Post new wave musik - på tysk
Fra : Hibbit

Dato : 31-07-05 00:32

Jeg søger titlen (og gruppen) som fremførte en sang, formentligt i starten
af firserne. Alt hvad mine to hjerneceller kan erindre af teksten er noget
i stil med :

Hetzlich, Ich bin so hetzlich, so schreclich hetzlich, bin auf dem hass.
Liebe, nur eine liebe..... osv. (Messende herrestemme).
Og så et kvindekor som sang noget i stil med "Und Die Liebe, Liebe,
Liebe.....(noget der rimer på it) mit eine himmelschritt.

Tysk kyndig har jeg aldrig været, så det er hvad jeg erindrer.
Google har ikke været mig til stor hjælp i denne sag.
Måske en person med tre hjerneceller - eller flere - kan være behjælpelig ?

Keld

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-07-05 00:46

Hibbit skrev:

>Tysk kyndig har jeg aldrig været,

Så er vi 2.

Tauchen / Prokopetz (der var vist også nogen der kaldte dem D.Ö.F. hvilket
kan ses på linket, jeg vælger i stedet at kalde dem hvad de kalder sig på
pladen) - Codo

http://www.lyrix.at/de/text_show/90991d2019e6824a269c648b0a4cdfed

og så er sangen fra 1983

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hibbit

Dato : 31-07-05 01:00

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in

> [...]
>
> Tauchen / Prokopetz (der var vist også nogen der kaldte dem D.Ö.F.
> hvilket kan ses på linket, jeg vælger i stedet at kalde dem hvad de

Fantastisk. Lige nøjagtigt den sang!
Jeg erindrede også gentagelsen af Düse, men var (også der) i tvivl om
stavemåden. Ikke så mærkeligt at jeg intet har kunnet finde med min
stavning!

Keld

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-07-05 01:06

Hibbit skrev:

>Ikke så mærkeligt at jeg intet har kunnet finde med min
>stavning!

Jeg kunne kun finde den fordi at jeg vidste at det var codo, ellers havde
jeg sikkert heller intet fundet.

Herlig sang, eller nærmere melodi, for jeg har ingen anelse om hvad de
synger i den, da mine tyske sprogegenskaber begrænser sig til "Jacobs Cafe"

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 31-07-05 01:22

> [...]
>
> Herlig sang, eller nærmere melodi, for jeg har ingen anelse om hvad de
> synger i den, da mine tyske sprogegenskaber begrænser sig til "Jacobs

De synger om "det gode & det onde" Mandestemmen er "den onde" og
kvindestemmen" er "det gode".
- Og så foregår det hele i rummet. (Space)

- Bandet er fra Østrig og pladen hvor sangen er på er nærmest én lang
ironisk / sarkastisk sketch med enkelte "rigtige" sange. Heriblandt denne
fede 80´er hymne der var et stort hit dengang. (Codo)

Foriøvrigt er "Codo" udgivet i 5 - 10 forskellige dance/ trance versioner op
igennmem 90´erne....
- morsomt at se denne sang blive taget op i en dansk nyhedsgruppe. Det havde
jeg aldrig troet.

Hvis du kan lide "Codo" vil du helt sikkert også kunne lide "Engel 07"
("Angel 07" i den engelske version) med Hubert kah og "Terra Titanic" med
Peter Schilling.
- Begge fra samme tids-periode. (Total fed 80´er pop med geniale melodier)

Anders