Kan ikke installere driver til Canon print~
Fra : Jens

Dato : 28-07-05 23:13

Efter indkøbet af en Canon iP4000 printer installerede jeg den
medfølgende driver - troede jeg. Efter den obligatoriske genstart
forsøger jeg i systemindstillinger -> printerværktøj at tilføje
printeren. Printerværktøj kan se printeren, men erklærer, at der ikke er
installeret en driver. Listen over tilgængelige drivere er alle
"CUPS+Gimp-Print v4.2.5" - ingen "almindelige" Canon-drivere.

Jeg har for længe siden installeret noget CUPS+Gimp-stads; men erindrer
ikke detaljerne.

Er der nogen, der kan kaste lidt lys over dét jeg oplever?
--

Jens F

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-07-05 00:52

On 2005-07-29 00:12:36 +0200, spam@finds.dk (Jens) said:

> [...]
> ikke detaljerne.
>
> Er der nogen, der kan kaste lidt lys over dét jeg oplever?

Jeg har en IP5000 printer og har ikke haft problemer med driveren. Prøv
at reparere disktilladelser og installer så driveren igen.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jens

Dato : 30-07-05 02:07

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Jeg har en IP5000 printer og har ikke haft problemer med driveren. Prøv
> at reparere disktilladelser og installer så driveren igen.

Prøvet - Det hjalp ikke Men desuagtet tak for svaret.

I øvrigt er problemet identisk på min iBook. Blandt Canon printere
fremkommer kun CUPS-drivere i Printerværktøj - og ikke til iP4000.

Det undrer mig at jeg i

/library/printers/Canon/BJPrinter/Ressources/Database/3.1.0

kan finde .db-filer til en række printere, der ikke forekommer i listen
i printerværktøj.

Først troede jeg, at printerdriveren simpelt hen ikke duede under 10.4,
men Apple påstår, at driveren til bl.a. Canon Pixma iP4000R er
indbygget, og at jeg faktisk ikke behøvede at indlæse den med printeren
leverede driver.

Jeg går i seng
--

Jens F

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-07-05 14:48

On 2005-07-30 03:07:27 +0200, spam@finds.dk (Jens) said:

> [...]
> det ud til, at jeg ikke har installeret nogen driver under 10.4. Det
> har nok været under 10.3, så driveren er faktisk indbygget i 10.4.

Nu skriver du IP4000R, så prøver du at udskrive via trådløst netværk,
eller har du prøvet at tilslutte printeren via USB? Hvis ikke, så prøv
lige det først.

Hvis du vil prøve via netværk, så prøv at klikke på knappen "Flere
printere" i bunden af Printerbrowseren og vælg "Canon BJ Network" i
toppen af vinduet der kommer frem. Måske printeren dukker op her? Jeg
har ikke selv prøvet Canon's trådløse printere.

Det _skal_virke

Du bliver glad for printeren... den udskriver helt formidabelt.

Fra : Jens

Dato : 31-07-05 23:25

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Nu skriver du IP4000R, så prøver du at udskrive via trådløst netværk,
> eller har du prøvet at tilslutte printeren via USB? Hvis ikke, så prøv
> lige det først.

Jeg prøvede først med USB

> Det _skal_virke

Da jeg reinstallerede 10.4 på iBook'en funkede printeren uden probs.
Softwareupdate fik lidt travlt bagefter, men det gik endda

> Du bliver glad for printeren... den udskriver helt formidabelt.

Jeg har hørt godt om den - så jeg glæder mig. Nu går jeg i gang med
reinstallation på iMac'en. Det synes nemmere end at fuske med et problem
jeg kun aner omridset af - selv om det gnaver i min stolthed at falde
tilbage til M$-metoden (genstart program, genstart computer,
geninstallér system)

Tak for interessen.
--

Jens F

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-08-05 16:34

On 2005-08-01 00:25:01 +0200, spam@finds.dk (Jens) said:

> [...]
> jeg kun aner omridset af - selv om det gnaver i min stolthed at falde
> tilbage til M$-metoden (genstart program, genstart computer,

Ja, det løser mange problemer med en reinstallering, men på OS X er det
utroligt sjældent nødvendigt. Det er som regel muligt at nulstille
indstillinger tilstrækkeligt meget til at problerne forsvinder.

Fra : Jens

Dato : 04-08-05 23:10

> [...]

> utroligt sjældent nødvendigt. Det er som regel muligt at nulstille
> indstillinger tilstrækkeligt meget til at problerne forsvinder.

Ja sikkert. Men det forudsætter at man ved tilstrækkeligt om materien

--

Jens F