/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Volvo 850
Fra : Frank


Dato : 30-07-05 08:52

Jeg vil skyde min volvo 740 af nu med 320.000 km på tælleren og købe
en 850...men hvilken model skal man vælge uden at det bliver for
kostbart?

1. Hvem kan fortælle mig forskellene med disse betegnelser GLT, T5 og
R?

2. Hvilken motorstørrelse er bedst?

2. Er turbo umagen værd (koster mere i forsikring og brændstof
eller?)

Jeg kan se at brugtpriserne er omvendt proportional med antallet af
bogstaver og tal i modelbetegnelserne

Frank, Gentofte


 
 
Niels Bengaard (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 30-07-05 09:33


>Jeg vil skyde min volvo 740 af nu med 320.000 km på tælleren og købe
>en 850...men hvilken model skal man vælge uden at det bliver for
>kostbart?
>
>1. Hvem kan fortælle mig forskellene med disse betegnelser GLT, T5 og
>R?
>
>2. Hvilken motorstørrelse er bedst?
>
>2. Er turbo umagen værd (koster mere i forsikring og brændstof
>eller?)


GLE er 2.5 liter 10V med 144 hk
GLT er 2.5 liter med 20V og 170 hk
T5 er turbomotor på 2.0 eller 2.3 liter på 210 eller 225 hk
R / T5R er topmodellen med 2.0 eller 2.3 liter motor med 225/240/250 hk.

Hvilken motor der er bedst kommer vel an på dit behov. Turbo er sjovt at
have, men ofte ikke nødvendigt.
Er du i tvivl, så må du prøvekøre de forskellige modeller.
Skal det være turbo, så vælg ikke 2.0 modellen, der er ikke så populær og
det afspejles i en noget dårligere brugtpris.
Udstyrsniveau følger normalt motorydelsen, jo flere hk jo bedre udstyr.

Du kan få svar på en del spørgsmål her
http://www.fdm.dk/motor/pdf/09-2002/68.pdf

Modelliste fra Sverige findes her, de danske minder om det, i Sverige hedder
T5 modellen bare Turbo.
http://www.volvocars.se/NR/rdonlyres/416CB041-8AA3-43DD-9D0A-A807B1DF4852/0/Beg850.pdf

Niels



Frank (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 30-07-05 10:06

Super, så skal jeg bare ud og prøvekøre!

Tak. Fine links.

Frank


Mogens (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 30-07-05 10:12

On 30 Jul 2005 02:05:55 -0700, "Frank" <frank.hollinger@lasercad.dk>
wrote:

>Super, så skal jeg bare ud og prøvekøre!

Desværre glemmer Niels "Volvo" den vigtigste af dem alle: nemlig 2.5 T
Det er en lavtryksturbo, som yder 193 hk og nok den, jég ville
anbefale dig. Kører knaldhamrende harmonisk ift. bilen...

Mvh
Mogens
www.jesperakessonracingteam.com -> tralalalala

Frank (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 30-07-05 11:06

TAK!

Hvilke links vil I anbefale udover bilbasen.dk og bilzonen.dk?

Jeg glæder mig allerede til prøvekørslerne

Frank


Mogens (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 30-07-05 11:51

On 30 Jul 2005 03:06:04 -0700, "Frank" <frank.hollinger@lasercad.dk>
wrote:

>TAK!

Selvtak

>Hvilke links vil I anbefale udover bilbasen.dk og bilzonen.dk?

www.autoatlas.dk - og så er der jo de sædvanlige "sydpå":
www.autoscout24.de samt www.mobile.de -> http://tkrath.dk/bilimport

>Jeg glæder mig allerede til prøvekørslerne

Jow jow, men undgå de udgaver, der har 125 og 140 hk, IMO...

Mvh
Mogens
www.jesperakessonracingteam.com -> tralalalala

Frank (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 30-07-05 11:06

TAK!

Hvilke links vil I anbefale udover bilbasen.dk og bilzonen.dk?

Jeg glæder mig allerede til prøvekørslerne

Frank


Mogens (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 30-07-05 19:01

On 30 Jul 2005 03:06:07 -0700, "Frank" <frank.hollinger@lasercad.dk>
wrote:

>TAK!
>Jeg glæder mig allerede til prøvekørslerne

Du kan iøvrigt også købe en 850 TDI - med dieselmotor

Mvh
Mogens
www.jesperakessonracingteam.com -> tralalalala

Morten Fruergaard (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 30-07-05 20:22

Mogens wrote:
> Du kan iøvrigt også købe en 850 TDI - med dieselmotor


Jep. Rigtig fin motor...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Per Groth Ludvigsen (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Per Groth Ludvigsen


Dato : 31-07-05 19:54

Hej Frank,

Jeg var i samme situation som dig i 2003! Efter at have prøvekørt alle motor
udgaver af Volvo 850, endte jeg med at vælge en Volvo 850 TDI som har
turbo modellernes udstyr - men er en helt del billigere at køre med på trods
af at anskaffelsesprisen ligger ca. kr. 30.000 højere alt andet lige for en
96/97
model. (Jeg købte privat i Tyskland og fik min diesel til samme pris som en
benzin uden turbo ville koste herhjemme).
Rent motormæssigt hvis du ser bort fra topfart og 0 - 100 km/t tider, hvor
min
"kun" klarer 205 - 210 km/t og 10 sekunder, så skal du op på motoren med 193
benzin hk for at få en bil, der kører med en sammenlignelig "kraft og
stilfærdighed
- læs bundtræk" i trafikken og jeg fandt at specielt den 10 ventilede 2.5
motor
simpelthen var for lille til bilen.
Hvis du går efter det ultimative så skal du vælge en 850R, (den er så hurtig
at man
kan blive helt bange første gang man fyrer den af), hvis du ellers kan få
den
forsikret, men hvis driftsøkonomi også spiller ind, så kan jeg anbefale en
850 TDI.
Min benzin computer viser 6.5 l pr. 100 km i gennemsnit vinter/sommer med
kørsel
overvejende i Kbh's området - med en benzin turbo skal du regne med 11 - 12
l pr. 100
km og uden turbo en anelse mindre.

God jagt!

mvh Per


----- Original Message -----
From: "Frank" <frank.hollinger@lasercad.dk>
Newsgroups: dk.fritid.bil
Sent: Saturday, July 30, 2005 9:51 AM
Subject: Volvo 850


Jeg vil skyde min volvo 740 af nu med 320.000 km på tælleren og købe
en 850...men hvilken model skal man vælge uden at det bliver for
kostbart?

1. Hvem kan fortælle mig forskellene med disse betegnelser GLT, T5 og
R?

2. Hvilken motorstørrelse er bedst?

2. Er turbo umagen værd (koster mere i forsikring og brændstof
eller?)

Jeg kan se at brugtpriserne er omvendt proportional med antallet af
bogstaver og tal i modelbetegnelserne

Frank, Gentofte

"Frank" <frank.hollinger@lasercad.dk> skrev i en meddelelse
news:1122709909.616534.213020@f14g2000cwb.googlegroups.com...
Jeg vil skyde min volvo 740 af nu med 320.000 km på tælleren og købe
en 850...men hvilken model skal man vælge uden at det bliver for
kostbart?

1. Hvem kan fortælle mig forskellene med disse betegnelser GLT, T5 og
R?

2. Hvilken motorstørrelse er bedst?

2. Er turbo umagen værd (koster mere i forsikring og brændstof
eller?)

Jeg kan se at brugtpriserne er omvendt proportional med antallet af
bogstaver og tal i modelbetegnelserne

Frank, Gentofte



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408618
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste