Din computer er muligvis i fare, din antiv~
Fra : David

Dato : 31-07-05 15:41

Hej NG

Jeg er begyndt at synes at det er lidt irriterende når jeg tænder for pc'en,
kommer der en meddelse op med at min computer muligvis er i fare, min
antivirus er slået fra, jeg har Norton Internet Security 2004, og en anden
jeg kender har samme problem og har Norton Antivirus 2003, jeg har prøvet at
hente opdateringer men der er ikke nogen, og har scannet med Norton og
Ad-aware programmer, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre efterhånden.

David

Fra : Kim

Dato : 31-07-05 15:44

"David" <Davidtk@tele2adsl.dk> skrev
> [...]
> prøvet at hente opdateringer men der er ikke nogen, og har scannet med
> Norton og Ad-aware programmer, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre

Så slå det fra:
"Kontrolpanel" - "Sikkerhedscenter" - "Skift måden som Sikkerhedscenter
giver besked"
Mvh Kim,

Fra : Steen Hansen

Dato : 01-08-05 06:59

Det er muligvis fordi at norton er for gl., du kan med fordel skifte din
antivirus ud med Avast fra www.avast.com det er gratis og et af de bedste
antivirus programmer på market

mvh Sten

og nej jeg arbejder ikke hos avast

Fra : Alex Holst

Dato : 01-08-05 11:33

Steen Hansen wrote:
> Det er muligvis fordi at norton er for gl., du kan med fordel skifte din
> antivirus ud med Avast fra www.avast.com det er gratis og et af de bedste
> antivirus programmer på market

Hvad forstår du ved "et af de bedste"? Hvilke tests har du lavet på
Avast for at komme frem til den konklusion?

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Salva

Dato : 01-08-05 19:47

du kan med fordel skifte din
> antivirus ud med Avast fra www.avast.com det er gratis og et af de bedste
> antivirus programmer på market

Ok, easy now der.
Det er måske lige en påstand der vil noget men jeg er enig i, at Avast er
langt bedre end Norton.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-08-05 19:51

"Salva" <salvanone@hotmail.com> writes:

>Det er måske lige en påstand der vil noget men jeg er enig i, at Avast er
>langt bedre end Norton.

Og som Alex sagde: på hvilket område? Mest nuttede taskbar-ikon?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Salva

Dato : 01-08-05 23:21

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> Og som Alex sagde: på hvilket område? Mest nuttede taskbar-ikon?

Resursekrævende, har en dårligt detection rate, ingen opdateringer hverdag
som standard (hvad skeeer der!!! Er det 50 virusser der udkommer hver
dag???) og et helvede at afinstallere.
Nej, jeg bryder mig ikke om det program. Fred være med dem der føler sig
trykke med det installeret :(

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 02-08-05 08:54

"Salva" <salvanone@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dag???) og et helvede at afinstallere.
> Nej, jeg bryder mig ikke om det program. Fred være med dem der føler sig

Hvad er det for et program du omtaler her?

/Brian

Fra : Salva

Dato : 02-08-05 11:30

"Brian R. Jensen" <brjensen@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Salva" <salvanone@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for et program du omtaler her?

Norton antivirus... Har ikke prøvet den nyeste version men hvad jeg hører og
læser, så er det vist ikke blevet bedre :(

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 02-08-05 12:21

>Resursekrævende, har en dårligt detection rate,

Hvad siger dine forsøg? Er det 1% dårligere eller finder den bare
slet ingenting?

>ingen opdateringer hverdag som standard (hvad skeeer der!!! Er det
>50 virusser der udkommer hver dag???)

Har du undersøgt, om den vektor rent faktisk har praktisk betydning?
I så fald - hvad fandt du ud af med hensyn til nødvendig svartid...
er det 2 minutter eller 20 timer, der er den kritiske tid?

>Nej, jeg bryder mig ikke om det program. Fred være med dem der føler sig
>trykke med det installeret :(

Jeg håber, du har undersøgt sagen nærmere end bare at have konsulteret
dine smagsløg...

Mvh.
   Klaus.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 02-08-05 15:51

Klaus Ellegaard wrote:

> Har du undersøgt, om den vektor rent faktisk har praktisk betydning?
> I så fald - hvad fandt du ud af med hensyn til nødvendig svartid...

De skilter selv med deres problemmer, gæt hvem og hvad der bruger
liveupdate:

http://www.symantec.com/avcenter/download.html

Fra : Salva

Dato : 04-08-05 10:59

> Hvad siger dine forsøg? Er det 1% dårligere eller finder den bare
> slet ingenting?

Jeg har slet ikke gået op i hvor mange % den ikke fjerne.
Når jeg konstantere, at Norton ikke finder flere virusser og feks en simple
onliniescanner finder nogle stykker, så er mit valg taget.

> Har du undersøgt, om den vektor rent faktisk har praktisk betydning?
> I så fald - hvad fandt du ud af med hensyn til nødvendig svartid...
> er det 2 minutter eller 20 timer, der er den kritiske tid?

