Fald på toiletafløb
Fra : Chriz

Dato : 29-07-05 22:05

Jeg vil gerne lade mit toilet passere etagdækket (1. sal) ca 1 m fra der
hvor det står. Dækket er ca 16 cm højt. Finders der et toilet (ej væghængt)
der "spytter" sit indhold ud vandret således at jeg kan lave et let
skrånende fald ?

mvh

Chriz

Fra : mcloud

Dato : 30-07-05 09:27

Hej Chriz
Ja ,det gør der ,det hedder et toilet med P-vandlås ,fås i næsten alle
fabrikater
mvh mcloud blikkenslager

Fra : Chriz

Dato : 30-07-05 12:11

Hej mcloud

Tak for tippet, ved du om jeg på p-låsesns studs må sætte en 15 grader
bøjning, efterfulgt at et ca1 m lige stykke, efterfulgt at diverse bløde
knæk der gør at jeg kommer ned i 90 grader ?

mvh

chriz

Fra : mcloud

Dato : 30-07-05 16:41

Hej igen
Du kan stort set gøre som du vil ,du skal bare sørge for at når du skyller
at der ikke er noget der hænger i rør eller bøjninger.
Normalt siger man 1 promilles fald pr. løbende meter , dvs 1 mm pr meter.
mvh mcloud

Fra : Per Kvist

Dato : 30-07-05 17:31

Husk at 20 promille er selvrensende, og kloak oftest ligges med min. dette
fald

Fra : Andersen

Dato : 30-07-05 20:37

"mcloud" <kim@lechef.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen
> Du kan stort set gøre som du vil ,du skal bare sørge for at når du skyller
> at der ikke er noget der hænger i rør eller bøjninger.

Jo jo, hvis man er aut. vvs'er kan man næsten gøre som man vil, så længe
fald osv bliver overholdt :)
Pisser bare lige lidt *g* for hvem vil betale for noget man kan lave selv :)

Mvh
Dennis

Fra : Chriz

Dato : 30-07-05 21:02

Super, -mente bare at have hørt at atykket lige efter toilettet skulle have
et næsten lodret fald, men jeg kan høre at det ikke er sådan og det løser så
mit problen da jeg så har et fald på ca 15 cm per m.