/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Reparationer over 200.000
Fra : Rasmus ...


Dato : 01-08-05 00:48

Jeg overvejer at købe en nyere (ca. årgang 2000) brugt bil med et
relativt højt kilometetal - måske over 200.000.

"Uha" ville nogen sikkert sige, men jeg tror det vil være bedre at
have en nyere bil der har kørt mange kilometer end en ældre bil
der har kørt knap så langt. Her tænker jeg mest på rustproblemer.

Mit spørgsmål er nu: hvilke reparationer kan jeg forvente på
en bil der har kørt 200.000-300.000 og som jeg med stor
sandsynlighed ikke vil komme ud for på en bil der har kørt
under 200.000?

--
rasmus



 
 
Hans Paulin \(6310\) (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 01-08-05 00:55

Rasmus ... skrev:

> Mit spørgsmål er nu: hvilke reparationer kan jeg forvente på
> en bil der har kørt 200.000-300.000 og som jeg med stor
> sandsynlighed ikke vil komme ud for på en bil der har kørt
> under 200.000?

Ikke alle motorer m.m. holder lige godt - der er forskel på fx. Mercedes og
Lada

Hvis du kan komme lidt nærmere hvilken bil det i givet fald kunne dreje sig
om kan du formentlig få mere specifik hjælp
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm



Ukendt (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-05 19:33

>
> Ikke alle motorer m.m. holder lige godt - der er forskel på fx. Mercedes
og
> Lada
>
Har Mercedes d[rlige motorer.

MVH Ove



Ukendt (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-05 20:48


"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:42ee6ac8$0$18636$14726298@news.sunsite.dk...
> >
>> Ikke alle motorer m.m. holder lige godt - der er forskel på fx. Mercedes
> og
>> Lada
>>
> Har Mercedes d[rlige motorer.

Måske.
De brugte VW's VR6 i Vito.
Har Lada dårlige motorer ?
De lyder måske dårlige, men
er måske ret så solide mekanisk.

OG så lavede Porche jo gearkassen
til een af deres modeller, dêt
kan Mercedes ikke prale af.
Og så ruster en 1500 Evergreen nok
mindre end en Merc'er.



Rasmus ... (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus ...


Dato : 01-08-05 20:27


> Rasmus ... skrev:
>
> > Mit spørgsmål er nu: hvilke reparationer kan jeg forvente på
> > en bil der har kørt 200.000-300.000 og som jeg med stor
> > sandsynlighed ikke vil komme ud for på en bil der har kørt
> > under 200.000?
>

"Hans Paulin (6310)" wrote:
> Ikke alle motorer m.m. holder lige godt - der er forskel på fx. Mercedes
og
> Lada
>
> Hvis du kan komme lidt nærmere hvilken bil det i givet fald kunne dreje
sig
> om kan du formentlig få mere specifik hjælp


Jeg kigger specielt efter følgende modeller (nævnt i alfabetisk rækkefølge):

406
A4
Octavia
Passat

Motorstørrelsen er af mindre betydning.

--
rasmus



Q (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Q


Dato : 01-08-05 21:53


"Rasmus ..." <atmothaildotcom@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:42ee776c$0$2338$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg kigger specielt efter følgende modeller (nævnt i alfabetisk
rækkefølge):
>
> 406
> A4
> Octavia
> Passat

Min erfaring med franske biler med mange km på klokken er ikke heldig, så
jeg ville nok holde mig fra pegøjten.. De andre er såvidt jeg ved mere
mindre samme bil...

Jeg har ingen erfaring med disse, men jeg tror godt jeg vil tippe på at der
kommer noget med en tandrem og en vandpumpe.. Hjullejer, styrekugler,
støddæmpere, bremsekalibre, starter, generator og batteri er nok noget af
det du vil se fejl på først, hvis ikke det allerede er skiftet..

/peter



Klaus D. Mikkelsen (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-08-05 22:07

"Rasmus ..." skriver:
>
> 406

Skift baghjulsophæng (hvis det ikke allerede er sket).

> A4

Hjulophæng/bøsninger

> Octavia

Hmm, har ikke haft fat i en med så mange km på klokken.

> Passat

Pas.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Lars Knudsen (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 01-08-05 08:09

Hej,

On Mon, 1 Aug 2005 01:47:52 +0200, "Rasmus ..."
<atmothaildotcom@yahoo.dk> wrote:

>Jeg overvejer at købe en nyere (ca. årgang 2000) brugt bil med et
>relativt højt kilometetal - måske over 200.000.
>
>"Uha" ville nogen sikkert sige, men jeg tror det vil være bedre at
>have en nyere bil der har kørt mange kilometer end en ældre bil
>der har kørt knap så langt. Her tænker jeg mest på rustproblemer.
>
>Mit spørgsmål er nu: hvilke reparationer kan jeg forvente på
>en bil der har kørt 200.000-300.000 og som jeg med stor
>sandsynlighed ikke vil komme ud for på en bil der har kørt
>under 200.000?

