John Mogensen skamfering
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-05 18:50

Hørte lige noget John Mogensen musik med en anden gruppe. det var
skrækkeligt man man havde ødelagt den dejlige behagelige dansktop-sound. Der
var heller ingen sjæl lagt i sangene.de blev nærmest vrænge-sunget med et
infantilt larmende orkester i baggrunden. Hvad mener i?

Jeg mener: Genindspilningerne er en hån overfor en af Danmarks største og
mest anerkendte dansktop-sangere gennem tiden. John Mogensen.

Hilsen Åge

Fra : Ken Larsen

Dato : 31-07-05 03:21

Åge Halldorsson <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:42ebbf59$0$85049$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> var heller ingen sjæl lagt i sangene.de blev nærmest vrænge-sunget med et
> infantilt larmende orkester i baggrunden. Hvad mener i?

Jeg tror du har hørt Den Danske Mafia. Og det er intet mindre end genialt!

--
MVH
Ken Larsen

Manchester United R.I.P

"I don't play against a particular team, I play against the idea of losing"
Eric Cantona

"Lets forever be that rebel monster"

Fra : Muddley

Dato : 31-07-05 10:59

"Ken Larsen" <tacconi3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Football Club United of Manchester
>
> Manchester United R.I.P
>
> "I don't play against a particular team, I play against the idea of

Åge, giv det en chance, det er en tribute til JM.
Jeg har deres første og skal klart også have den nye skive med dem.
Så dem forleden på Langelandsfestivalen. Det var den bedste koncert jeg så
dernede.
De fik selveste Kjeld Heick op på scenen hvor de fyrede en Heavy version af
'Ved landsbyens gadekær' af. Kjeld Heick både headbangede og sang suverænt.
Fed oplevelse.

Jeg ved at begynder man at røre ved ikoner som John Mogensens musik, er der
risiko for 'dask' men
jeg synes det er forfriskende og fedt.

Rock on.
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-05 15:51

On Sun, 31 Jul 2005 04:20:58 +0200, "Ken Larsen"
<tacconi3@hotmail.com> wrote:

>Jeg tror du har hørt Den Danske Mafia. Og det er intet mindre end genialt!

Helt enig.

Salig Mogensen sang jo også "El-guitar og saxofon, skal vi have
rock'n'roll og ikke andet", og det er lige nøjagtig det de gør.

/Alex

Fra : Steen Jensen

Dato : 31-07-05 19:16

Åge Halldorsson <aa.hfjern@detsomstÂrherpost.tele.dk> wrote:

> største og
> mest anerkendte dansktop-sangere gennem tiden. John Mogensen

Tror du ikke John ville vende sig i sin grav, over at blive kaldt
dansktop-sanger?
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-08-05 10:39

"Steen Jensen" <iSteen@litespam.dk> skrev i en meddelelse

> Tror du ikke John ville vende sig i sin grav, over at blive kaldt
> dansktop-sanger?
> --
> Steen

Tror jeg også...de fleste af John Mogensens sange hævede sig højt over det
univers af evigt solskin, blå himmel og pippende fugle, hvor den gængse
dansktop befinder sig.
Johns tekster havde oftest et indhold, der hævede sig langt over, hvad
dansktopmusikken kan præstere.
Derfor vil hans sange sikkert også leve længe efter, at de sidste har glemt
alt om Kandis, Bjørn og Okay og hvad de ellers kalder sig
for...eksponenterne for fordummende, intetsigende, massefremstillet muzak...

Allan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-05 11:30

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> alt om Kandis, Bjørn og Okay og hvad de ellers kalder sig
> for...eksponenterne for fordummende, intetsigende, massefremstillet

Tja, efter som der ikke er ret mange, der har haft lige så mange sange på
Dansk toppen, som John Mogensen har... Ja så må det vel absolut være
på sin plads, at kalde ham Dansk top sanger.
I øvrigt forekommer det mig temmeligt fordummende, at nedgøre Bjørn &
Okay eller Kandis, eller for den sags skyld, en hvilken som helst anden, i
et latterligt forsøg på at sætte større strålekrans omkring John Mogensen.
Det ville i hvert fald kunne få John Mogensen til at ligne Rotations
Carlsen.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-05 14:19

"Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> skrev i en meddelelse

> [...]
> et latterligt forsøg på at sætte større strålekrans omkring John Mogensen.

____

Tjak. John Mogensen / Bjørn og okay / Jan og Sunny boys er musik ud af een
familie. Men jeg kan selvfølgelig godt se dillemmaet for dem som ellers er
til popRock. hvad pokker skal de gøre. Lige pludselig kan de lige bestemt
lide John Mogensen og Birthe Kjær. Og da de jo er dansktopmusikere kommer de
lige pludselig til at kunne lige sangere som er ud af en musikfamilie
(dansktopgenren) som også omhandler Bjørn og okay , Jan og Sunny Boys og Kim
og Hallo.

Men virkeligheden kan man ikke løbe fra. Det virker altså ynkeligt.
Hvorfor ikke bare sige at man godt kan lide dansktop og at man sætter nogle
navne foran andre. det er jo helt i orden.

Jeg sætter selv nogle dansktopnavne laaaangt foran andre.

PS: Jeg kan godt lide nogle af gruppen Sweet`s og Alvin stardusts numre, men
jeg opfører mig da ikke så ynkeligt at jeg ikke vil kalde det hvad det er.
Det er glam-rock. Så jeg kan altså godt lide en del glam-rock.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-05 15:49

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42ee1f11$0$96640$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> skrev i en meddelelse
>

> Jeg sætter selv nogle dansktopnavne laaaangt foran andre.

Det tror jeg da vi alle gør. Men at nedgøre Richard Ragnvald, hvis jeg
bedre
kunne lide Jodle Birge... Det er mig nu en tand for dumt.
Så specielt da når han selv bruger ord som fordummende, så er man da vist
helt tom inden i.

> [...]
er.
> Det er glam-rock. Så jeg kan altså godt lide en del glam-rock.

Fed musik. Alvin Stardust har jordens fedeste udgave af " My sweet deutsche
friend " fra albummet, the untouchable.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-05 18:06

"Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> skrev i en meddelelse

> Fed musik. Alvin Stardust har jordens fedeste udgave af " My sweet
> [...]
_____

Ja rigtig Suzi Quatro-agtig musik.

