Kaffegrums - til hvilke nytte?
Fra : Karst B. Smit

Dato : 04-06-01 22:19

Hej

Jeg har hørt at kaffegrums holder myrerne væk. Har det sin rigtighed?
Har det andre nyttige egenskaber (bortset fra at bruge det til at spå

--
Mvh. Karst B.

Fra : Cindie

Dato : 05-06-01 09:58

hejsa Karst

> Jeg har hørt at kaffegrums holder myrerne væk. Har det sin rigtighed?
> Har det andre nyttige egenskaber (bortset fra at bruge det til at spå

Når man nu går forbi et bed hvor der bleven smidt kaffegrums, kan duften
evt. gøre en kaffetørstig.
Men det passer at det holder en del myrer væk.

mvh Cindie

Fra : Preben Mikkelsen

Dato : 05-06-01 18:23

(snip...)

> Når man nu går forbi et bed hvor der bleven smidt kaffegrums, kan duften
> evt. gøre en kaffetørstig.
> Men det passer at det holder en del myrer væk.

De bliver vel også kaffetørstige! (

Preben

Fra : Karst B. Smit

Dato : 05-06-01 22:34

Tak til dig Cindie.

--
Mvh. Karst B.

Fra : Ulla

Dato : 05-06-01 20:52

Karst B. Smit <kbsmitREMOVE@startrekmail.com> skrev i en
> [...]
>
> Jeg har hørt at kaffegrums holder myrerne væk. Har det sin rigtighed?
> Har det andre nyttige egenskaber (bortset fra at bruge det til at spå

det tager lugten af køleskab i .....køleskabet........

--
Med Venlig Hilsen Ulla

Fra : Karst B. Smit

Dato : 06-06-01 21:45

Hej Ulla

Bare en kop med grums skulle gøre tricket?

Bare

--
Mvh. Karst B.

Fra : Ulla

Dato : 08-06-01 22:01

> Hej Ulla
>
> Bare en kop med grums skulle gøre tricket?

Jep!

--
Med Venlig Hilsen Ulla

Fra : Emil

Dato : 06-06-01 19:33

On Mon, 4 Jun 2001 23:18:56 +0200, Karst B. Smit wrote:

>Har det andre nyttige egenskaber (bortset fra at bruge det til at spå

Det er helt genialt til håndrens. Jeg er blevet belært om dets
velsignede egenskaber til at fjerne lugten på hænderne efter et
hvidløgsorgie. Og det virker perfekt.

På samme måde er det godt hvis du har rodet med maskiner
(biler-haveredskaber) med sort olie. Det har en let slibende
virkning på huden.

Det efterlader en helt tør, voksagtig hinde på hænderne, som
herefter virker helt unge og friske. Hmm - måske skal jeg prøve
at vaske mit ansigt med kaffegrums --- any?

m.v.h. Emil

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 06-06-01 20:30

> ?
> Har det andre nyttige egenskaber (bortset fra at bruge det til at spå

Desuden indeholder det en hel del kali, så det er godt at drysse mellem
tomaterne.

mvh
Vibeke

Fra : Erik P. Ernst

Dato : 16-07-01 21:21

"Karst B. Smit" <kbsmitREMOVE@startrekmail.com> wrote in message
> Jeg har hørt at kaffegrums holder myrerne væk. Har det sin rigtighed?
> Har det andre nyttige egenskaber (bortset fra at bruge det til at spå

Jeg smider det simhelthen bare på komposten. Det formulder ret hurtigt..

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-07-01 00:52

Erik P. Ernst <eernst@spam.bmipartners.com> skrev

> Jeg smider det simpelthen bare på komposten.
> Det formulder ret hurtigt..

Jeg smider alt organisk materiale på komposten - kaffegrums, teblade,
æbleskrog, bananskræller, kartoffelskræller, porretoppe, løgskaller - ja alt
hvad der er kommet fra jorden kan omsættes igen til den fineste gødning -
jeg har en spand i køkkenet til det samme.

Jeg har bygget en kompostbeholder med plads til 3 kubikmeter (det er ved at
være for lidt til en have på 808 kvadratmeter) hvor jeg putter på den ene,
tager af den anden og den tredje er til langtidskompost, hækafklip og sådan
noget.

Jeg har aldrig kørt noget væk - jeg har aldrig købt spagnum eller
kunstgødning - det hviler i sig selv det hele - bare en ide til det
økologiske.

Findes der noget bedre end at stikke fingrende i sin kompostbunke - og
konstatere at regnormene (eisenia foetita) har lagt kokoner (regnormens æg)
i massevis i dine kaffeposer med grums? Det giver en masse små gennemsigtige
ormeunger, der senere skal omsætte dit køkkenaffald og hækaflip til muld -
helt gratis - bare de bliver fodret jævnligt

Min gamle mor bruger i øvrigt kaffegrums blandet med kanel til at holde
myrerne væk, og det ser ud til at fungere.

--
Allan