Tjaeh - jeg har selv en 3 år gammel bmw 530dA touring (e39) som har
rundet 193.000 km nu.

Der er vel sliddele, der begynder at skulle skiftes hvis de ikke
allerede er skiftet - hjullejer, støddæmpere, fjedre, bremseskiver,
kobling... Der kan også være andet, jeg måtte æde en kardanaksel efter
160.000 km - grundet det relativt høje km-tal gav bmw ikke noget
tilskud til reperationen, selv om de indrømmede at det var lige
tidligt nok

Sørg for at købe en hvor du kan få historik fra værksted mm.

Men selv ville jeg ikke ha' nogen problemer i mange km hvis der er
tale om en generel holdbar bil/motor og bilen er passet korrekt.

** Lars

Jørgen M. Rasmussen (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 01-08-05 08:28


"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse

hvis der er
> tale om en generel holdbar bil/motor og bilen er passet korrekt.
>
Det er alfa&omega, er den velholdt og ser "passet på" ud. Det afsløre den
generelle holdning v. tidl. ejer, for det blive den ikke bare ved at blive
kørt til service. Og så har mekanikken sikkert også fået en bedre behandl.=
mindre risiko for probs. .



Ukendt (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-05 09:28


"Rasmus ..." <atmothaildotcom@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:42ed6311$0$1969$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg overvejer at købe en nyere (ca. årgang 2000) brugt bil med et
> relativt højt kilometetal - måske over 200.000.
>
> "Uha" ville nogen sikkert sige, men jeg tror det vil være bedre at
> have en nyere bil der har kørt mange kilometer end en ældre bil
> der har kørt knap så langt. Her tænker jeg mest på rustproblemer.
>
> Mit spørgsmål er nu: hvilke reparationer kan jeg forvente på
> en bil der har kørt 200.000-300.000 og som jeg med stor
> sandsynlighed ikke vil komme ud for på en bil der har kørt
> under 200.000?

Jeg købte min mondeo med 160.000 Km (3 år gammel). Ved 200-250.000 Km kom
næsten allle de reparationer jeg har haft. Det var sliddele såsom kuglejer,
støddæmper, fjedre, bærearme, styrekugler, stabilisatorer.
Hvis man afsætter en 10-15.000 Kr til reparationer de næste 100.000 Km, så
er man godt hjulpet.

--
Tom



Ukendt (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-05 10:08


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:42eddd0a$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Jeg købte min mondeo med 160.000 Km (3 år gammel). Ved 200-250.000 Km kom
> næsten allle de reparationer jeg har haft. Det var sliddele såsom
> kuglejer, støddæmper, fjedre, bærearme, styrekugler, stabilisatorer.

Jeg købte min ved 187.000 km. og 14 år gammel.
Jeg fik skiftet lydpotte (bageste), en forfjeder som
var knækket (std. problem), 'noget i styrtøjet',
et batteri, generator og på det seneste en køler.

Sliddele skal du altid regne med, hvad præcist
er svært at sige, men de normale ting som potte
dæk batteri o.lign.
Gratis er det ikke.



Q (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Q


Dato : 01-08-05 16:16


"Rasmus ..." <atmothaildotcom@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:42ed6311$0$1969$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg overvejer at købe en nyere (ca. årgang 2000) brugt bil med et
> relativt højt kilometetal - måske over 200.000.
>
> "Uha" ville nogen sikkert sige, men jeg tror det vil være bedre at
> have en nyere bil der har kørt mange kilometer end en ældre bil
> der har kørt knap så langt. Her tænker jeg mest på rustproblemer.
>
> Mit spørgsmål er nu: hvilke reparationer kan jeg forvente på
> en bil der har kørt 200.000-300.000 og som jeg med stor
> sandsynlighed ikke vil komme ud for på en bil der har kørt
> under 200.000?

Det er ret svært at sige uden du nævner mærke og model..

Generelt bør du nok holde godt øje med ting som oliespild, blå røg fra
udstødningen og generel vedligeholdelsesstand.. Den generelle
vedligeholdelsesstand siger en del om den tidligere ejer og kan give en
pointer om hvor ofte den er serviceret med f.eks olie..

/peter



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408618
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste