stille tændning på puch maxi motor
Fra : lars andersen

Dato : 31-07-05 23:34

hej

hvordan stiller man sin puchmaxi i tændningen for at sikre at den tænder når
stemplet er hel i bund?

nogen der har en vejledning

hilsen
Lars andersen

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 01-08-05 04:57

"lars andersen" <levithan(spam-nej-tak)@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42ed518b$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> hvordan stiller man sin puchmaxi i tændningen for at sikre at den tænder
> når
> stemplet er hel i bund?

Skal den køre baglæns?

hvis ikke, skal du måle gennem hullet til Tændrøret med et skydelære, 1 mm
før top skal platinen begynde at åbne, og platin afstanden skal være mellem
0,35 og 0,45mm når den er fuldt åbnet, så burde knallerten kunne køre.
Jeg kiggede i øvrigt lige i kassen med maxi stumper, på nogle af mine
topstykker er støbt tallet 739 så din teori med at tallet skal modsvare
cylindren holder næppe, tror sgu ikke de har målt cylindre og toppe op i
mindst 739 tollerence trin.
Fabrikken havde også kun et reservedels nr. på topstykkerne. 349.3.10.001.1
så kør du blot med det du har.
mvh tp

Fra : lars andersen

Dato : 01-08-05 10:47

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> mindst 739 tollerence trin.
> Fabrikken havde også kun et reservedels nr. på topstykkerne.

jeg har aldrig prøvet at stille tændningn. så ved ikke hvordan man gør ved
at det sidder mag svinghjulet.. men hvad gør jeg?

hilsen lars andersen

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 12:29

"lars andersen" skrev i en meddelelse
> hej
>
> hvordan stiller man sin puchmaxi i tændningen for at sikre at den tænder
> når
> stemplet er hel i bund?
>
> nogen der har en vejledning
>
> hilsen
> Lars andersen

Hej Lars

Kig evt. på : http://www.mopedriders.org/html/manuals/puch/sm/puchsm.htm

Eller på : http://hjem.get2net.dk/Home_Of_Callis/callis/index.htm

/"klippet" fra den side : TÆNDING:

Bosch svinghjulsmagnet - 0 212 112 062
Platinafstand: 0,35 - 0,45 mm
Tændingstidspunkt: 1,8 mm før top
Tændrør, standard: Bosch W95T1 eller tilsvarende
Elektrodeafstand: 0,4 - 0,5 mm

Håber det er lidt som du kan bruge

Mvh
Lui