Hvorfor nøjes når andre antivirusprogrammer har opdatering flere gange om
dagen.
Om det har betydning. Ja, hvis det er lige præcis DEN variant du blev
smittet af.

> Jeg håber, du har undersøgt sagen nærmere end bare at have konsulteret
> dine smagsløg...

Det er min private mening og erfaring med Norton gennem tiden.
Jeg ved ikke hvor mange gange mine kollegaer har bedt mig om at rense eller
fjerne Norton for deres computer.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-08-05 12:34

Salva skrev:

>Resursekrævende,

Lyder som Avast

>og et helvede at afinstallere.

Ja det sagde en af min kammerater også at avast er, han var endda nød til
at lave en formattering (med efterfølgende geninstallation af Windows
XP)for at komme af med det igen.

Du glemte at avast er langsom til at lave komplette skanninger af ens
harddisk(e) ca 33 % langsommere end AVG, Antivir og Bitdefender.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Salva

Dato : 04-08-05 11:01

> Ja det sagde en af min kammerater også at avast er, han var endda nød til
> at lave en formattering (med efterfølgende geninstallation af Windows
> XP)for at komme af med det igen.

Ja, det er ikke fedt at skulle gå så langt bare for at afinstallere et
program.

> Du glemte at avast er langsom til at lave komplette skanninger af ens
> harddisk(e) ca 33 % langsommere end AVG, Antivir og Bitdefender.

Tja.. Måske... Hvor meget kan man forlange af et gratis antivirusprogram :)

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 02-08-05 15:53

Salva wrote:
> Resursekrævende, har en dårligt detection rate, ingen opdateringer hverdag
> som standard (hvad skeeer der!!! Er det 50 virusser der udkommer hver
> dag???) og et helvede at afinstallere.

Heldigvis kan man løse det ved at opdatere "manuelt" som et gentangende
job...valideringen af filen forsvinder dog.

Fra : Salva

Dato : 04-08-05 11:04

> [...]

Heldigvis kan man løse det ved at opdatere "manuelt" som et gentangende
job...valideringen af filen forsvinder dog.

Ok, hvormange almindelige brugere vil kunne finde ud af det??
og hvormnage almindelige bruger GIDER at finde ud af det? De vil bage have
et program der virker nu hvor de har givet så mange penge for det.
Hvorfor er det ikke bare standard i programmet at hente de opdateringer hver
dag!

Igen kan jeg kun sige et Norton fejler!

Fra : Thomas Martin Christ~

Dato : 17-08-05 15:43

Klaus Ellegaard wrote:

> Og som Alex sagde: på hvilket område? Mest nuttede taskbar-ikon?

Det har intet med programmet at gøre, det er prisen der gør Avast til
det bedste af de 2 :P

Fra : Mikkel U.

Dato : 02-08-05 20:48

Steen Hansen wrote:
> Det er muligvis fordi at norton er for gl., du kan med fordel skifte din
> [...]

Hvorfor ikke bare "enable brain", og så helt undvære et antivirus program ?

Virus kommer jo ikke bare flyvende ind på maskinen, og eksekveres af sig
selv. Mig bekendt bliver et meget stort antal virusproblemer, forårsaget
af brugeren selv.

/mikkel

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-08-05 20:55

Den 02-08-05 21.47 skrev Mikkel U. følgende:

> Virus kommer jo ikke bare flyvende ind på maskinen, og eksekveres af sig
> selv. Mig bekendt bliver et meget stort antal virusproblemer, forårsaget
> af brugeren selv.

En meget stor del, ja. Alle, nej

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 02-08-05 23:04

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:

>En meget stor del, ja. Alle, nej

Hvordan sker det da automatisk?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-08-05 23:25

Den 03-08-05 00.03 skrev Klaus Ellegaard følgende:

> Hvordan sker det da automatisk?

Tja, brugeren skal selvfølgelig tænde for computeren. Men man kan godt
blive smittet uden at skulle gøre noget ekstraordinært, som for eksempel
at klikke på vedhæftede filer i en mail. Det kan være nok at åbne en
mail som en orm har sendt fra arbejdskollegaens computer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spar på tastetrykkene med Flashpaste, der husker tekst for dig.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-08-05 08:42

> [...]
>at klikke på vedhæftede filer i en mail. Det kan være nok at åbne en
>mail som en orm har sendt fra arbejdskollegaens computer.

Det er jo heller ikke automatisk. Det var den med at "slå hjernen
til".

Mvh.
   Klaus.

Fra : Henning Grytter

Dato : 01-08-05 12:34

On Sun, 31 Jul 2005 16:41:07 +0200, "David" <Davidtk@tele2adsl.dk>
wrote:

>Jeg er begyndt at synes at det er lidt irriterende når jeg tænder for pc'en,
>kommer der en meddelse op med at min computer muligvis er i fare,...

Det samme sker såmænd også hos mig, med en AVG..