Den du omtaler kender jeg ikke, men hvis den ligner en anden "MY"-plade må
den være god. Jeg tænker selvfølgelig på "My coo-ca-choo". Så får
volume-knappen godt nok flere omdrejninger end den kan tage.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-05 08:53

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42ee545f$0$743$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Ja rigtig Suzi Quatro-agtig musik.

Hvorfor skriver du nu det? Alvin Stardust er ikke det mindste "Suzy
Quattro-agtig" lige som Suzy Quattro ikke er "Slade-agtig". De har det til
fælles at de spille glam-rock, men deres sound er da himmelvid forskellig.
Glam-rock er nok det mest enkle inden for rockmusikken. Stort set alt er
opbygget over 12 takter og 3 akkorder, lånt fra den trditionelle bluesmusik.
Om det er Sweet, Slade, Suzy, T-rex... Selve opbygningen af deres sange er
ens. Ikke at det er negativt, for jeg har selv været stor nyder af bl.a.
T-rex, og jeg kan da stadig finde på at sætte "We Love To Boogie" på CD'en
når der er fest.
Men meget af den mere hårdslående rockmusik er faktisk skåret over den samme
læst, altså 12 takter og 3 akkorder.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-05 22:52

> Hvorfor skriver du nu det? Alvin Stardust er ikke det mindste "Suzy
> Quattro-agtig"

SV: I mit stereoanlæg lyder deres stil ret ens. Altså på samme måde som jeg
ville sammenligne Bjørn Og Okay med Jan og Sunny Boys. Det lyder
selvfølgelig forskellig, men selve opbygning, hastighed og lydfarve er ret
ens.

> lige som Suzy Quattro ikke er "Slade-agtig". De har det til
> fælles at de spille glam-rock, men deres sound er da himmelvid forskellig.

SV: Ja, Slade og Suzi er ret forskellige, meeeennnn Alvin og Suze. De kunne
nu godt være mand og kone, synes jeg. I musikalsk forbindelse.

> Glam-rock er nok det mest enkle inden for rockmusikken. Stort set alt er
> opbygget over 12 takter og 3 akkorder, lånt fra den trditionelle
bluesmusik.

SV: Aha, så er det derfor jeg kan lide det. En enkel for for musik.

> [...]
> T-rex, og jeg kan da stadig finde på at sætte "We Love To Boogie" på CD'en

SV: Jeg kan finde på at sætte den på uden der er fest. Og Ballrum Blitz
(eller hva fan det er den heder, den der med Swwwt. Det er guffenuf. Og "We
love to boogie. Det er bare "Funny Funny"

> Men meget af den mere hårdslående rockmusik er faktisk skåret over den
samme
> læst, altså 12 takter og 3 akkorder.

SV: Her er jeg så bare stået af for 10 lysår siden, p.g.a. rædsel for at
miste hørelsen.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-05 23:25

On Tue, 2 Aug 2005 23:52:12 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

> [...]
>ville sammenligne Bjørn Og Okay med Jan og Sunny Boys. Det lyder
>selvfølgelig forskellig, men selve opbygning, hastighed og lydfarve er ret

Well, der er vi så ikke enige, men hvorfor i det hele taget sætte
musik i bås? Der er både noget godt og noget bras i alle genrer, men
den meste musik findes i grænserne mellem genrene alligevel, så
hvorfor mase den til den bliver firkantet?

>SV: Aha, så er det derfor jeg kan lide det. En enkel for for musik.

Der er intet galt med det enkle, men de store oplevelser ligger i det
komplekse, i mine ører. Der er musik både til fornøjelse og
fordybelse, al ting til sin tid og lejlighed.

>samme læst, altså 12 takter og 3 akkorder.
>
>SV: Her er jeg så bare stået af for 10 lysår siden, p.g.a. rædsel for at
>miste hørelsen.

Nu er man jo selv herre over hvor højt man skruer op, ikke?

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-05 09:31

> [...]
> den være god. Jeg tænker selvfølgelig på "My coo-ca-choo". Så får
> volume-knappen godt nok flere omdrejninger end den kan tage.

He He "My coo-ca-choo" stammer fra " The untouchable " albummet, som er en
vinyl... Findes vist desværre ikke på CD, så for at være sikker, har jeg et
par ekstra
vinyler liggende. Men der er bestemt ikke noget Suzi Quatro over det
album.
My sweet deutsche friend, er et nummer, som han snakker sig mere igennem,
end
han synger, men det er rigtigt fedt. Nummeret findes også med Peter
Shelley, og
det kan vist fås på CD, hvis man da ellers kan finde den.
Men din sammenligning af disse, var vist næsten et 48 Crash

M.V.H.....Benny..

Fra : Steen Jensen

Dato : 02-08-05 11:39

Benny Mortensen <ikkenoget@brugbar.adresse> wrote:

> He He "My coo-ca-choo" stammer fra " The untouchable " albummet, som er en
> vinyl... Findes vist desværre ikke på CD

Er den ikke på den ekstrem dårlige opsamling han lavede for nogle år
siden, med nyindspilninger i gamle hits?
Jeg har den vist et sted, men jeg har glemt hvor
Så ham engang på en blokvogn til byfest i Køge - for nyligt så jeg ham
som skuespiller i en engelsk tv-serie ;-(
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-05 08:46

> [...]
> Så ham engang på en blokvogn til byfest i Køge - for nyligt så jeg ham
> som skuespiller i en engelsk tv-serie ;-(

Det skal jeg ikke kunne sige, den har jeg ikke hørt.
Men helt ærligt, er der noget, som du er tilfreds med.
Et kig på din http, er da ikke særligt muntert.
Hvorfor skrive om alt det, som du alligevel ikke kan
lide. Gør dog lige som Åge....
Skriv om det du kan lide, og stå ved det.
Uanset hvad du skriver, så har jeg haft pladen, lige
siden 1973, og den bliver næsten bedre med årene.
Hvis du har en dårlig opsamling, så tænk på, at det
jo sikkert intet har med Alvin Stardust at gøre, men
ligger hos de folk som lavede den. De har en dårlig
mani med at skulle pille ved alting, og en 70'er plade
skal altså ikke have 90'er lyd, eller endnu værre,
nyere.

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 03-08-05 11:00

> [...]
> Hvorfor skrive om alt det, som du alligevel ikke kan
> lide. Gør dog lige som Åge....
> Skriv om det du kan lide, og stå ved det.

Ja det er jo også fint nok, men han bortkaster jo næsten også alt andet som
"næseringsmusik" og det gør mig lidt gal i skralden, så at han får nogle
virtuelle smæk for sine endeløse indlæg har jeg sgu ikke noget imod. ;)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-08-05 09:16

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> [...]
> "næseringsmusik" og det gør mig lidt gal i skralden, så at han får nogle
> virtuelle smæk for sine endeløse indlæg har jeg sgu ikke noget imod. ;)

Det er korrekt, men for ham, er det jo sikkert rigtigt. Der er det
Næsering,
hvad man så end skal ligge i det.
Jeg var for mange år siden, ude for at få optaget nogle bånd, hos min gamle
ven Poul Erik, som boede lidt syd for Aalborg. Senere en absolut fortrinlig
vært på ANR.... Min storebroder var med, og jeg valgte numre, selvom det
var til stor moro.... De fattede ikke, de numre som jeg valgte fra, som de
syntes var, langt bedre end dem jeg valgte. Men ingen af dem fik den tanke,
at de numre jeg valgte, var dem jeg ikke havde... Dem som de syntes, var
dem jeg burde have valgt, dem havde jeg jo, så derfor var der ingen grund
til
at få dem en gang til... Det var vist i 1978 eller 79....

Hvis du læser med Poul Erik, så har jeg stadig båndene

Så nemt fejlplaceres ens smag. Dengang var samlingen overskuelig. I dag
fylder den en slat mere.

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 04-08-05 14:50

> Så nemt fejlplaceres ens smag. Dengang var samlingen overskuelig. I dag
> fylder den en slat mere.

Nu har jeg så bare ikke på fornemmelsen at Åge bliver misforstået. Jeg tror
han rimelig tydeligt har vist hvad hans smag er.

Fra : Steen Jensen

Dato : 03-08-05 12:10

Benny Mortensen <ikkenoget@brugbar.adresse> wrote:

> Men helt ærligt, er der noget, som du er tilfreds med.
> Et kig på din http, er da ikke særligt muntert.

Hvad i alverden snakker du om?
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Steen Jensen

Dato : 03-08-05 19:55

Benny Mortensen <ikkenoget@brugbar.adresse> wrote:

> Men helt ærligt, er der noget, som du er tilfreds med.

Vil du venligst uddybe?
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-08-05 08:36

> Vil du venligst uddybe?
> --
> Steen
>
> http://isteen.smartlog.dk

Fornemmer jeg ikke også, sådan en nedladende holdning, til
F.eks Amin Jensen.... Ja til Endelig Fredag i det hele taget.
Faktisk var der vel intet på din http, hvor du udviste, bare en
lille smule begejstring... Eller tager jeg nu helt fejl igen
Det kan jo selvfølgelig bare være, at du har en underlig måde
at udvise begejstring på, for jeg kunne ikke finde den.

M.V.H.....Benny..

Fra : Steen Jensen

Dato : 04-08-05 12:43

> [...]

> Faktisk var der vel intet på din http, hvor du udviste, bare en
> lille smule begejstring... Eller tager jeg nu helt fejl igen

Ja, du tager HELT fejl igen - eller osse har du bare været inde på DF's
hjemmeside.....
Jeg bad om en uddybning, ikke om mere ubegrundet tågesnak
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-08-05 15:53

> [...]
> hjemmeside.....
> Jeg bad om en uddybning, ikke om mere ubegrundet tågesnak

Jamen hvis du ikke får fornemmelsen, hvorfor skulle jeg så prøve at uddybe.
Det ville du jo alligevel ikke fatte en pind af. Det var da din http jeg
læste
det på.

M.V.H.....Benny..

Fra : Steen Jensen

Dato : 05-08-05 16:11

Benny Mortensen <ikkenoget@brugbar.adresse> wrote:

> Det var da din http jeg
> læste
> det på.

Læste 'hvilket'?
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-08-05 16:41

> Læste 'hvilket'?
> --
> Steen
>
> http://isteen.smartlog.dk

Din lidt nedladende holdning over for Endelig Fredag, og ikke mindst,
Amin Jensen. Hvilket da vist, så vidt jeg husker,
er den eneste ting derfra, jeg har kommenteret.

M.V.H.....Benny..
..

Fra : Steen Jensen

Dato : 05-08-05 17:01

Benny Mortensen <ikkenoget@brugbar.adresse> wrote:

> Din lidt nedladende holdning over for Endelig Fredag, og ikke mindst,
> Amin Jensen. Hvilket da vist, så vidt jeg husker,
> er den eneste ting derfra, jeg har kommenteret.

Så forstår jeg virkeligt ikke din bekymring, om min (efter din mening)
negative indstilling til alt. Ifølge dig var jeg 'utilfreds med alting,
og mindede om din lillebror, som også altid beklagede sig).
Du har aldrig ytret dig om hvad der stødte dig på manchetterne, kun at
min http absolut ikke var munter læsning.
1 indlæg ud af 186 fokuserede du på, og bedømte mig ud fra - og i øvrigt
mener jeg stadig det jeg skrev, om omtalte tv-program.
Fis et andet sted hen og brok dig, jeg tror ikke folk gider læse det her
i musik-gruppen.
EOD
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-08-05 17:29

> [...]
> mener jeg stadig det jeg skrev, om omtalte tv-program.
> Fis et andet sted hen og brok dig, jeg tror ikke folk gider læse det her

Lidt forkert igen... Det negative kom herfra,
og kun denne ene ting fra din http.
Du startede med at tro, at John Mogensen, ville vende sig i sin grav, over
at blive kaldt Dansk top sanger.
Jeg tror ikke, der overhovedet fandtes en mere renhjertet Dansk top sanger
end netop John Mogensen.
Som i jeg tror det var 1970 drønede direkte ind på 1'ste pladsen, og
fremover udgav han ikke en eneste
plade, som ikke var inde og vende Dansk toppen. Hvis det ikke er en Dansk
top sanger.... Hvad pokker
er så ???... Alle andre, som ikke har villet sættes i forbindelse med Dansk
toppen, har kunnet holde deres
musik væk fra Dansk toppen, og ikke fordi deres musik var så ringe, at den
ikke kunne komme derind.
Men John's kom der allesammen.... Så er man helt sikkert Dansk top sanger,
eller er man ??

Men jeg respekterer da et EOD.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-08-05 21:06

"Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke, der overhovedet fandtes en mere renhjertet Dansk top sanger
> end netop John Mogensen.

> M.V.H.....Benny..
______

For lige at være lidt grov så er det altså også kun i de der yuppie-nørders
hoveder, at visse musik-genremæssige kendsgerninger ikke eksisterer.
Kendsgerningen at John Mogensen var dansktopsanger.
Det skyldes simpelthed en ny generations manglende viden og interesse
og kendskab til ganske almindelig musikkultur, genrer og udviking.
At de kan lide John Mogensens musik uden overhovedet at ane noget om
manden og hans baggrund er da egentlig utroligt. det virker faktisk lidt
latterligt. Hvad aner de om manden- At han var med i "For Jacks", det tror
jeg næppe.
Det gælder også det der med Birthe Kjær. De aner heller ikke at hun er
dansktopsangerinde. Hvad med art interessere sig lidt for faget "histiorie".
Så ville en sån diskussion aldrig komme på banen. For der er jo egentlig
slet ikke noget at diskutere. Når manden er dansktopsanger, ja så er han
dansktopsanger. Ikke fordi jeg siger det, men fordi han er det. Uanset hvad
man bliver enig om i en diskussion kan kendgerningerne jo ikke laves om.

Diskussionen om hvorvidt John Mogensen var en dansktopsanger er egentlig
komplet absurd. Ligesom at diskutere om en bil kan sejle og flyve.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-08-05 03:36

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42f3c474$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> latterligt. Hvad aner de om manden- At han var med i "For Jacks", det tror

Det gør jo ikke noget, om de ikke kan huske, om han var fra Blue Boys, eller
Four Jack's.
For han var jo med i dem begge. Der efter, også i Three Jacks og
Scandinavian Four.
Hvad kunne det ikke være blevet til, hvis han havde undladt at dø, for snart
30 år siden.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-05 22:54

> [...]

et
> par ekstra
> vinyler liggende. Men der er bestemt ikke noget Suzi Quatro over det
____

SV: Nej, det vil nok kun være udvalgte gla,-rock-numre som jeg kan lide.
Sange i stil med: "Wee love to boogie" og sån.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-05 08:56

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42efe943$0$37078$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
>
> SV: Nej, det vil nok kun være udvalgte gla,-rock-numre som jeg kan lide.
> Sange i stil med: "Wee love to boogie" og sån.

Nu var We love to boogie jo T-Rex og ikke Alvin Stardust, så den var helt
sikkert ikke med på pladen .... Men nej, du ville sikkert kunne lide
hele
pladen, der er vist ingen vilde numre derpå. Det nævnte nummer, ville du
helt sikkert kunne lide, selvom det er lige i den modsatte grøft af Suzi.
Roligt og tungt. Der er ikke noget Devil gate drive over den.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-05 10:13

"Steen Jensen" <iSteen@litespam.dk> skrev i en meddelelse

> Tror du ikke John ville vende sig i sin grav, over at blive kaldt
> [...]

____

ØHHHHHHHHHH.................. ???????? ???? ???

Hvorfor i alle verdens riger og lande skulle en dansktopsanger dog vende sig
i graven over at blive kaldt en dansktopsanger. Han var 70-ernes
populæreste dansktopnavn, med et hav af slagere på Dansktoppen, men stort
set aldrig på salgslisten.
Det var dog det mest underlige indlæg jeg har læst i de sidste mange
års NG-indlæg. Skulle en afdød smed eller tømrer så også vende sig i graven
over at man siger at han var en dygtig smed eller tømrer.
Har du din historiske viden i behøld, så ved du også, at i alle de år
John Mogensen var fremme, udtalte han kun stolthed over at være på
Dansktoppen og han bevægede sig i kredsen omkring de øvrige dansktopgrupper
og sangere
Så helt ærligt Steen. Er det ikke noget værre pjatteværk?. Du kan jo godt
lide John Mogensen, kan jeg fornemme. .
Og nu er det ikke for at være grov, Steeen. Men altså, er det ikke
ynkeligt, at når man godt kan lide
John Mogensen og f.eks. Birthe Kjær og alt det der med himmelhund og
gummibåd og Nina kære Nina o.s.v., så bliver man flov overrasket over man
man lige spludselig sidder der og faktisk godrt kan lide en masse
dansktop-værk.
Jeg synes faktisk ikke at det er at ære John Mogensens minde, at man
ikke anerkender hans virke indenfor den musikgenre som stod ham nærmest. Ved
at frastøde hvad han stod for tangerer det faktisk at vanære ham. Jaja, jeg
ved godt at det lyder groft. Groft sagt.

Hilsen Åge

Fra : Steen Jensen

Dato : 01-08-05 11:57

Åge Halldorsson <aa.hfjern@detsomstÂrherpost.tele.dk> wrote:

> Hvorfor i alle verdens riger og lande skulle en dansktopsanger dog vende sig
> i graven over at blive kaldt en dansktopsanger.

Jeg ville ikke kalde JM dansktopsanger, på samme måde som jeg ikke ville
kalde Bjarne Liller, Otto Brandenborg eller Gasolin for dansktop, på
trods af de alle har haft sange, der har ligget på den liste.
Hvad du kalder det, rager mig nærmest en papand.
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-05 14:12

> Åge Halldorsson <aa.hfjern@detsomstÂrherpost.tele.dk> wrote:
>

> Jeg ville ikke kalde JM dansktopsanger,
> Steen

____

Nej, men det er da også helt i orden. Og jeg vil ikke kalde en smed for en
smed. og jeg vil ikke kalde en tømrer for en tømrer.
Det ændrer så bare ikke meget ved at en dansktopsanger er en
dansktopsanger og en smed er en smed og en tømrer er en tømrer. Uanset om
vi vil kalde dem det eller ej.

Og hvis man ikke kan høre at John Mogensen spiller og synger dansktop så må
man da enten være tonedøv eller forsøge at frastøde at kunne lide dansktop.
Han har altid kun bevæget sig i dansktopkredse og sundet den slags musik til
stor succes. Jeg tror faktisk at han ville vende sig i graven over at du
ikke anerkender hans virke indenfor den genre som var alt for ham.

Men ok. Hvis du kan lide Birthe Kjær og mener at hun heller ikke synger
dansktop. Så kan jeg jeg ikke hjælpe. Så må vi sige at hun dynger
døds-metal.

Fra : Steen Jensen

Dato : 01-08-05 15:07

Åge Halldorsson <aa.hfjern@detsomstÂrherpost.tele.dk> wrote:

> Og hvis man ikke kan høre at John Mogensen spiller og synger dansktop så må
> man da enten være tonedøv eller forsøge at frastøde at kunne lide dansktop.

Egentligt er jeg ikke sikker på, om 'dansktop' er en genre, men hvis den
er det, så er det vel pga den dér lalle-lyd og storsmilende dengser, der
synger om dejlige farmors solskinshytte på Mors en varm dag, eller hvad?
Alle der har været på dansktoppen, er vel ikke 'dansktop'?
Jeg tror både Shubidua, Gasolin, Kester, Kasper Winding og Tøsedrengene
har været på dansktoppen, det gør dem vel ikke til dansktopkunstnere?

PS. Åge er blevet lukke ud af filteret, Allan ligger dernede og snakker
med Bo Warming
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-05 18:01

> Jeg tror både Shubidua, Gasolin, Kester, Kasper Winding og Tøsedrengene
> har været på dansktoppen, det gør dem vel ikke til dansktopkunstnere?

SV: Selvfølgelig ikke. Lydmæssigt harmonerer det jo slet ikke med det man
forstår ved dansktop-sound. Men jeg kan altså godt nok ikke, omend med en
anstrengelse helt ud i det extreme, ikke høre at der er nogen forskel på den
sound som John Mogensens musik havde og den som Jan og Sunny Boys og Kim og
Hallo har. Som inkarneret dansktoplytter burde jeg da, om nofen i hele
solsystemet kunne adskille dem fra hinanden. Lyd-sounden èr om bliver den
samme. Du er simpelthen bare kommet i den penible situation at du
ligepludselig er faldet for en dansktopsanger. Hvorfor ikke bare tage det
som en oplevelse og måske en indgangsvinkel til at opleve andre
dansktopnavne?. Så viul du opleve at musikgenren er omfattet af særdeles
meget musik af ypperlig kvalitet. Inger siger jo at du skal kunne lide al
dansktop. Måske vil du, indtil du lærer genren ordentlig at kende, kun kunne
lide John Mogensen og Birthe Kjær. Senere skulle du prøve at opleve musikken
fra f.eks. Søren Sebber Larsen. Jeg tror ikke mange vil sige at han ikke
spiller kvalitet.

> PS. Åge er blevet lukke ud af filteret, Allan ligger dernede og snakker
med Bo Warming

SV: Jamen det er jo kun en prøveløsladelse.

Fra : Steen Jensen

Dato : 01-08-05 20:52

Åge Halldorsson <aa.hfjern@detsomstÂrherpost.tele.dk> wrote:

> Du er simpelthen bare kommet i den penible situation at du
> ligepludselig er faldet for en dansktopsanger.

Beklager Åge, men du er helt forkert på den.
Min lyst til at høre dansktoppen, forsvandt da jeg var omkring 10 år. At
jeg senere havde en periode, hvor jeg syntes John Mogensen havde lavet
nogle gode sange, har ikke noget med dansktop at gøre. Hvad jeg kender
til dansktop, så er det vist ikke normalt at skrive samfundskritiske
tekster, om livets bagsider og skæve eksistenser - det var hvad John
Mogensen gjorde.
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-05 21:37

, så er det vist ikke normalt at skrive samfundskritiske
> tekster, om livets bagsider og skæve eksistenser - det var hvad John
> Mogensen gjorde.
_________

Ikke normalt, men det er ikke ualmindeligt. Her har vi 10 stk.
dansktopslagere, suget i typisk dansktop-stil. Ikke alle sangerne er dog
dansktopsangere idag. .

Fyret fra mit job / Jeg vil bo på vesterbro (Teddy, Chano, Jan og John)
"Teddy er Teddy Edelman"
Kære gamle tog (Peter Belli)
Noahs ark (Per Parbst)
Bliv væk fra vort kvarter (Peter Belli)
Jeg drømte mig en drøm (Royal Strangs)
I dag er hele verden nummereret (Gerth Gynther)
Lad os gøre alting sammen (Frank og Merete)
Der er mennesker overalt (Maria Stenz)
En enkelt sang om frihed (Eddie Skoller)
Vi har langt igen (Birgit Lystager)
------
Den sidstnævnte var mere samfundskritisk end noget som Peter Belli og John
Mogensen har sunget. Både Peter og John fik jo lov at blive testet af
dansktop-redaktionen og de kom også højt op på Dansktoppen.
Men den her med Birgit Lystager var for samfundskritisk. Den blev
bandlyst af Dansktop-redaktionen, som værende for grov. Man nægtede
simpelthen at give den chancen. Den fik simpelthen mærkatet ""forbudt".
Herefter modererede Birgit teksten. Man tilbagekaldte, under stort postyr,
alle plader fra salgsstederne over hele landet. Det var jo ellers en populær
sag. En oversættelse af Les Humphries Singers`s "Wee are going down".
Birgit lavede senere en ny udgave med en anden tekst, som var mindre
grov. Den fik mærkatet `"lovlig", blev testet og kom ind.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-05 09:42

> [...]
> til dansktop, så er det vist ikke normalt at skrive samfundskritiske
> tekster, om livets bagsider og skæve eksistenser - det var hvad John

John Mogensen, skrev Politisk... Han skrev om skæve eksistenser. Han skrev
om følelser. John Mogensen skrev, om alt det, som du kan komme i tanker om.
Kort og godt, han skrev om livet. Somme tider er det godt, og sommetider er
det skidt. Men at din lyst til at høre Dansk top forsvandt som 10 årig...
Det siger mere om dig, end om Dansk toppen.

M.V.H.....Benny..

Fra : Steen Jensen

Dato : 02-08-05 11:39

Benny Mortensen <ikkenoget@brugbar.adresse> wrote:

> Men at din lyst til at høre Dansk top forsvandt som 10 årig...
> Det siger mere om dig, end om Dansk toppen.

Nå, hvad siger det så?
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-05 08:37

> Nå, hvad siger det så?
> --
> Steen

At du ikke ville høre Dansk top, og du sikkert blev påvirket af
omgivelserne. Samt at du nok ikke er blevet voksen endnu.
Nu kommer der så et ramaskrig )))))

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 08:54

> [...]

> At du ikke ville høre Dansk top, og du sikkert blev påvirket af
> omgivelserne. Samt at du nok ikke er blevet voksen endnu.

