Citroen Xantia - Gul lampe lyser
Fra : Michael Petersen

Dato : 30-07-05 11:49

Hej genier ;)

Jeg har en Xantia StationCar fra 11/'97.
En gul lampe, der skulle ha' noget at gøre med ABS-bremsesystemet og gøre
lyser.

Den har gjort det for ca. 3 måneder siden, og der var det 2 følere der var
røget.
....dem fik jeg lavet "orange" for 2200,-

Men nu er den sat'me begyndt at lyse igen.
....nogle gange holder den op med at lyse, men så kommer den igen.

Skal jeg virklig slippe så stor en sum hver gang ?
....det er jo lige sket næsten !

Med venlig hilsen.

Fra : Jan

Dato : 30-07-05 11:52

> [...]
> ...nogle gange holder den op med at lyse, men så kommer den igen.
>
> Skal jeg virklig slippe så stor en sum hver gang ?

Hvis det er det samme som du lige har fået lavet, så er det med "orange"
ikke så godt når man tænker i garanti

Men mon ikke det kun er fordi ringen som følerne "læser" på skal renses
ordentligt?

jd

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 30-07-05 22:23

Jan wrote:
> Hvis det er det samme som du lige har fået lavet, så er det med "orange"
> ikke så godt når man tænker i garanti
>
> Men mon ikke det kun er fordi ringen som følerne "læser" på skal renses
> ordentligt?

Det kan jo også være stikforbindelserne. Hvis ikke de blev pakket med
fedt da de gamle sensorer blev skiftet, kan de godt have udviklet
irrede, løse forbindelser. Vejret har jo været lidt vådt og omskifteligt
på det seneste.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Jan

Dato : 31-07-05 06:37

> [...]
> fedt da de gamle sensorer blev skiftet, kan de godt have udviklet irrede,
> løse forbindelser. Vejret har jo været lidt vådt og omskifteligt på det

Sagtens, det var netop p.g.a. vejret jeg kom til at tænke på skidt der hvor
følerne "læser".
vi må håbe det kun er en bagatel

jd

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-07-05 12:13

"Michael Petersen" <michaelFJERN@DETTEmpetersen.dk> wrote in

> Men nu er den sat'me begyndt at lyse igen.
> ...nogle gange holder den op med at lyse, men så kommer den igen.

Tjek stik og samlinger i undervognen, dvs. ude ved hvert hjul og tjek evt.
samlinger - jeg mener der er en på bagbroen.

På Citroëner er det tit og ofte det som er galt - sjældent sensorene. Så
det er egentlig meget sansynligt at dem du fik skiftet måske slet intet
fejlede...

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Christian

Dato : 30-07-05 14:02

"Michael Petersen" <michaelFJERN@DETTEmpetersen.dk> wrote in message
> [...]
> ...nogle gange holder den op med at lyse, men så kommer den igen.
>
> Skal jeg virklig slippe så stor en sum hver gang ?

uha, har en kollga som havde samme problem på sin Mazda, lyste i ABS,-fik
skiftet en sensor til et par tusinde....derefter lyste den igen efter et
stykke tid..det blev dyrt kr 14.100!!!!!!!!!!

Fra : Ivar

Dato : 30-07-05 14:09

Christian skrev:

> uha, har en kollga som havde samme problem på sin Mazda, lyste i ABS,-fik
> skiftet en sensor til et par tusinde....derefter lyste den igen efter et
> stykke tid..det blev dyrt kr 14.100!!!!!!!!!!

Den samme oplevelse havde jeg for år tilbage med min Xantia 93. Først
en føler så kort tid efter boksen. Prisen var dog den halve.

Ivar Magnusson