Orange plastrør hvor der pustes lyslederka~
Fra : Gaffa

Dato : 29-07-05 08:58

Nogen der kender dimensionen på de orange plastrør som bl.a. TDC lægger i
jorden, og hvor de senere puster bl.a. lyslederkabler igennem ?

Kan de købes i løbende meter, og hvor ?

Jeg vil selv allerede nu grave et sådan tomrør ned til fremtidig brug inden
at jeg nyanlægger forhaven.

Er krav til minimumsdybde blot 50cm ?

Hilsen
Gaffa

Fra : Mureren

Dato : 29-07-05 09:21

> Nogen der kender dimensionen på de orange plastrør som bl.a. TDC lægger i
> jorden, og hvor de senere puster bl.a. lyslederkabler igennem ?
>
> Kan de købes i løbende meter, og hvor ?

http://www.wavin.dk/products/product_list.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374304987047&FOLDER%3C%3EbrowsePath=2534374304987047&ASSORTMENT%3C%3East_id=1408474396028111&bmUID=1122624778076&bmLocale=da

Kig efter de typer hvor pakkeenheden er 50m eller lignende, det sikrer dig
at du får en fleksibel rørtype, som er langt lettere at lægge ned, og du
slipper for bøjninger m.m.
Når du bøjer røret, så særg for at det bøjningen ikke bliver for skarp i
radius, da det dermed kan blive svært at trække kabler i fremtiden....

> Jeg vil selv allerede nu grave et sådan tomrør ned til fremtidig brug
inden
> at jeg nyanlægger forhaven.

En RIGTIG god idé!!!
Læg hellere 2 end et..., og gerne i så stor dimension det er praktisk
muligt, så er alle håndværkere/udførende firmaer glade for dig senere hen.

> Er krav til minimumsdybde blot 50cm ?

Det husker jeg ikke, men tjek lige efter, og tjek samtidig om der skal
lægges markeringsbånd over sådan et rør.

Mvh.
Mureren
(der selv har lagt 1xØ50 og 1xØ110 mm til fremtidigt brug..det ene ender ude
i TDC's skab i vejskellet)

Fra : Gaffa

Dato : 29-07-05 09:47

Tak for hjælpen !

Hilsen

Fra : Henning Fuglsang Sør~

Dato : 29-07-05 09:28

"Gaffa" <Xplw@privat.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan de købes i løbende meter, og hvor ?
>
> Jeg vil selv allerede nu grave et sådan tomrør ned til fremtidig brug

I Trefor's område (Trekantområdet) er de ved at grave tomrør ned overalt.
Derfor har de også annonceret at man kan hente gratis tomrør på deres lager
hvis man alligevel skal til at grave i forhaven, så hvis du bor i det
område....

De siger også at røret skal ligge i 50 cm dybde i en grøft som er fri for
sten. De første 10 cm jord over røret må heller ikke indeholde sten. Røret
skal slukke ca 50 cm over jorden, og lukkes med plasticpropper.

Mvh

Henning

Fra : Gaffa

Dato : 29-07-05 10:03

Desværre bor jeg ikke i TreFor området .... så det er nok ikke gratis.

Kender du dimensionen af disse orange tomrør til lyslederkablerne ?

Hilsen

Fra : Henning Fuglsang Sør~

Dato : 29-07-05 10:16

"Gaffa" <Xplw@privat.dk> wrote in message
> Desværre bor jeg ikke i TreFor området .... så det er nok ikke gratis.
>
> Kender du dimensionen af disse orange tomrør til lyslederkablerne ?
>
> Hilsen

Det ligner 50 mm.

Fra : Gaffa

Dato : 29-07-05 10:30