Tærte eller lign. til let frokost
Fra : FLEXMAN

Dato : 27-07-05 21:36

Nogle gode opskrifter på tærter til Frokost ?

Jeg skal have besøg og vil servere en lettere frokost, Andre
serveringsforslag kan også bruges ??

mvh

UIla

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 28-07-05 07:39

FLEXMAN (sub1@sol.dk) skrev :

> Nogle gode opskrifter på tærter til Frokost ?
>
> Jeg skal have besøg og vil servere en lettere frokost, Andre
> serveringsforslag kan også bruges ??

Her i huset er en af de mest populære madtærter en med kylling,
bacontern, champignon og lidt forårsløg. Jeg serverer den som regel med
enten grøn salat eller tomatsalat.

En egentlig opskrift har jeg ikke, idet jeg snyder og bruger maizenas
grovtærtedej - den eneste tærtedej, jeg ikke kan ødelægge og så
kommer jeg fyld på til jeg synes, at det passer.

Henriette Døssing

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 28-07-05 08:46

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse
> [...]
> champignon og lidt forårsløg. Jeg serverer den som regel med enten grøn

Hej Henriette

Kommer du så sådan en æg-mælke blanding over, eller ?? Jeg synes nemlig tit
at den blanding giver en "sjasket" tærte .. er der nogen erfaringer med
andre blandinger ?

Hilsen Pia

NB - et svar til det oprindelige; en god tærte : Rejer, frisk chilli og
forårsløg + æggeblanding ... guf !

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
STOP KATTEFABRIKKERNE - http://www.kattehandel.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 28-07-05 18:25

Jeg synes også æg+mælk bliver sjasket, så den får på alle tangenter -
jeg bruger piskefløde
og hælder kun lige akkurat så meget væde over, at tingene bliver "bundet
sammen".

Henriette

Fra : Nette

Dato : 28-07-05 22:13

"Pia Lihme Petersen" skrev

> Kommer du så sådan en æg-mælke blanding over, eller ?? Jeg synes nemlig
tit
> at den blanding giver en "sjasket" tærte .. er der nogen erfaringer med
> andre blandinger ?

Jeg bruger måske fire æg og kun lidt mælk. Eller så bruger jeg et par æg og
noget creme fraiche.

Man kan også lave en tærte uden dej, men blot med kogte pastaskruer i
bunden.

Nette

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 28-07-05 08:53

FLEXMAN wrote:
> Nogle gode opskrifter på tærter til Frokost ?
> Jeg skal have besøg og vil servere en lettere frokost, Andre
> serveringsforslag kan også bruges ??

Lav tærtefyld uden tærtedej og kom det i mad pandekager istedet.

M.v.h
Niels

Fra : Kim Schulz

Dato : 28-07-05 18:43

Et godt trick er at piske (ganske) lidt mel og bagepulver i ægge/mælke
massen og så piske den lidt ekstra. Dette gør at den bedre binder
sammen i den luftige struktur den har og samtidigt sørger bagepulveret
for at der kommer ekstra luftighed.

On Thu, 28 Jul 2005 19:25:27 +0200
Fischer & Døssing <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote:

> [...]
> jeg bruger piskefløde
> og hælder kun lige akkurat så meget væde over, at tingene bliver

Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com
schulz.dk | http://www.fundausers.org

Fra : Leo

Dato : 29-07-05 09:29

Jeg har set at flere foreslår fløde - en anden mulighed er at øge antallet
af æg.
Endelig har jeg fornøjelse af at tilsætte flødeost - rør det først med lidt
af væden og tilsæt så mere og mere til det kan røres op uden at klumpe.
Hvis du er ked af fedtet - det er der jo nogen der er - så kan tilsætning af
hytteost også klistre uden at dominere smagsmæssigt.

Du spørger om andre serveringsforslag...
Hvad med tynde sukkerfrie pandekager - smør dem med en god creme fraiche
rørt med krydderurter - fx dild og purløg - og læg skiver af laks ovenpå.
Rul dem sammen og lun dem let i ovnen.
Alternativt ruller af hellefisk med fyld af rogn, løg og creme fraiche.
Synes du creme fraiche er for fed, så en afdryppet yogurt.

Hvor mange bliver I - du kunne også lave et par omeletter med peber
(rød/gul) lidt friske asparges og lidt hakket persille (jeg bruger
forresten gerne at lave lidt ekstra salat om aftenen - hvis ikke det bliver
spist ryger det i omeletten til frokost eller morgenmad dagen efter ).
Hertil fx nogle stegte kyllingelevere, brød og salat. Og selv om brugen af
rucola er overdrevet, så synes jeg det er godt til lever.
(Og nogle vil sikkert mene, at så kan det ikke blive meget værre!)