Andet multimedie
Lave plakat
Fra : ph_hjem@privat.dk

Dato : 28-07-05 01:48

Hej gruppe.

Jeg er helt vild med denne side: http://home19.inet.tele.dk/gamleord/ ,
og kunne godt tænke mig at få trykt den som plaket. ( - det nederste
afsnit)

Jeg har fundet dem her der vil trykke den i 61*46 til billig pris
http://www.postershop.dk/eventposter.php

Problemet er at de skal have den som .jpg fil. Jeg kan ikke rigtig
hvordan jeg får lavet det om til noget der ser pænt ud i den
størrelse plaket, og samtidig bevarer skrifttyperne og den lækre
gammeldags baggrundsfarve. Men jeg kunne bare ikke forestille mig at
det er så svært.

Men foreløbig er jeg strandet, så alle råd modtages med glæde!

Fra : Villy Erichsen

Dato : 28-07-05 06:49

In article <1122511695.860747.147410@g47g2000cwa.googlegroups.com>,
<ph_hjem@privat.dk> wrote:

> [...]
> størrelse plaket, og samtidig bevarer skrifttyperne og den lækre
> gammeldags baggrundsfarve. Men jeg kunne bare ikke forestille mig at

Samme firma tilbyder "Fotoposter" der koster 100,- kr. mere - men her
kan du indlevere i PDF-format som er nødvendig for at bevare teksten
skarp og tydelig.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : ph_hjem@privat.dk

Dato : 28-07-05 08:23

Ok. Hvordan bliver jeg sikker på at teksten bliver tydelig nok ?

Fra : haervaerk

Dato : 28-07-05 09:48

> Ok. Hvordan bliver jeg sikker på at teksten bliver tydelig nok ?

Du sørger bare for at dit pdf-dokument er i den rigtige størrelse
(46x61). Så får du det som du vil ha' det!

Jeg har ingen anelse om hvor meget du ved - så her er lige lidt tips:

Mht. selve plakaten er du nødt til selv at sætte den op fra bunden (i
f.eks. Photoshop, Quark, InDesign etc.), da du ikke bare kan lave
hjemmesiden om til et pdf-dokument. Eller egentligt kunne du måske
godt, men du vil ikke have nogen som helst kontrol over dokumentet, så
derfor: sæt selv plakaten op!

Hvad baggrundsfarven angår er det et forholdsvis lille problem:

I følge hjemmesidens kildekode er baggrundsfarven #fffff3

Omregnet til RGB farveskalen er der tale om R:255 G:255 B:243. Disse 3
farveværdier kan du angive som baggrundsfarve i dit
billedbehandlingsprogram.

Arbejder du i CMYK farveskalen er der tale om C:1 M:0 Y:7 K:0 Du kan
ligeledes angive disse farveværdier i dit billedbehandlingsprogram.

Som sagt - jeg aner ikke hvor meget du ved, så måske ved du allerede
disse ting? Ellers skal jeg nok guide dig lidt!

/dennis

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-07-05 17:12

"haervaerk" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjemmesiden om til et pdf-dokument. Eller egentligt kunne du måske godt,
> men du vil ikke have nogen som helst kontrol over dokumentet, så derfor:
++++++++++++++++++
Hej.

Når du skriver fra bunden af, skal han så skrive det hele om?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : haervaerk

Dato : 28-07-05 17:14

> Når du skriver fra bunden af, skal han så skrive det hele om?

Nej, han kan sagtens copy-paste teksten - men han skal selv sætte
plakaten op mht. typografi, layout, farve osv.

Mvh

Dennis

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-07-05 18:04

> Nej, han kan sagtens copy-paste teksten - men han skal selv sætte plakaten
> op mht. typografi, layout, farve osv.
>
> Mvh
>
> Dennis

Hej Dennis.