Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SB28DX contra SB80DX
Fra : Kim Jeppesen

Dato : 28-07-05 20:49

Hej alle

Jeg skal anskaffe mig en flash til min D100, og har SB28DX eller SB80DX i
tankerne - har ikke lige "lyst" til at smide mange tusinder efter en SB800;)

Men hvilke forskelle er der på de 2 - udover det designmæssige?

Hilsen Kim
www.naturfotografi.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-07-05 21:11

"Kim Jeppesen" <notareal@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal anskaffe mig en flash til min D100, og har SB28DX eller SB80DX i
> tankerne - har ikke lige "lyst" til at smide mange tusinder efter en
> SB800;)

Du kan få en sprit ny Nikon SB800 fra Tyskland for 2350!

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-07-05 21:30

"Kim Jeppesen" <notareal@mail.dk> wrote in message
> [...]
> SB800;)
>
> Men hvilke forskelle er der på de 2 - udover det designmæssige?

SB28DX er en ældre model at SB80DX, det er simpelthen en opgraderet version
den SB80DX, den har fået trådløs styring (dog ikke med I-TTL) og en nyere
knapdesign bagpå, den har et større zoom område og så har den Quicklock,
hvilket gør at du ikke skal skrue blitzens gevind ring for at holde den fast
på kameraet, simpelten sæt den på og lock.

Blitzen er en outdatet blitz og vil virke ganske fortræffelig på dit D100 da
det bruger D-TTL som SB80DX også understøtter.

kig evt en tur på http://www.digitalslr.org/2004/02/nikon_sb80dx_re.html

SB28DX blev sat ud af produktion i 2002 hvorefter SB80DX som så blev sat ud
af produktion i slutningen af 2004 (altså den produceres jo stadig mens der
marked for den) hvor efter SB-800 og SB-600 tog over. Vil ud være
fremtidssikret så kig efter en SB-600 der har I-TTL ellers kan du roligt
købe SB80DX modellen.

Mvh
Simon

Fra : Rolf Egil Sølvik

Dato : 28-07-05 23:53

On Thu, 28 Jul 2005 21:49:08 +0200, "Kim Jeppesen" wrote:

>Jeg skal anskaffe mig en flash til min D100, og har SB28DX eller SB80DX i
>tankerne - har ikke lige "lyst" til at smide mange tusinder efter en SB800;)

Sigma har flasher som fungerer godt med ditt D100, og som koster
mindre enn SB-600 og har nesten hele styrken til SB-800:
http://www.sigma-photo.co.jp/english/flash/flash_500_super.htm

Fra : Pepe

Dato : 29-07-05 00:04

"Kim Jeppesen" <notareal@mail.dk> skrev i meddelandet
> [...]
> SB800;)
>
> Men hvilke forskelle er der på de 2 - udover det designmæssige?

Jag använder SB50DX som är billigare alternativ och fungerar fullt ut på
Nikon D100.
Den borde du kunna hitta begagnad till ett bra pris.

Pepe