Dæk til havetraktor lappet
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 28-07-05 09:17

Ville lige følge op på en tidligere tråd hvori jeg spurgte til lapning af
havetraktordæk.

Dækket er lappet med det lappegrej
(http://www.thansen.dk/product.asp?c=491730025&n=282593172&pn=298887410) som
Tomas foreslog.

Det var ganske nemt både at lappe dækket og at få dækket til at anløbe
fælgen. Dog kunne jeg ikke med min kompressor få dækket til at sige de der
to bang, bang lyde, man hører hos dækcenteret, men jeg har kørt på traktoren
i nogle timer nu, og dækket ser ud til at sidde fast. Skal det sige bang for
at være monteret korrekt?

Vh, Lars.

Fra : F.Hansen

Dato : 28-07-05 09:38

"Lars Bonnesen" <noone@none.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
traktoren
> i nogle timer nu, og dækket ser ud til at sidde fast. Skal det sige bang

Nej det skal det ikke nødvendigvis, det er fordi at i dækcenteret bruger de
et højere tryk
på luften og derved bliver dækket hurtigere blæst op og springer på plads.
En hobby kompressor
får det til at glide ligeså stille fordi at trykket er mindre.

Finn

Fra : Calle.

Dato : 28-07-05 10:18

F.Hansen wrote:
> [...]
> plads. En hobby kompressor
> får det til at glide ligeså stille fordi at trykket er mindre.

ikke trykket, men flowet de fylder med. (hastigheden)
--
Calle.

Fra : F.Hansen

Dato : 28-07-05 13:00

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> ikke trykket, men flowet de fylder med. (hastigheden)
> --
Ja det var det det hed, takker.

Finn

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-07-05 22:58

> [...]
traktoren
> i nogle timer nu, og dækket ser ud til at sidde fast. Skal det sige bang

Hvis man har hår nok på brystet, (endnu ikke brændt af), kan man fylde et
passende antal sekunder startgas ind under kanten, og smide en tændstik. Så
siger det bang! (uden at der dermed er nogen garanti for at det har sat
sig). Men det løser det velkendte problem med, at man døjer med at få kanten
så tæt, at man kan få trykket til at begynde at stige.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 29-07-05 07:53

On Thu, 28 Jul 2005 23:58:26 +0200, "Preben Riis Sørensen"
klip
.. Men det løser det velkendte problem med, at man døjer med at få
kanten
>så tæt, at man kan få trykket til at begynde at stige.

Man lægger et stykke reb på lags rundt om dækket, og strammer
det, så presses dæksiderne ud, gøres med følelse
mvh Ebbe