Ja: "Brøøøøøøøl"
Du tager fejl at af være voksen og at være overmoden

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-05 08:59

> Ja: "Brøøøøøøøl"
> Du tager fejl at af være voksen og at være overmoden
>
> /Alex

Ja det arter sig sommetider ens ))
Men han lyder som min lillebror, han var også utilfreds med alting.
Men han ville alligevel ikke have noget ændret, for alle ændringerne
ville jo ramme ham selv ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Steen Jensen

Dato : 03-08-05 12:10

Benny Mortensen <ikkenoget@brugbar.adresse> wrote:

> Men han lyder som min lillebror, han var også utilfreds med alting.

"Han", er det mig?
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-08-05 09:18

> "Han", er det mig?
> --
> Steen
>
> http://isteen.smartlog.dk

Medmindre vi snakkede om andre, så JA...

Fra : Steen Jensen

Dato : 04-08-05 12:43

> Medmindre vi snakkede om andre, så JA...

Jeg synes du er en underlig person, for mig virker det mere som om, det
er dig der 'skal' beklage dig om noget - og når du ikke kan være med på
et emne i gruppen, går du bare efter manden.
Begrundelser, tak!
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-08-05 16:29

> [...]
> er dig der 'skal' beklage dig om noget - og når du ikke kan være med på
> et emne i gruppen, går du bare efter manden.

Tja, det er muligt jeg er underlig. Det syntes jeg ikke selv. Men hvis du
føler
at jeg uberettiget er gået efter din person, så gå tilbage, og kig. Kunne
der ligge
en eller anden ting, som afstedkom dette. Jeg foreslog dig bare, at skrive
som
Åge, altså om ting du var begejstret for... For din begejstring alle andre
steder
er lidt svær at få øje på.... Hvis jeg så er kommet til at kalde dig han, så
beder
jeg da frøkenen undskylde, det var ikke med vilje, Steen plejer at være et
drengenavn.

M.V.H.....Benny..

Fra : Max

Dato : 03-08-05 08:58

Hej Benny

> At du ikke ville høre Dansk top, og du sikkert blev påvirket af
> omgivelserne. Samt at du nok ikke er blevet voksen endnu.
> Nu kommer der så et ramaskrig )))))

At man vil lytte til dansktop er jo netop et bevis på at
man rent musikalsk aldrig er kommet ud af barndommen.

Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-05 09:11

> Hej Benny

> At man vil lytte til dansktop er jo netop et bevis på at
> man rent musikalsk aldrig er kommet ud af barndommen.
>
> Mvh Max

Helt ærligt... Hellere være barn og ærlig, end sådan noget crap.
I øvrigt, tror jeg da, at når du siger sådan noget, så klamrer du
dig til et stykke træ, som er på vej ned. Hvad skal man så høre
på, for at være voksen. Jeg tør bestemt godt stå ved, at jeg med
garanti, har langt flere Danske plader end du har, og jeg lytter
gerne til en hvilken som helst af dem.
Men har du Rock plader, som jeg har Danske..... Næppe...
Skulle jeg så sige det samme, om dem som lytter til Rock.
Det bliver lidt svært, for de er mindst lige så godt repræsenteret.
Men jeg indrømmer, der ser lidt fattigt ud, i områderne for Jazz
og Klassisk, Swing og Big band, er heller ikke dem der sluger
meget plads. Men om jeg er voksen.... Næppe, og jeg ønsker
heller ikke at blive det, hvis det er på betingelse af, at jeg skal
udelukke noget.

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 03-08-05 10:07

Hej Benny

> Men har du Rock plader, som jeg har Danske..... Næppe...
> Skulle jeg så sige det samme, om dem som lytter til Rock.

Jeg har kun omkring 1000 blandende plader som jeg lytter til.

> meget plads. Men om jeg er voksen.... Næppe, og jeg ønsker
> heller ikke at blive det, hvis det er på betingelse af, at jeg skal
> udelukke noget.

Det drejer sig ikke om at udelukke, det drejer sig om at vokse fra.

Mvh Max

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 03-08-05 15:27

Max wrote:

Jeg elsker personligt ROCK, men kan li alle stilarter, derfor må jeg
simpelthen komme med et par bemærkninger.

> Jeg har kun omkring 1000 blandende plader som jeg lytter til.
Hvis du gransker dine 1000 plader godt, så vil du sikkert finde nogle
som er ligeså naive, som du mere end antyder at dansktoppen er.

> Det drejer sig ikke om at udelukke, det drejer sig om at vokse fra.
Hvem bestemmer hvilken musik som er voksen, og ud fra hvilke kriterier ?

Helt ærligt, hop nu ned af hesten, og vis lidt respekt for andres smag
og holdninger.

Fra : Steen Jensen

Dato : 03-08-05 16:21

Svend-Erik Kjær Madsen <sv-erik@stofanet.dk> wrote:

> Jeg elsker personligt ROCK, men kan li alle stilarter, derfor må jeg
> simpelthen komme med et par bemærkninger.

Jeg er 100% enig. Jeg er nok mest til rock af den hårdere skuffe, men
jeg lytter til andet. Jeg hører en del verdensmusik, reggae, bluegrass,
country, electronica og punk - og på mine gamle dage, er jeg
gudhjælpemig begyndt at lytte til en smule svensk/dansk/norsk rap!

> Helt ærligt, hop nu ned af hesten, og vis lidt respekt for andres smag
> og holdninger.

Til trods for at Benny mener jeg er utilfreds med alting, så hører jeg
til den gruppe mennesker, der ikke synes at noget musik er 'finere' end
andet. Det er i bund og grund kun underholdning - ikke ret meget andet.
At nogle kunstnere lægger mere i deres tekster end andre, gør det ikke
til en videnskab - det betyder bare, at nogle helst vil give udtryk for
nogle meninger - hvor andre hellere vil synge om Mormors Kolonihavehus.
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-08-05 09:54

> [...]
> til en videnskab - det betyder bare, at nogle helst vil give udtryk for
> nogle meninger - hvor andre hellere vil synge om Mormors Kolonihavehus.

