Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
forskel på farve i billeder fra Pixum og B~
Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 27-07-05 23:24

Har netop fremkaldt en bunke billeder hos Pixum (god kvalitet og hurtig
levering i øvrigt).

Et par af billederne har jeg også tidligere fået fremkaldt hos Bilka (CE-WE)
og der er betydelig farveforskel. Det er som om billederne fra Bilka har
fået "skruet op" for farven. Ansigter ser f.x. mere røde ud. Det er da
klarere farver, men billederne fra Pixum forekommer mig at være tættere på
originalbilledet.

Jeg fravalgte Pixums billedoptimering. Er det årsagen? Og laver Bilka
(CE-WE) bare ændringer i billederne (billedoptimering) uden at spørge om
det?

Vælger I andre der bruger Pixum billedoptimering? Jeg redigerer typisk ikke
meget i billederne inden fremkaldelse (lidt lys, røde øjne og naturligvis
beskæring).

VH
jakob

Fra : Vega

Dato : 27-07-05 23:59

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vælger I andre der bruger Pixum billedoptimering? Jeg redigerer typisk
> ikke meget i billederne inden fremkaldelse (lidt lys, røde øjne og

Hvordan gør du det med beskæring, hvike mål går du efter?
Hvis jeg ny vil beskære et billed så det passer til 10x15cm fotos, hvordan
gør jeg så det?
Jeg har Adobe Photoshop CS2.

Mvh. Vega.

Fra : Jakob Hansen

Dato : 28-07-05 01:01

"Vega" wrote in message news:42e8119f$0$669$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hvordan gør du det med beskæring, hvike mål går du efter?
> Hvis jeg ny vil beskære et billed så det passer til 10x15cm fotos, hvordan
> gør jeg så det?
> Jeg har Adobe Photoshop CS2.

Hej Vega

Jeg bruger JPEGCrops, et lille gratis og rigtig fint program. Du kan finde
det på http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

Jakob

Fra : Vega

Dato : 28-07-05 09:00

"Jakob Hansen" <megwin@nejtaktilspam.mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Vega" wrote in message
>
> Hej Vega
>
> Jeg bruger JPEGCrops, et lille gratis og rigtig fint program. Du kan finde
> det på http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

Adobe kan sagtens gøre det, men jeg bare i tvivl om hvilken str. man skal
beskære i, for at man får alt hvad der er på billedet med når det
fremkaldes.

Mvh. Vega.

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 30-07-05 11:02

Vega wrote:

> [...]
>

> Adobe kan sagtens gøre det, men jeg bare i tvivl om hvilken str. man skal
> beskære i, for at man får alt hvad der er på billedet med når det

Hvis du laver dem i 1200x1600 pixel så går du ikke helt galt i byen

Tommy

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 30-07-05 11:02

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan gør du det med beskæring, hvike mål går du efter?
> Hvis jeg ny vil beskære et billed så det passer til 10x15cm fotos, hvordan
> [...]

Hej.

Du vælge crop tool, og oppe Width og Height skriver du bare 10 og 15 cm
eller omvendt (du klikker bare på de der to pile der peger i hver sin
retning), så kan du trække i håndtagene, så beskære du bare, firkanten (de
der beskæringlinie eller hvad det nu hedder) holder de samme mål, når du
trækker i dem.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"