Yamaha XV535DX / Køb af udstyr på nettet i~
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 04-06-01 23:55

Hej NG,

Jeg har 2 spgml. - er der nogen i gruppen som har erfaring med en Yamaha XV
535DX? Når nu jeg får mit kort overvejer jeg at købe sådan en fætter. Idéen
er at konen og jeg selv skal kunne køre længere ture på den ned gennem
europa.... Men spørgsmålet er om maskinen er lidt for lille til sådan
bedrifter. Samtidigt vil jeg gerne selv have en maskine som jeg kan nyde at
køre på alene også, men ved ikke rigtigt om den er for "laid back" til at
være rigtig sjov. På den anden side så er jeg ikke til sportsmaskiner med
kåber osv. så det er med at finde den "gyldne mellemvej". Hvad synes I?

En anden ting - nu I alligevel sidder og læser indlægget... Jeg har hørt at
man med fordel kan købe udstyr (beklædning osv.) i udlandet. Er der nogen
der har gode erfaringer med steder på nettet som sender til DK?

På forhånd tak!

Tony
(det eneste jeg kører på pt. er min gamle Kildemoes ))

Fra : Mich@el

Dato : 05-06-01 06:50

Hej Tony

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> er at konen og jeg selv skal kunne køre længere ture på den ned gennem
> europa.... Men spørgsmålet er om maskinen er lidt for lille til sådan

Dem jeg kører samme med som har en XV 535, er mere eller mindre alle skiftet
over til en større model. Til mindre ture går maskinen an, men længere ture
gennem Europa er den for lille, både fysisk og motormæssigt.

Har du prøvet Feks. både en XV 535 og en XV 1100 vil du finde at der er en
kæmpe forskel. Nu behøves du jo ikke starte med en XV 1100, jeg mener at
Viragoerne fra 700 ccm og op til 1100 ccm har samme stel.

> [...]
> være rigtig sjov. På den anden side så er jeg ikke til sportsmaskiner med
> kåber osv. så det er med at finde den "gyldne mellemvej". Hvad synes I?

Tro mig, min XV 1100 kan både køres tilbagelænet, men også "sjov" kørsel dur
den til, Selvfølgelig med de begrænsninger en custommaskine nu engang har.

> En anden ting - nu I alligevel sidder og læser indlægget... Jeg har hørt at
> man med fordel kan købe udstyr (beklædning osv.) i udlandet. Er der nogen
> der har gode erfaringer med steder på nettet som sender til DK?

Yep, der er nogle gode addr. i tyskland, de kommer her:

http://www.hein-gericke.de

http://www.polo-motorad.de/

http://www.louis.de/

http://www.ambi-bike.de/

http://www.bm-bikershop.com/

http://www.hm-deluxe.de/

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Med i http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-06-01 08:27

For mig lyder det som om du skal have dig en Touring MC, som fx. en Yamaha
XJ. Den er også bedre for ryggen (og rø...) på lange turer, især for den som
skal sidde bag på.

Mit bedste råd: Gå ud og prøv forskellige typer og tag en god lang tur og
husk at tage konen med bag på.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Armand

Dato : 05-06-01 11:16

Tony Lorentzen <tony@lorentzen-nospam.com> skrev i en

> [...]
kan
> nyde at køre på alene også, men ved ikke rigtigt om den er for "laid

Størrelsen er sikkert fin nok til den der alligevel vil cruise roligt
afsted, omend at to mand måske nok kan være på komfort
(motorkraft) -grænsen :-/

"Ned igennem Europa med fruen bagpå"?
Med det bagsæde der er på en 535'er? - forget it!!!

> så det er med at finde den "gyldne mellemvej". Hvad synes I?

Hvis man samtidig er til "lidt sjov", tror(!) jeg at 535'eren er det
forkerte stil-valg, hvor en "klassisk" opbygget model snarere er til det
hele, uden at være et decideret "plastic-missil" !

Du nævner ikke om hvorvidt det er er lille eller stort mc-kort at du er
ved at tage, og derved hvilken mc-klasse at dit valg skal foregå fra,
ligesom at prislejet ikke er nævnt med mere end en beklagelse over
535'erens vilde nypris!
Suzuki SV 650 (den uden kåbe) er tilsyneladende et godt brugtkøb lige
nu. Og jeg har bemærket at om dén og søstermodellen: SV 650 S, har
engelske "superbike" udtalt:
"SV 650 S is most practical, and the other best for lunacy" - Oversæt
selv og vurdér om ikke at det dækker: "til lidt sjov" !?

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-06-01 15:38

Jeg troede alligevel ikke at netop du ville anbefale en Suzuki Har du
det godt.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-06-01 16:07

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> Jeg troede alligevel ikke at netop du ville anbefale en Suzuki Har du
> det godt.

Armand er da vist helt vild med SV'erne, men hvis du siger gsxF løber han
skrigende væk
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Armand

Dato : 05-06-01 19:33

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
> Jeg troede alligevel ikke at netop du ville anbefale en Suzuki Har
du
> det godt.

Lidt groft klippet godtnok; men det er vel mig at du mener :-/

Jeg har det skam godt nok - Jeg har været ramt af SV-feber et års tid
nu; men det er ikke så jeg sitrer mere
Den er dog stadig målet for mine økonomiske dispositioner!

--
Armand. (der ovenikøbet har købt sig en Honda)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-06-01 09:07

Honda.. hmmm. Ja, den feber har jeg jo været ramt af i en del år efterhånden

I virkeligheden er det vel meget godt at vi ikke alle er enige om hvad der
er bedst, ellers havde vi jo ikke så meget at snakke om

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 05-06-01 22:07

Hej Armand,

> Størrelsen er sikkert fin nok til den der alligevel vil cruise roligt
> afsted, omend at to mand måske nok kan være på komfort
> (motorkraft) -grænsen :-/

Ok .. øv ;-(

> "Ned igennem Europa med fruen bagpå"?
> Med det bagsæde der er på en 535'er? - forget it!!!

Damn!

> Hvis man samtidig er til "lidt sjov", tror(!) jeg at 535'eren er det
> forkerte stil-valg, hvor en "klassisk" opbygget model snarere er til det
> hele, uden at være et decideret "plastic-missil" !

Jeg vil helst ikke have et "plastic missil" ... så hellere undvære en cykel
eller køre Vespa

> [...]
> ved at tage, og derved hvilken mc-klasse at dit valg skal foregå fra,
> ligesom at prislejet ikke er nævnt med mere end en beklagelse over

Stoooort kørekort ... Prislejet for 535'eren passer mig sådan set fint, så
noget i den omkreds. Det kan man nu nok også få en ganske god brugt cykel
for?

> [...]
> "SV 650 S is most practical, and the other best for lunacy" - Oversæt
> selv og vurdér om ikke at det dækker: "til lidt sjov" !?

Umiddelbart vil jeg mene at der er for meget sport over den efter min smag.

Tak for kommentarerne - det er rart at kunne trække på andres erfaringer.

Tony

Fra : Armand

Dato : 05-06-01 22:39

Oversæt
> Umiddelbart vil jeg mene at der er for meget sport over den efter min
smag.

Jeg understreger lige at der findes en SV 650 S, med halvkåbe og
sportsligt image, samt den tve-æggede tvilling: SV 650, som er en helt
nøgen "basis"-mc!

Oprindelig prisforskel er på 5.000,- uanset hvilken årgang/nypris der
tales om og man kan være heldig at finde dem til omkring 65.000,-

Min krystalkugle fortæller at de vil holde prisen i ange år!!!!!

