geforce 5900xt problem
Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 29-07-05 21:36

jeg har et geforce 5900xt (club 3d) som kører fint bortset fra at når
jeg går ind i menuen står der under grafikkort information : bus AGP 2
?? kortet kan jo sagtens køre 4 ikke ? jeg har været inde i
bundkortets bios "asus p4b533"1.8/2.5 der står at det kører 4 ? hvad
kan der være i vejen ?

og betyder det meget om kortet kører 2 eller 4 ? hvor meget betyder
det hvis det er meget ?

Fra : Sune Salminen

Dato : 29-07-05 22:23

Ninja Ninjasen wrote:
> jeg har et geforce 5900xt (club 3d) som kører fint bortset fra at når
> jeg går ind i menuen står der under grafikkort information : bus AGP 2
> ?? kortet kan jo sagtens køre 4 ikke ?

Jo..og det kan også køre AGPx8. Dit bundkort kan køre AGPx4.

jeg har været inde i
> bundkortets bios "asus p4b533"1.8/2.5 der står at det kører 4 ? hvad
> kan der være i vejen ?

Find dit motherboard chipset på listen (det er vist 845? er ikke sikker)
http://www.intel.com/products/chipsets/index.htm

Og hent driveren til det. Måske hjælper det.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 30-07-05 02:19

Ninja Ninjasen wrote:
> [...]
> kan der være i vejen ?
>
> og betyder det meget om kortet kører 2 eller 4 ? hvor meget betyder

Hvis der bare står AGP2 og ikke AGP2x, så betyder det sandsynligvis at
det kører efter AGP2.0 standarden, hvilket er fint nok.
fra http://www.interfacebus.com/Design_Connector_AGP.html :

/The AGP 2.0 specification defined 1x, 2x and 4x speeds with the 3.3v,
or 1.5v keyed connector or a 'Universal' connector which supported both
card types./

Fra : Sune Salminen

Dato : 30-07-05 02:49

Ninja Ninjasen wrote:
> [...]
> kan der være i vejen ?
>
> og betyder det meget om kortet kører 2 eller 4 ? hvor meget betyder

Hent og installér Coolbits 2 her:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=815
Husk, Coolbits 2 er ikke kompatible med 55.xx drivere og ældre.

Højreklik på skrivebordet, klik 'Nvidia display', Analog Display' og
find menuen 'AGP settings'.
Her kan du se om dine AGP indstillinger er optimale for dit system.

-Sune

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 31-07-05 09:59

On Sat, 30 Jul 2005 03:48:54 +0200, "Sune Salminen"
<salminen@monkeydoktor.dk> wrote:

> [...]
>find menuen 'AGP settings'.
>Her kan du se om dine AGP indstillinger er optimale for dit system.

hej jeg har k'bt et nyt bundkort ville gerne skrive om det men nu kan
jeg ikke l;ngere skrive ordentligt l;ngere tegn og 2 bokstaver mangler
>/* her skulle have v;ret en sur smiley

jeg har instaleret software til mit dinovo bluetooth det har altid
v;ret noget skodsoftware men jeg har aldrig haft dette problem f'r kan
nogen hj;lpe mig inden jeg g[r amok

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 31-07-05 13:57

> [...]

>find menuen 'AGP settings'.
>Her kan du se om dine AGP indstillinger er optimale for dit system.

nå nu har jeg fået det hele fikset som sagt købte jeg nyt bundkort i
går asrock hvor mine dualram passer i og 8gange agp men nu kører mit
grafikkort 4gange agp ? hvordan kan det nu være ? jeg har instaleret
coolbits, men jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal kigge efter derinde ?