Jaguar 2.0d V6 X-type
Fra : Nenad Dragic

Dato : 27-07-05 20:08

Hejsa

Nogen der ved hvilken diesel motor der sidder i en Jaguar V6 2.0 X-type
diesel? Er det Jaguars motor eller hvem lever dem?

Jeg så at de havde 130hk og at der er en del af dem, men bare ikke i
Danmark.

På forhånd tak
Nenad

Fra : Mogens

Dato : 27-07-05 20:18

On 27 Jul 2005 12:08:04 -0700, "Nenad Dragic" <newsgroup@dragic.com>
wrote:

>Nogen der ved hvilken diesel motor der sidder i en Jaguar V6 2.0 X-type
>diesel? Er det Jaguars motor eller hvem lever dem?

Ford - fra Mondeo. Men dét er ikke noget man markedsfører - dén
sammenhæng...

Mvh Mogens...

Fra : Basil

Dato : 27-07-05 20:54

Mogens wrote:

> Ford - fra Mondeo. Men dét er ikke noget man markedsfører - dén
> sammenhæng...
>
> Mvh Mogens...

Den må da være finpudset på en eller anden måde ?
Jeg kender ikke til Fords diesel, men kunne ikke forestille mig at
kvaliteten lever op til at lægge i en bil med en kat på ?
Kai

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-07-05 20:57

Hej!

Basil wrote:
> Jeg kender ikke til Fords diesel, men kunne ikke forestille mig at
> kvaliteten lever op til at lægge i en bil med en kat på ?

Og hvem i alverden overvejer overhovedet at købe en Jaguar med dieselmotor?
Personligt ville jeg _aldrig_ forsøge dét

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Basil

Dato : 27-07-05 20:59

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!

> Og hvem i alverden overvejer overhovedet at købe en Jaguar med
dieselmotor?
> Personligt ville jeg _aldrig_ forsøge dét

Jeg tror det var sådan en Jeremy Clarkson forsøgte at nappe en eller anden
bestemt tid på, på Nordsløjfen ?
Kai

Fra : Mogens

Dato : 27-07-05 21:01

On Wed, 27 Jul 2005 21:56:59 +0200, Kim Voss Schrader
<usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

>Og hvem i alverden overvejer overhovedet at købe en Jaguar med dieselmotor?

I udlandet kører mange jo diesel på grund af den lavere brændstofpris.

En X-type er en Mondeo, der har fået ændret diverse logo'er til Jaguar
logo'et. Sønnens kammerat har en fader, der kører Jaguar X-type 2,5
V6. Det er langt hen ad vejen en Mondeo m/4x4, men manden er nu meget
glad for den. Han kom fra en Porsche - den har han iøvrigt endnu...

Mvh Mogens...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-07-05 21:55

Hej!

Mogens wrote:

> I udlandet kører mange jo diesel på grund af den lavere brændstofpris.

Men er det 'klasse' at køre dieseljaguar? Og det er vel det man forsøger at opnå
i første omgang... Anyway, måske er jeg bare blevet for gammel til at forstå det

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens

Dato : 28-07-05 04:52

On Wed, 27 Jul 2005 22:55:26 +0200, Kim Voss Schrader
<usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

>Men er det 'klasse' at køre dieseljaguar?

Der er jo sjældent nogen, der spørger om maskinen?

Iøvrigt følger en moderne diesel jo nemt med i trafikken. Det er jo
ikke som i gamle dage, hvor en diesel både larmede, osede og var
langsom...

>Og det er vel det man forsøger at opnå i første omgang

Klasse? - jow jow. Eller stil...

Mvh
Mogens...

Fra : Frederik C

Dato : 27-07-05 20:26

"Nenad Dragic" <newsgroup@dragic.com> wrote in message
[...]

Det er en Ford diesel.

Den er kun på 4 cylindre.

De har også lavet X-typen med 2,2 versionen.

Mvh.

Frederik

Fra : Frederik C

Dato : 27-07-05 20:27

[...]