Skærme
Fijala 3554
Dell TFT skærm købt i England
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 31-07-05 13:52

Jeg har købt en lækker Dell TFT skærm i England og fik naturligvis et for
mig ubrugeligt engelsk strømkabel med - det ser umiddelbart ud til at ligne
et alm. computerstrømkabel i den ende der skal sættes ind i skærmen - kan
jeg ødelægge noget med at forsøge mig med et alm. dansk computer
strømkabel - eller skal jeg have fat i Dell her i DK og høre om de kan være
mig behjælpelig med et dansk kabel?

På forhånd tak.

Mvh
Morten

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 31-07-05 15:42

Morten Munk-Jensen wrote:
> [...]
> jeg ødelægge noget med at forsøge mig med et alm. dansk computer
> strømkabel - eller skal jeg have fat i Dell her i DK og høre om de kan være

hvis det er et alm. 3polet strømstik der sidder i skærmen, må man
formode at det passer. er skærmen lavet til 230v og 50hz? (står bag på
den et sted) hvis den er det så kan du roligt sætte et normalt
strømkabel til. hvordan fik du dell UK til at levere i DK?

Fra : peer.ep@gmail.com

Dato : 31-07-05 21:02

PAS PÅ!!!

Hvis skærmen ikke er lavet med en "swichmode"-strømforsyning, der
ikke kan magte 230V ~50Hz, ødelægger du skærmen med det samme. I
England bruger de 115V ~60 Hz. Hvis der står bag på skræmen:
100~240V 50/60Hz er der ingen problemer. I så fald kan du sådan set
bare klippe det engelske stik af, og købe et nyt i et byggemarked.
Rødbrun ledning skal til fase, blå til 0, og grøn/gul til jord

Mvh. Elmer

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 31-07-05 22:09

Hej!

peer.ep@gmail.com wrote:

> PAS PÅ!!!
>
> Hvis skærmen ikke er lavet med en "swichmode"-strømforsyning, der
> ikke kan magte 230V ~50Hz, ødelægger du skærmen med det samme. I
> England bruger de 115V ~60 Hz.

Sludder. I England bruger man 240V som i danmark, men i USA bruger man 110V, så
ovenstående er ikke korrekt.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : peer.ep@gmail.com

Dato : 01-08-05 16:54

Ups. Min fejl, havde ikke læst grundigt. I så fald kan du bare
montere et dansk 230V stik og fortsætte.