/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Import af bil fra Tyskland - hvem ved hvil~
Fra : Jens Vejmand & Holge~


Dato : 30-07-05 23:17

Hej,

spørgsmålet dækker bl.a. over:

- hvor meget betyder km-standen? (der har jo været eksempler på fusk)
- hvor meget betyder udstyrsniveauet?
- når prisern vurderes af vurderingsfolkene, hvor megen forhandleravance er
der så inkluderet?
(citat fra T&S hjemmeside: "Registreringsafgiften beregnes således ikke
efter bilens købspris, eller hvad en autoforhandler vil betale for bilen,
men efter hvad vurderingsmyndigheden - der er uafhængig af ToldSkat -
fastsætter bilens afgiftspligtige værdi til. Dette svarer til, hvad en dansk
bilforhandler kan sælge en tilsvarende bil for i registreringsklar stand
(INKL. MOMS og FORHANDLERAVANCE, men uden registreringsafgift)."


på forhånd tak til jer som vil dele jeres viden med mig/andre


Jens V.



 
 
Martin Johansen [600~ (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 31-07-05 01:22

"Jens Vejmand & Holger Danske" <holger@danske.dk> wrote in
news:42ebfc71$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Hej,

Hej,

> - hvor meget betyder km-standen? (der har jo været eksempler på fusk)

Meget.

> - hvor meget betyder udstyrsniveauet?

Hvis bilen er over 8 år så betyder det intet. Hvis den er under 8 år så
skal du betale afgift af ekstraudstyr.

> - når prisern vurderes af vurderingsfolkene, hvor megen
> forhandleravance er der så inkluderet?

Intet.

> på forhånd tak til jer som vil dele jeres viden med mig/andre

Du finder en tilsvarende bil i Danmark og ser hvad den koster - der
beregner du så en ca. afgift på 63% af salgsprisen.

Dette gælder kun brugte biler.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Morten Fruergaard (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 31-07-05 08:29

Martin Johansen [6000] wrote:
>> - hvor meget betyder km-standen? (der har jo været eksempler på fusk)
>
> Meget.

Men med store interval...
Min Volvo havde kørt ca. 25.000 km mere end normen, hvilket ikke var nok til
fradrag...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Mogens (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 31-07-05 08:35

On Sun, 31 Jul 2005 09:29:06 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Men med store interval...
>Min Volvo havde kørt ca. 25.000 km mere end normen, hvilket ikke var nok til
>fradrag...

T&S går mere og mere over til at tage udgangspunkt i vognens
markedspris i DK. Derfor kan meget udstyr nemt "overhale" et højt
km-tal...

Mvh
Mogens
www.jesperakessonracingteam.com -> tralalalala

Per Beer Hansen (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 31-07-05 08:46

Mogens wrote:
>
> T&S går mere og mere over til at tage udgangspunkt i vognens
> markedspris i DK. Derfor kan meget udstyr nemt "overhale" et højt
> km-tal...
>

Ja og selv om bilen er over 8 år, så forsøger de alligevel at finde
tilsvarende biler i DK (med tilsvarende udstyr), så man alligevel kommer til
at bløde ekstra afgift for udstyret

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer
Mindre end 7 GB video online



Mogens (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 31-07-05 09:03

On Sun, 31 Jul 2005 09:46:22 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Ja og selv om bilen er over 8 år, så forsøger de alligevel at finde
>tilsvarende biler i DK (med tilsvarende udstyr), så man alligevel kommer til
>at bløde ekstra afgift for udstyret

Derfor bør man - mere end nognesinde - vedlægge dokumenter, der
angiver et forventet niveau for bilens danske pris. Glem i den
forbindelse "ydereksemplerne..."

Mvh
Mogens

Morten Fruergaard (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 31-07-05 08:57

Mogens wrote:
> T&S går mere og mere over til at tage udgangspunkt i vognens
> markedspris i DK. Derfor kan meget udstyr nemt "overhale" et højt
> km-tal...


Nu vi er ved det...

Når man har været til vurdering og fået den endelige afgíft, kan man så
klage?
I så fald, kan man få noget ud af det?

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Mogens (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 31-07-05 09:02

On Sun, 31 Jul 2005 09:57:17 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Når man har været til vurdering og fået den endelige afgíft, kan man så
>klage?

Ja

>I så fald, kan man få noget ud af det?

Det er svært at sige - hvis du husker Morten (BMW 735i), har han selv
skrevet om forløbet inkl. resultat af klage hér i gruppen...

Mvh
Mogens

Ukendt (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-07-05 09:15

> - hvor meget betyder km-standen? (der har jo været eksempler på fusk)

En del, jeg betalte en 1996 golf TDI der havde gået 92000 fri, normen for en
bil med den alder var ca 180000 km
Det takserede de til knap 10.000 mere i afgift.

> - hvor meget betyder udstyrsniveauet?

Også en del, hvis det er eftertragtet udstyr såsom klimaanlæg så vil de have
indflydelse på handelsprisen.
Handelsprisen ligger jo til grund for afgiftberegningen.

Jeg gav således ca. 72.000 i afgift på en Golf TDI med alt i comfortudstyr,
det er knap 14.000 mere end en flad model fra samme årgang med et km tal der
modsvare normen ca. 20.000 km pr år.

> (citat fra T&S hjemmeside: "Registreringsafgiften beregnes således ikke
> efter bilens købspris, eller hvad en autoforhandler vil betale for bilen,
> men efter hvad vurderingsmyndigheden - der er uafhængig af ToldSkat -
> fastsætter bilens afgiftspligtige værdi til. Dette svarer til, hvad en
> dansk bilforhandler kan sælge en tilsvarende bil for i registreringsklar
> stand (INKL. MOMS og FORHANDLERAVANCE, men uden registreringsafgift)."
>

I bund og grund skal du jo finde ud af hvilken bil du vil have.
Finde ud af hvad den kan koste herhjemme ved en forhandler.
Beregne afgiften ud fra de 63% - sammenligne med vurderinge fra T&S
hjemmeside.
Så ender du op med en "rest" pris som du skal holde dig under for at gøre en
god handel.


--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf







Mogens (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 31-07-05 10:05

On Sun, 31 Jul 2005 10:14:40 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Jeg gav således ca. 72.000 i afgift på en Golf TDI med alt i comfortudstyr,

Ja, men hvornår? - i 2005, 1998 eller hvad?
Reglernes fortolkning ændres jo konstant.
Se blot på import/registrering af "varevogne"

Mvh
Mogens

Ukendt (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-07-05 16:40


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:005pe1le96grpnp4rkh1qa5neqaj9l5h2i@4ax.com...
> On Sun, 31 Jul 2005 10:14:40 +0200, "Claus Petersen"
> <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:
>
>>Jeg gav således ca. 72.000 i afgift på en Golf TDI med alt i
>>comfortudstyr,
>
> Ja, men hvornår? - i 2005, 1998 eller hvad?
> Reglernes fortolkning ændres jo konstant.
> Se blot på import/registrering af "varevogne"
>

Ja selvfølgelig - det var sidste sommer - juli 2004 endeligt opgjort marts
2005 :(

--
/Claus



Bo og Christina (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Bo og Christina


