Skimmel på vinplanter
Fra : Jens Jensen

Dato : 28-07-05 22:24

Hej allesammen.
Min nabo kommer ind og klager over ligesom noget skimmel på vindruer og
vinplanter.
Hvad er det for noget?.
Vindruerne skrumper ind ligesom en rosin.
Jeg har selv haft noget lignende der hvor jeg boede før og kom det aldrig
til livs.
Venlig hilsen Jens

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 22:46

Den 28/07-2005 klokken 23:23, skrev
"Jens Jensen" <blaaregnvej@pc.dkFJERNDETTE>
i <42e94b47$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

> [...]
> Hvad er det for noget?.
> Vindruerne skrumper ind ligesom en rosin.
> Jeg har selv haft noget lignende der hvor jeg boede før og kom det

Jeg havde samme problem i mit drivhus for nogle år siden.
Alle fortalte mig, at der var intet at gøre. Eneste løsning var, at rydde
planterne, og plante nogle nye, og mere resistente.
Dette gjorde jeg så.
Året efter kom jeg til at nævne dette for nogle af mine bekendte. De
havde haft nøjagtig samme problem i deres drivhus. Men de havde af omveje
hørt, at man hos "Vinbonden" i Avedøre [*] kunne købe et effektivt
sprøjtemiddel mod denne vindrueskimmel.
De har stadig de gamle planter, og der er _ikke_ skimmel i deres drivhus
mere.

[*] <http://www.vincenter.dk/>

(Det fremgår ikke direkte af deres hjemmeside, at de fører dette
sprøjtemiddel, men mon ikke).

Med venlig hilsen,
Kjeld