Hvorfor mener du så, at der er lagt mindre i Dansk top tekster.... Når du så
til sidst vælger en sang, som i hvert fald, stammer tilbage fra 1978. Hvor
Clausen & Petersen havde den med på i storbyens favn, så vil jeg da nok mene
at dengang lå der rigtigt megen mening i den tekst. Men noget helt andet er
jo,
at fordi du ikke kan forstå en tekst, det behøver jo ikke være teksten der
er
dum vel ??... De udenlandske tekster, er da ikke bedre, bare lettere, ikke
at
ville forstå. I øvrigt, så syntes jeg da, at Clausen & Petersen altid har
en dybere
mening med det de laver, som de så giver udtryk for, i deres sange. Derfor
er
det jo forbavsende, at du netop lige vælger en af deres sange.

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-08-05 09:00

> Hej Benny

> Jeg har kun omkring 1000 blandende plader som jeg lytter til.

Gør du så virkeligt også det, eller er det bare noget du bilder mig ind.
Eller drager du bare fordel af, at de ikke er sunget på Dansk, så hvis
der kommer en rigtigt dum tekst, så opdager man det ikke ??

> Det drejer sig ikke om at udelukke, det drejer sig om at vokse fra.

Jamen hvordan skal jeg tolke den ??
Nu har jeg haft min mor i 53 år, og jeg er ikke vokset fra hende endnu.
min kone i 30 år, og hende er jeg heller ikke vokset fra endnu.
Dansk toppen, og Dansk musik, i alle de år jeg kan huske, og jeg er
stadig ikke vokset fra den. Rock, eller for den sags skyld, også alle
de andre stilarter, også lige så længe som jeg kan huske, og helt ærligt,
så kan jeg ikke mindes, at jeg nogensinde er vokset fra en eneste.
Der er bare kommet flere til. Holder man af noget, så vokser man da
ikke fra det. Hvordan kan man gøre det ????....

> Mvh Max

M.V.H.....Benny..

Fra : Max

Dato : 04-08-05 10:20

Hej Benny

> Gør du så virkeligt også det, eller er det bare noget du bilder mig ind.
> Eller drager du bare fordel af, at de ikke er sunget på Dansk, så hvis
> der kommer en rigtigt dum tekst, så opdager man det ikke ??

Du digter og drømmer Benny, hvor skriver jeg at der ikke er
danske imellem ?

> Jamen hvordan skal jeg tolke den ??

At hvis man har en interesse i tingene, ja så udvikler man sig, og
så lad være med at blande sin mor ind i det.

Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-08-05 16:04

> Hej Benny
>

> Du digter og drømmer Benny, hvor skriver jeg at der ikke er
> danske imellem ?

Se det tog jeg som en selvfølge, at du var vokset fra !!
Men du har stadig ikke svaret.

> At hvis man har en interesse i tingene, ja så udvikler man sig, og
> så lad være med at blande sin mor ind i det.

Hvorfor dog det, hun holder da også meget af Dansk musik.
Det er det hun helst vil have. Så er spørgsmålet, hvem af os
er det så, som har udviklet sig, og stadig ikke er bange for at
blande sin mor med ind i det. For vi hygger os stadig ganske
meget sammen, og både lytter til og snakker om musik.

M.V.H.....Benny..

Fra : Steen Jensen

Dato : 04-08-05 12:43

Benny Mortensen <ikkenoget@brugbar.adresse> wrote:

> Holder man af noget, så vokser man da
> ikke fra det. Hvordan kan man gøre det ????....

Så ser du måske stadig Ingrid og Lillebror på video om aftenen?
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 04-08-05 17:16

Steen Jensen wrote:
> Så ser du måske stadig Ingrid og Lillebror på video om aftenen?

Med den sammenligning, giver du jo udtryk for at dansktop er naivt, og
at alle dem som høre det er på et lavere niveau end dig.

Med alt ære og respekt for dine holdninger, mener jeg det er et ret
dårligt eksempel, børneprogrammer sammenlignet med noget musik du finder
underlødigt, musik er ikke noget man vokser fra, men man udvider
tværtimod sin horisont, det gør dansktopelskere garanteret også.

Man kan aldrig diskutere smag, men man kan diskutere håndværket, og her
er de fleste dansktopindspilninger jeg kender til, af en rimelig kvalitet.

/Sv-e

Fra : Steen Jensen

Dato : 04-08-05 18:21

> Med den sammenligning, giver du jo udtryk for at dansktop er naivt, og
> at alle dem som høre det er på et lavere niveau end dig.

Overhovedet ikke. Benny mente, at det man holdte af som barn, voksede
man ikke fra. Da jeg var barn, syntes jeg Inrid og Lillebror var fede,
det gør jeg ikke mere...det har ikke meget med musik at gøre.
Hvis det skal sammenlignes med musik, så syntes jeg Hans Henrik Ley og
Poul Kjøller ver gode (da jeg var barn), det gør jeg heller ikke mere.
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-08-05 19:32

> Hvis det skal sammenlignes med musik, så syntes jeg Hans Henrik Ley og
> Poul Kjøller ver gode (da jeg var barn), det gør jeg heller ikke mere.
> --
> Steen

_____

Det du mener er altså, at ligesom mange bedst kan lide rock som unge, kan de
bedre lide dansktop, slager og sån.
når de er blevet voksne.

Det tror jeg du har ret i.

Hilsen Åge

Fra : Steen Jensen

Dato : 04-08-05 19:43

Åge Halldorsson <aa.hfjern@detsomstÂrherpost.tele.dk> wrote:

> Det du mener er altså, at ligesom mange bedst kan lide rock som unge, kan de
> bedre lide dansktop, slager og sån.

Næ, jeg anfægtede bare Bennys udtalelser endnu en gang. Han mente, at
det man holdt af, det voksede man aldrig fra - og der tror jeg ikke han
har ret...heller ikke der.Men du har da ret i, at de fleste gamle
sikkert foretrækker dansktop/schlager fremfor rock
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-08-05 20:25

Men du har da ret i, at de fleste gamle
> sikkert foretrækker dansktop/schlager fremfor rock

______

Ja, bare vent til du selv bliver lidt ældre Steen. Så vil du undre dig over
at du lige pludselig er begyndt at kunne lide sådan noget.

Hilsen Åge

Fra : Steen Jensen

Dato : 04-08-05 21:13

Åge Halldorsson <aa.hfjern@detsomstÂrherpost.tele.dk> wrote:

> Ja, bare vent til du selv bliver lidt ældre Steen. Så vil du undre dig over
> at du lige pludselig er begyndt at kunne lide sådan noget.