--
Armand (SV wannabee)

Fra : Niels

Dato : 05-06-01 19:38

Hej Tony

hvad vil du give for en MC ?

jeg skal have min 1997 Virago XV1100 solgt, når den nye Suzuki GSX1400
kommer til landet !
Den har da kørt til sygfrankrig = ialt 4400 km på 3 uger sidste år *S*

XV 535 køre som en minecykel med hjælpemotor
XV1100 køre som en stor knallert

Hilsen Niels

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 05-06-01 20:14

Hej Niels,

Jeg har ikke sat et fast max. på hvor meget jeg vil spendere. Jeg er stadig
lidt uafklaret med om jeg skal have en ny cykel eller en brugt ... det er
svært som nybegynder at vurdere synes jeg

Til Armand (og andre) kan jeg nævne at det er stort kørekort jeg er ved at
tage... Vi kører faktisk på Yamaha XJ600N på skolen som vel må betegnes som
en blanding mellem en sport og en touring maskine. Det er såmænd en udmærket
maskine med godt af kræfter (men synes man ikke altid det om den første
maskine man prøver?). Jeg tror bare ikke at det er en specielt fed maskine
at køre to personer på...

Kan man ikke få et bedre sæde til 535'eren så turen bliver mere fornøjelig
med en bagpå?

Hilsner,

Tony

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-06-01 09:04

Jeg er overbevist om at XJ600 er mange gange bedre til to, end XV535. Jeg
mener også den er bedre for chaufføren. Efter min mening er Viragoen ikke
optimal til en lang tur syd på. Men hvis du kun vil kører nogle få kilometer
pr. dag, så kan alt jo sikkert lade sig gøre.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-06-01 13:55

Quote:
> Yamaha XV 535DX?
> længere ture på den ned gennem europa
> ved ikke rigtigt om den er for "laid back" til at være rigtig sjov.

Hej Tony

Du vil ikke have en virago, du har bare ikke opdaget det endnu. For sige det
pænt så bremser den for dårligt og motoren er for svag. Jeg ville ikke turde
nævne Virago 535 og sjov kørsel i samme sætning. Hvis du vil have noget
choppet fra Yamaha, så gå efter 650 Dragstar, desværre er bagsædet dog ikke
til lange ture (over 20km). En Suzuki 800 Marauder er også et bud, den har
jeg dog ikke prøvet.

Hvis jeg var dig med dine krav ville jeg kigge efter en nøgen basis cykel
med kønne linier. Disse cykler er lavet med køreglæde og harmoni i tankerne
og ikke fordi de skal ligne et eller andet amerikansk forbillede eller bryde
lydmuren på 2 sek. Jeg vil anbefale fælgende:

Fra 50-70.000Kr
Suzuki GSF 600 Bandit Rigtig køn. Denne model blev rost til skyerne da den
kom frem i '96. Som med alle luft/oliekølede suzukier skal den have stillet
ventiler ofte p.g.a. stilleskruer og er følsom overfor ureglemæssige
olieskift og andet end den bedste olie. Vær varsom ved brugtkøb, og se
knaster og vippearme efter for slid før køb.
Suzuki GSX 750 (ikke F modellen) Rost, men sjælden model i dk.
Suzuki SV 650 (ikke S modellen) Denne vandkølede model er skamrost! Du skal
prøve en tur før du køber en anden model. Bør nydes med larmepotte.
Yamaha XJ 600 N Almindelig, lidt brystsvag/kedelig men solid og pålidelig.

Fra 90.000
Suzuki Bandit 1200 Som 600, men med brølstærk motor og et stel der ikke helt
lever op til den fede motor.
Yamaha XJR 1200 Tung lækker 70'er retro maskine med masser af crom og
traktorkræfter.
Kawasaki ZXR 1100 Fed maskine i kawagrøn. Den af de tre store med de bedste
køreegenskaber.
Alle tre maskiner har omkring 100Hk, men er droslede superbike motorer der
kan ædres til at yde tæt på deres oprindelige 130-150Hk. På disse maskiner
giver potte + KN filer + jetkit over 15 ægte Hk.

Mail mig privat for indscanninger fra MC-revyen.

--
Mojn
Jens Bager Jensen