Bil til Italien
Fra : Kaare Rasmussen

Dato : 05-06-01 08:03

Hej

Jeg skal til Italien i juli, men er som sædvanlig for sent ude, rent
planlægningsmæssigt. Jeg har et par spørgsmål.

Østrig/Schweitz: Jeg går ud fra at det nemmeste er at køre gennem
Østrig? Hvad med motorvejsskat, er der nogen reel mulighed for at komme
gennem disse to lande via landeveje? Eller hvad gør man?
Ophold: Jeg vil helst leje et telt eller et feriehus. Kan man komme frem
på bedste beskub, eller skal det hele plalnægges og bestilles hjemmefra?
Findes der guides til alle steder, hvor man kan leje den slags i
Italien? Alt sammen til rimelige priser. Familien er på 5, inkl. to små
på 3 og 4 år.
Og en enkelt nat i Sydtyskland er måske også det bedste. Kan man finde
overnatning på samme måde?

--
Kaare Rasmussen --Linux, spil,-- Tlf: 3816 2582
Kaki Data tshirts, merchandize Fax: 3816 2501

Fra : Zilly ink

Dato : 05-06-01 10:55

"Kaare Rasmussen" <kar@webline.dk> skrev i en meddelelse news:3B1C8407.8F853E99@webline.dk...
> [...]
> Østrig?
>Hvad med motorvejsskat, er der nogen reel mulighed for at komme

Både Schweiz og Østrig har vejskat.
Mig bekendt skal denne indløses uanset om man kører på motorvej
eller ej.
Der vanker heftige bøder hvis der ikke forefindes et synligt mærkat i forruden.

--
Anja & Flemming

Fra : Søren Jensen

Dato : 05-06-01 13:43

Nemlig - se senest nummer af FDM´s motorblad MOTOR hvor der er en større
artikel om hvad man skal være opmærksom på når turen går sydover.

www.fdm.dk

Varme sommerhilsner fra Karla.

Zilly ink <flem@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Z_1T6.2965$R84.533391@news010.worldonline.dk...

Fra : Kenneth

Dato : 11-06-01 21:25

> Både Schweiz og Østrig har vejskat.
> Mig bekendt skal denne indløses uanset om man kører på motorvej
> eller ej.

Jeg var i Østrig sidste sommer, og det er kun på motorveje man skal betale
vejskat.

> Der vanker heftige bøder hvis der ikke forefindes et synligt mærkat i
forruden.

Jeg hved det, jeg "glemte" at betale & blev snuppet :)
400danske kr incl 24timer til at forlade landet.......

Venligst
KEnneth

Fra : Ole Kristiansen

Dato : 05-06-01 18:00

Du har ret: du er lidt sent ude. Sidste år var vi ved Gardasøen, og begyndte
at lede efter en plads i Marts. Stort set alt var udsolgt på det tidspunkt
(og vi havde endda selv telt med / 5 personer).

I år skal vi til Frankrig. Erfaringen fra sidste år gjorde at jeg begyndte
at lede i Januar/februar. De første 3 steder var alt optaget!

M.h.t. at køre ad landeveje i stedet for motorveje: lad være! Brug de par
hundrede kroner på motorvejene, og spar ½ dags kørsel.

M.v.h. Ole.

Fra : PHK

Dato : 06-06-01 16:53

"Kaare Rasmussen" <kar@webline.dk> skrev i en meddelelse

> Og en enkelt nat i Sydtyskland er måske også det bedste. Kan man finde
> overnatning på samme måde?

Kør hele vejen ned ad A7´eren, imod Reschenpass. Overnat ved Pfundt og kør
næste morgen de få km til Samnuan, hvor der er toldfrit område. Fortsæt
derefter over Reschenpass, det er gratis. Du slipper for Brennerpasset og et
stykke betalingsmotorvej i Italien.

Husk en vignette til bilen til Østrig.

--
_
|_|

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 09-06-01 16:38

Wed, 6 Jun 2001 17:53:20 +0200, skrev "PHK" <phk@esenet.dk> :

> [...]
>derefter over Reschenpass, det er gratis. Du slipper for Brennerpasset og et

Hvordan er den vej at køre ad for bil med campingvogn ??

--
Gitte Sørensen gitte@superbruger.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens

Fra : PHK

Dato : 13-06-01 15:14

"Gitte Sørensen" <gitte@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan er den vej at køre ad for bil med campingvogn ??

Ingen problem. Vi har selv 7 meter campingvogn spændt bagefter :)

--
_
|_|

Fra : Per A. Birklykke

Dato : 20-06-01 14:22

Vejen er fin at køre med campingvogn - og det er en meget smuk tur.
Samnaun vil jeg nok ikke tage campingvognen med op til - men der er heller
ikke meget at komme derop efter andet end det toldfrie (som sikkert er
ligeså billigt i Italien) - men smukt er der i Dalen ind til Samnaun.

Med venlig hilsen
Per A. Birklykke

Fra : Helle Vestergaard

Dato : 10-06-01 13:19

> [...]

> Findes der guides til alle steder, hvor man kan leje den slags i
> Italien? Alt sammen til rimelige priser. Familien er på 5, inkl. to små

Prøv følgende links:

http://www.in-italia.dk/initalia/
http://www.icaro.it
http://www.camping.it/