at du skal slå på den reklameværdi der ligger i at de åbner for
pengetanken og dermed at du skaffer dem positiv omtale.
Så afhænger det af om det er et firma med begrænset geografisk udbredelse.
De vil jo derfor have omtale i lokalavisen eller andet lokal medie.
Eller om det er et firma der sælger deres produkter bredt, de kan jo bruge
omtale der ikke nødvendigvis kommer fra lokalmediet.

Regn med at der kun er gode ord og skulderklap, hvis i ikke griber det
forretningsmæssigt an.

Så lav en analyse af fordele / ulemper / risiko for firmaet, ved at sponsere
jer. For så har du en stærk forhandlings position når det kommer til reelt
møde.
Vær realistisk, har du en sandsynlighed for at skaffe god placering ved VM ?
Så har du måske også en mulighed for at lande et sponsorat. Vis dem din
track record, hvilken omtale du tidligere har været i stand til at
fremskaffe.

--
www.johnnychristensen.com
Inspiration til nordisk dykning

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 01-08-05 13:50

Hej Allan

Det er god takt og tone i newsgroups at man dels ikke poster irelevante
indlæg og dels ikke poster samme indlæg i flere grupper.

Derudover får du bedre respons hvis du faktisk skriver hvad det er du skal
have sponsoreret, men så kan det selvfølgelig være at det bliver meget
tydeligt at indlægget ikke er relevant.

/Marten

Fra : andersHJ

Dato : 01-08-05 19:45

Hej Morten !

Er det en reminder til dig selv ? Eller er du vores allesammens
relevansbedømmer ?
Jeg syn's da at et spørgsmål om sponsorer til et VM i
undervandsfotografering er yderst relevant i denne gruppe !

Anders

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 01-08-05 20:41

Hvis du giver dig tid til at kigge på tidspunkterne for hvornår indlæggene
er postet, vil du se at mit indlæg er postet før Allan indlæg nummer 2.

Jeg postede mit indlæg efter at have set Allan indlæg i både foto
newsgrouppen og dykker newsgroupen, og det gav ikke rigtigt mening nogen af
stederne, som den første tekst var formuleret.

/Marten