Renault CD afspillere
Fra : Martin Bilgrav

Dato : 29-07-05 21:04

Hej

Ja, så købte jeg altså lige en Scenic 2.0 16v fra 2000 med 89000 på
tælleren.
Den har en sådan arm på rattet til styrring af CD/radio afspiller.
I den gamle bil, har jeg en MP3 CD/radio afspiller som jeg gerne ville
flytte over.
Men hvad så med den styrre-arm ?
Eller er der nogle CD/Radio med MP3 der kan benytte denne arm ?
Håber ikk jeg hænger på den skod org. radio !

vh
Martin

Fra : Uffe Ravn

Dato : 29-07-05 21:16

"Martin Bilgrav" <bilgravCUTTHISOUT@image.dk> skrev

> [...]
> Men hvad så med den styrre-arm ?
> Eller er der nogle CD/Radio med MP3 der kan benytte denne arm ?
> Håber ikk jeg hænger på den skod org. radio !

Nu ville det rette forum at spørge i nok være dk.teknik.lyd.bilstereo
hvortil jeg vil sætte X-FUT.

Men jeg mener at en del JVCautoradioer er lavet til at fungere(med en
adaptor) til forskellige bilmærkers ratbetjening.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : bme

Dato : 29-07-05 21:41

"Martin Bilgrav" <bilgravCUTTHISOUT@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hvad så med den styrre-arm ?
> Eller er der nogle CD/Radio med MP3 der kan benytte denne arm ?
> Håber ikk jeg hænger på den skod org. radio !

Nu har jeg kun erfaring fra laguna med separat display. Mener dog at
scenic'en kører med samme system.

Du kan købe en sony radio og så få en adapterboks så du kan bruge
fjernbetjeningen. Hvis du også ønsker at få information op i displayet kan
du få en anden type adapterboks, ligeledes til sony. Så kræver det dog at
sonyradioen har cd-changerfunktion, dvs kan styre en ekstern cd-skifter.
Sidstnævnte adapter koster vist ca 800,- ved en renaultforhandler.

Endelig ved jeg at keenwood/jvc/vdo har lavet nogle adaptere, men hvorvidt
det kun er til fjernbetjeningen eller til fjernbetjening/display ved jeg
ikke.

du kunne også gå ind på www.renaultklubben.dk 's forum, der er emnet også
omtalt et par gange.

held og lykke

/Bo

Fra : KASO

Dato : 31-07-05 22:55

> [...]
> Men hvad så med den styrre-arm ?
> Eller er der nogle CD/Radio med MP3 der kan benytte denne arm ?
> Håber ikk jeg hænger på den skod org. radio !

Lidt morsomt at tale om "skod org. radio", når alternativet er at lytte til
MP3-filer (der altid er en forringelse af lyden ifht. originalen) - men
"skod" hentydede måske ikke til lydkvaliteten?