Side udskrift
Fra : MaTT

Dato : 30-07-05 19:22

Er støt på et meget irreterrende problem, når man printer fra en
side mig egen eller hvilken som helst side på internet, kommer
der på udskriften URL, sidetal, titel og en dato på i alle fire
hjørner.

Kan man fjerne dem på ens egen hjemmeside, med noget kode:
evt. scripts, html eller asp?

Mvh. Matthias

På forhånd tak for besvarelsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-07-05 20:20

MaTT skrev:

>Kan man fjerne dem på ens egen hjemmeside, med noget kode:
>evt. scripts, html eller asp?

Nej, det er en del af browseropsætningen og skal ændres der.
--
Knud

Fra : Matt

Dato : 30-07-05 20:28

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Nej, det er en del af browseropsætningen og skal ændres der.
> --
> Knud
> Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
> Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Hvordan kan det så ændres?

Fra : Lou

Dato : 30-07-05 21:04

Hvordan kan det så ændres?

Vælg Sideopsætning i menuen Filer - Fjern data i Sidehoved og Sidefod.

Louise

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-07-05 21:31

Matt wrote:

> Hvordan kan det så ændres?

Som Knud og Lou er inde på, er det en del af browseropsætningen. Det skal du
forstå sådan, at når du ændrer i opsætningen på din browser, virker det på
de udskrifter af websider, du laver.

Men det har ingen indflydelse på, hvordan andres udskrifter af f.eks. din
hjemmeside ser ud. Principielt tilkommer det heller ikke dig at skulle
bestemme, hvilke oplysninger andre skal have med, når de printer en webside
ud.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/