Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Forkerte farver under video afspilning på ~
Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 28-07-05 08:07

Jeg har for nylig måttet reinstallere mit WinXP/SP2 system pga en NTFS
fejl. Siden da har f.eks. Media Player 9/10 vist "syrede" farver
(bemærk at alle andre vinduer og farver er OK). Det ser ud som om
stort set alle farver er blevet bleget ud til nuancer af hvidt - selv
det der burde være nærmest sort.

Grafikkortet er et Asus V9520 Video Suite (GeForce 5200), og jeg kører
med den nyeste nVidia driver (77.72).

Jeg har prøvet med forskellige playere (winamp, WMP9 og 10), samt
forskellige formater (mpeg, divX, .avi fra min miniDV kamera), og alle
giver samme dårlige resultat.

Nogen som har en ide til hvad jeg skal kigge efter?

På forhånd tak,

Kai

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 28-07-05 08:32

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> giver samme dårlige resultat.
>
> Nogen som har en ide til hvad jeg skal kigge efter?

Version 77.72 har dette problem - jeg gik over til 77.76 af samme grund.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 28-07-05 08:55

"Karl Erik Nielsen" <roedemor@nospam.gmail.com> writes:

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
>
> Version 77.72 har dette problem - jeg gik over til 77.76 af samme grund.

OK, det vil jeg prøve

For andre, så kan 77.76 beta driveren hentes her:
http://www.nzone.com/object/nzone_downloads_winxp_2k_77.76.html

--Kai

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-07-05 15:51

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> [...]
> giver samme dårlige resultat.
>
> Nogen som har en ide til hvad jeg skal kigge efter?

Pil ved overlay-indstillingerne i Windows Media Player.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 28-07-05 21:28

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> writes:

> Pil ved overlay-indstillingerne i Windows Media Player.

Tak - det virkede! Måtte dog også slå overlays fra i Winamp for at få
fikset fejlen. Jeg tror jeg prøver at installere beta driveren.

Kai