Dato : 31-07-05 09:23

Hej
Hvis du går ind under toldogskat.dk, borger,motor, der kan du se hvordan de
beregninger afgiften og inde under vurdering kan du se hvad andre har givet.
m.h.t udstyr er det når en bil er over 6 år, betyder udstyr ikke meget, og
mh.t. antal km, det er kan da gøre en forskel, men ikke ved 10000- 15000,
mere hvis det er 50.000-?
God jagt!!
"Jens Vejmand & Holger Danske" <holger@danske.dk> skrev i en meddelelse
news:42ebfc71$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej,
>
> spørgsmålet dækker bl.a. over:
>
> - hvor meget betyder km-standen? (der har jo været eksempler på fusk)
> - hvor meget betyder udstyrsniveauet?
> - når prisern vurderes af vurderingsfolkene, hvor megen forhandleravance
er
> der så inkluderet?
> (citat fra T&S hjemmeside: "Registreringsafgiften beregnes således ikke
> efter bilens købspris, eller hvad en autoforhandler vil betale for bilen,
> men efter hvad vurderingsmyndigheden - der er uafhængig af ToldSkat -
> fastsætter bilens afgiftspligtige værdi til. Dette svarer til, hvad en
dansk
> bilforhandler kan sælge en tilsvarende bil for i registreringsklar stand
> (INKL. MOMS og FORHANDLERAVANCE, men uden registreringsafgift)."
>
>
> på forhånd tak til jer som vil dele jeres viden med mig/andre
>
>
> Jens V.
>
>



Jens Vejmand & Holge~ (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Vejmand & Holge~


Dato : 31-07-05 09:58

Tak til jer alle,

men når nu T&S skriver, at vurderingsmyndigheden tager hensyn til avancen -
er det så bare noget der alligevel ikke gøres?

Grunden til at jeg spørger, er, at jeg kigger på en Seat Alhambra/Ford
Galaxy/VW Sharan og på T&S hjemmeside for foretagne vurderinger, så ligger
de salgspriser som T&S/vurderingsmyndigheden forventer noget under hvad
bilbasen og andre sider viser af priser.
Jeg er dog obs på, at man ikke hos T&S kan se udstyrsniveauet samt den
generelle stand af bilerne, men man må formode, at danskerne ikke tager
biler hjem som ligger i dårligere stand end de der er tilgængelige
herhjemme. Ligesom man må forvente, at de biler der hjemtages nok er bedre
udstyret end de gennemsnittet af de danske tilsvarende biler.
Så er det, at jeg ikke forstår, at den pris bilerne vurderes til, er meget
lavere end bilbasen.
Bilernes km-tal er også meget lavere end man ville forvente af deres aldre
....

Har I kommentarer til dette?
Forklaringer/teorier/fakta?


På forhånd tak,

en søgende (måske kommende) bilimportør


Jens V.



"Jens Vejmand & Holger Danske" <holger@danske.dk> skrev i en meddelelse
news:42ebfc71$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej,
>
> spørgsmålet dækker bl.a. over:
>
> - hvor meget betyder km-standen? (der har jo været eksempler på fusk)
> - hvor meget betyder udstyrsniveauet?
> - når prisern vurderes af vurderingsfolkene, hvor megen forhandleravance
> er der så inkluderet?
> (citat fra T&S hjemmeside: "Registreringsafgiften beregnes således ikke
> efter bilens købspris, eller hvad en autoforhandler vil betale for bilen,
> men efter hvad vurderingsmyndigheden - der er uafhængig af ToldSkat -
> fastsætter bilens afgiftspligtige værdi til. Dette svarer til, hvad en
> dansk bilforhandler kan sælge en tilsvarende bil for i registreringsklar
> stand (INKL. MOMS og FORHANDLERAVANCE, men uden registreringsafgift)."
>
>
> på forhånd tak til jer som vil dele jeres viden med mig/andre
>
>
> Jens V.
>
>



John Sahl (31-07-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 31-07-05 10:24

Jens Vejmand & Holger Danske wrote:
> men når nu T&S skriver, at vurderingsmyndigheden tager hensyn til
> avancen - er det så bare noget der alligevel ikke gøres?

Det gør de jo på den måde at det er markedsprisen i DK de vurderer
afgiften i forhold til.

P.S. Skriv lige nedenunder det du citerer i stedet for det andet snask.

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408618
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste