TV og skærm - TV er i sorthvid
Fra : HMH

Dato : 28-07-05 03:32

Hej NG

Jeg har lige forsøgt at sætte min gamle fjerner til PC'en - har opgraderet
min nVidia-driver til den allernyeste, og kan også finde ud af at få
signalet over på TV'et via TV-out og et scart-kabel.

Men TV'et vil ikke vise farver - nogen bud på hvorfor? (nej, fjerneren er
ikke sort/hvid)

MVH Henrik H

Fra : Hauge

Dato : 28-07-05 05:33

Hejsa
HMH wrote:
> Men TV'et vil ikke vise farver - nogen bud på hvorfor? (nej,
> fjerneren er ikke sort/hvid)

Prøv at kikke lidt tilbage i denne gruppe, der er masser af subjects med
sort/hvid, og det er samme problem og samme løsning.

Mvh Hauge

Fra : HMH

Dato : 28-07-05 12:33

> Prøv at kikke lidt tilbage i denne gruppe, der er masser af subjects med
> sort/hvid, og det er samme problem og samme løsning.

OK - det har jeg prøvet nu. :)

Er det korrekt forstået, at hvis mit TV kun har alm antenne-indgang og
scart-indgang, så kan jeg godt droppe tanken om farvefilm via PC'en?

Fra : HMH

Dato : 28-07-05 13:41

1 In the Settings tab of the Display Properties Control Panel, click
Advanced.
2 In the nView tab, click Device Settings and click Select Output Device.
3 In the Device Selection tab, click the TV option.
4 Change the "Video output format" to S-video.

Fra : HMH

Dato : 28-07-05 14:23

> [...]
> 3 In the Device Selection tab, click the TV option.
> 4 Change the "Video output format" to S-video.

Det her, det virker. Jeg er dog ikke helt tilfreds med farverne og
opløsningen på skrivebordet på TVet - og heller ikke, når jeg spiller en
film.

Vil opløsning mv blive anderledes, hvis jeg fiser ned i byen og køber en
"colorfixer" (http://www.sandberg.it/worldwide/?prod=50365) eller giver det
det samme resultat (jeg roder lidt rundt i det med komposit-signal, svhs
osv)?

MVH Henrik H