Norton Internet Security erstattes med fre~
Fra : Hans J. Jensen

Dato : 27-07-05 23:00

Hej

Jeg ved spørgsmål sikkert har været oppe mange gange før, og jeg har søgt
lidt med google uden at finde svar på mit spørgsmål.

Jeg har i øjeblikket Norton Internet Security (NIS) og det er jeg faktisk
meget glad for.... med undtagelsen af prisen. Jeg kan se, at der findes en
masse gratis antivirus programmer og der findes nogle gratis firewalls. Men
jeg kan godt lide ad blocking, spam filter, antivirus og firewall som alt
sammen findes samlet i NIS. Nu skal den fornyes igen inden for et par dage
så:

Er det nødvendigt at finde forskellige freeware programmer til at løse hver
opgave, eller er det muligt at finde et freeware program som indeholder de
ting som NIS indeholder?

Hvad kommer evt. tættest på?

Mvh. Hans

Fra : Holst

Dato : 28-07-05 07:35

Hans J. Jensen wrote:

> [...]
> sammen findes samlet i NIS. Nu skal den fornyes igen inden for et par dage

Ja, besvare dit spørgsmål kan jeg ikke, men synes du vitterlig, at
prisen er så dyr igen? Jeg fornyede selv Norton Internet Security for et
par måneder siden, og de cirka 250 kr., som det kostede, er efter min
mening en okay pris, hvis man er gald for programmet - og det er du jo.
Synes jeg i hvert fald. Man skal jo også tænke på, at de 250 kr. også
indbefatter, at man kan ringe ind og beklage sin nød, hvis man ikke kan
få noget af det til at virke. Det kan man jo næppe med et freewareprogram.

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 28-07-05 07:48

"Holst" skrev
[snip]
> [...]
> få noget af det til at virke. Det kan man jo næppe med et freewareprogram.

Nej det er rigtigt. Det er ikke alverden man skal betale, men hvis man nu
kunne få et freeware program som praktiske taget kan det samme, så er der jo
ikke den store grund til at betale. 250 kr. er jo også en slags penge... Jeg
lægger i øvrigt ikke skjul på, at jeg synes NIS er utroligt godt, og jeg har
da kun været meget tilfreds.

Mvh. Hans

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 28-07-05 08:40

Du finder næppe et gratis program med samme integrerede funktionalitet
som NIS - du kan nemt sammensætte din egen lille program pakke af en
række udemærkede gratis programmer - Men de har alle det til fælles at
de kræver lidt større færdigheder at benytte.

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Holst

Dato : 28-07-05 10:40

Hans J. Jensen wrote:

> [...]
> lægger i øvrigt ikke skjul på, at jeg synes NIS er utroligt godt, og jeg har

Det er naturligvis korrekt. En væsentlig ting, tror jeg, som du betaler
for, er, at der er gode muligheder for support. Jeg har en enkelt gang
ringet og talt med dem, og jeg fik en yderst professionel og
kvalificeret support. Okay, jeg har måske blot været heldig og ramt den
rigtige fyr med det rigtige problem, men jeg havde i hvert fald en meget
god oplevelse.

Og det får man måske ikke rigtig med nogle freewareprogrammer. Måske har
man heller ikke brug for supporten, men hvis lokummet brænder, er det
måske meget rart. Det synes jeg.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 28-07-05 11:57

Hvis man holder sig til Open source programmerne er der typisk et godt
community bag dem - dvs. måske ingen tlf support men i hvertfald et
online forum.

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-07-05 15:30

Uffe S. Callesen <anon@anon.local> skrev 2005-07-28:
> Hvis man holder sig til Open source programmerne er der typisk et godt
> community bag dem - dvs. måske ingen tlf support men i hvertfald et
> online forum.
Lad venligst være med at topposte. Jeg kan ikke komme på nogen windows
antivirtus eller firewalls der er fri software (eller bare opensource).

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-07-05 16:12

Fx http://www.hsc.fr/ressources/outils/pktfilter/

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-07-05 16:31

Christian E. Lysel <sunsite.dk@spindelnet.dk> skrev 2005-07-28:

> Fx http://www.hsc.fr/ressources/outils/pktfilter/

Sikkert et fint produkt men det er "kun" en frontend til den indbyggede
i windows.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-07-05 17:27

Martin Schultz wrote:

> Sikkert et fint produkt men det er "kun" en frontend til den indbyggede
> i windows.

?? Du siger du ikke kender noget antivirus eller firewalls til windows
der i opensource.

Google kender:

http://sourceforge.net/projects/tdifw
http://www.delegate.org/delegate/
http://www.hsc.fr/ressources/outils/pktfilter/
http://winsockfirewall.sourceforge.net/
http://www.1x.dk/
http://www.hh.iij4u.or.jp/~yukon/soft/pipmasq/
http://www.openantivirus.org/
http://www.clamav.net/
http://www.intersectalliance.com/projects/SnareISA/

find selv mere på google.com

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 29-07-05 12:53

"Holst" skrev
[snip]
> [...]
>
> Og det får man måske ikke rigtig med nogle freewareprogrammer. Måske har
> man heller ikke brug for supporten, men hvis lokummet brænder, er det

Jeg har faktisk aldrig haft brug for supporten. Og jeg troede faktisk ikke
at det var noget at råbe hurra for. Hvad var dit problem dengang du
benyttede supporten? Og hvilken hjælp fik du?

Mvh. Hans.

Fra : Holst

Dato : 29-07-05 13:29

Hans J. Jensen wrote:

> Jeg har faktisk aldrig haft brug for supporten. Og jeg troede faktisk ikke
> at det var noget at råbe hurra for. Hvad var dit problem dengang du
> benyttede supporten? Og hvilken hjælp fik du?

Noget med en afinstallation, som ikke var sket fuldt ud, og derfor kunne
NIS ikke geninstalleres. Fyren, jeg talte mig med, vejledte mig godt
både på min egen computer (jeg Amiga-mand, så jeg fatter nil af Windows)
og med hvad der var galt, e-mailede mig instruktioner, som kunne
afhjælpe problemet og henviste mig til Microsoft-software, der også
kunne hjælpe med at fjerne resterne af den tidligere NIS-installation.

Noget i den retning i hvert fald.

Som sagt kan jeg have været heldig og fået fat på den rigtige fyr med
det rigtige problem. På baggrund af min eneste henvendelse til supporten
har jeg kun rosende ord at sige om den.