Jeg siger det heller ikke som noget negativt, det er da kun naturligt,
at man ændrer musiksmag i takt med alderen.
Som barn lyttede jeg til én ting - som ung til en anden - som voksen
lytter jeg til noget andet. Sådan er det.
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-08-05 22:24

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42f25ce5$0$37030$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Det du mener er altså, at ligesom mange bedst kan lide rock som unge, kan
> [...]

Sikke da noget vrøvl...jeg kender folk der hele livet har kunnet lide
dansktop.
Til gengæld har jeg hele mit kunnet lide rockmusik...og tonerne er altså
ikke nødvendigvis blevet mildere med årerne...

Jeg fatter altså ikke den der ensporede holdning til musik. Selv prøver jeg
på at vurdere musik ud fra om det enkelte stykke musik siger mig noget...så
kan det være gamle 50'er ting som Chuck Berry og Buddy Holly, det kan være
blues fra 30'er, pop og rock fra 60'er, glamrock eller heavy rock fra
70'erne, nogle af rap-tingene fra nutiden osv. osv.

Det er vel klart man vokser fra Kaj og Andrea og den slags...men hvorfor i
alverden skulle man vokse fra god musik man lærer at kende som voksen....som
udgangspunkt? Vel noget musik holder jo simpelthen ikke i det lange
løb...men ellers???

Hvisker lige i øret på Åge...der er skam også nogle af de gode gamle
dansktop klassikere, som jeg kan finde fornøjelse af at lytte til en sjælden
gang....tag den!!!'
Men omvendt ved jeg jo også, at du er en "skabs-rocker", når du ikke fører
felttog for dit hjertebarn.
Du har jo selv i flere indlæg tidligere fortalt mig, at du havde fornøjelse
af at lytte til Den Gamle Hitjournal på Radio Viborg....og den var altså
ikke præget af slagermusik...det kunne ske der kom en enkelt Grand Prix
klassiker eller lignende, men ellers var hovedvægten lagt på rock'n'roll og
rockmusik fra 1955-1985...fra ind- og udland.

Allan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-08-05 09:33

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

men ellers var hovedvægten lagt på rock'n'roll og
> rockmusik fra 1955-1985...fra ind- og udland.
>
> Allan
----

Hørte nu kun meghet sjældent rockmusk i dette program. I modsat fald havde
jeg smidt radioen ud af vinduet.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-08-05 09:35

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Vel noget musik holder jo simpelthen ikke i det lange
> løb...men ellers???
___

Ja, det er det jeg mener. Mange vokser fra det der popRock og går over til
det mere slageragtige

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-08-05 16:13

> [...]
> Hvis det skal sammenlignes med musik, så syntes jeg Hans Henrik Ley og
> Poul Kjøller ver gode (da jeg var barn), det gør jeg heller ikke mere.

Gør man da det ???.... Jeg syntes stadig, at Ingrid & Lillebror, var ganske
gode.
Endnu bedre, Ingrid & Frederik.... Toget på decembervej var også ret fed.
Lassie syntes jeg også var rigtigt gode... Det syntes jeg for så vidt stadig
de er.
Desværre har TV bare gjort os så forvænte, at det ville være synd at gense
dem.
Ikke fordi de ikke er gode, men fordi, de var ikke ret gode til at lave den
slags
dengang. Dengang så man det bare ikke, for der fandtes jo ikke bedre
teknik.
Det gør der så idag, og som vi har vænnet os til, så en gammel lørdags
Lassie,
vil forekomme utroligt ringe idag.

M.V.H.....Benny..

Fra : Steen Jensen

Dato : 05-08-05 16:36

Benny Mortensen <ikkenoget@brugbar.adresse> vrøvlede:

> [...]
> Det gør der så idag, og som vi har vænnet os til, så en gammel lørdags
> Lassie vil forekomme utroligt ringe idag.

Du vrøvler Benny. Det hedder udvikling - du skulle prøve det
Om så Ingrid og Lillebror var i high tech bredformat, så gad jeg ikke se
det alligevel.
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-08-05 16:07

"Svend-Erik Kjær Madsen" <sv-erik@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er de fleste dansktopindspilninger jeg kender til, af en rimelig kvalitet.

Jeg tror Alex har ret.... Han er overmoden.

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-08-05 16:05

> Så ser du måske stadig Ingrid og Lillebror på video om aftenen?
> --
> Steen
>
> http://isteen.smartlog.dk

De kom vist lidt for sent, til at være min børnetime. Men derfor var de
nu gode alligevel, så jeg ville da bestemt ikke tage skade af at se dem.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-08-05 17:01

> Hej Benny

> At man vil lytte til dansktop er jo netop et bevis på at
> man rent musikalsk aldrig er kommet ud af barndommen.
>
> Mvh Max
__________

Hmmmm. Du øhh Max. Når man så er kommet ud af barndommen, falder ens krav så
til musikalske tekster?. Eller hvad?

Jeg mener nu kan man nøjes med direkte tåbelige tekster hvor man synger om
at snarke og snarke som man snarker vest for Valdby Barke og snarke og
snarke og vi blev ved at snarke snarke og barke og snarke. Og så begyndte vi
igen at snarke og snarke.

Undskyld men hvis det at komme ud af barnddommen betyder at man skanl ned på
det bundniveau. Og det er bestemt ikke det eneste eksempel. Så er det da
vist bedst at blive i barndommen. Den med de sjove tekster om Mini Max og
roemarkken i Skjern. Altså en høj tekstmæssig kvalitet.

Hilsen Åge

Fra : Propellen

Dato : 03-08-05 18:15

On Wed, 3 Aug 2005 18:00:45 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>. Den med de sjove tekster om Mini Max og
>roemarkken i Skjern. Altså en høj tekstmæssig kvalitet.

pffttt...
--
/Propellen

FEAR is temporary, REGRET is permanent!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-08-05 20:57

"Propellen" <not@valid.invalid> skrev i en meddelelse
> On Wed, 3 Aug 2005 18:00:45 +0200, "Åge Halldorsson"

> FEAR is temporary, REGRET is permanent!
_____

Det kan du sgu selv være

Fra : Steen Jensen

Dato : 03-08-05 12:10

Benny Mortensen <ikkenoget@brugbar.adresse> wrote:

> At du ikke ville høre Dansk top, og du sikkert blev påvirket af
> omgivelserne. Samt at du nok ikke er blevet voksen endnu.

Ikke umuligt
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk