Excel:
Fra : kimsen

Dato : 27-07-05 20:05

hej jeg har lavet en liste således at når jeg indtaster ordrenummeret kommer
navnet på varen samt prisen ( 1) stk og moms osv. er det muligt at gøre
sådan hvis jeg nu skal have 4 stk at den ikke sletter hele formlen sådan at
hvis jeg bare vil ændre antallet håber på hjælp mange tak.

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 27-07-05 20:24

Hej Kimsen.

Nu er det tilsyneladende en hemlighed hvordan du får tallene, herunder
hvordan dine formler ser ud.

Jeg forudsætter, at du bruger kolonne A til E og din pris har du i kolonne
B.

Så kune du i kolonne F have antal (4) og i kolonne G har du formlen: B * F

Du kunne måske også * formlen i kolonne B med F.
Smag og behag er forskellig.

Jørgen Bondesen

Fra : kimsen

Dato : 27-07-05 21:08

hej jørgen jeg tror måske du har misforstået mig jeg har lavet sådan at jeg
indtaster vare nummeret i A8, herefter er der indtastet en formel i B8
således at den selv finder varen til vare nummeret og så videre derhendad,
som standard har jeg sat den til at starte med 1 stk men skriver jeg nu 5
stk istedetfor så sletter den formlen i den celle spørgsmålet går så på om
man kan skrive eksempelvis 5 stk og den så stadig gemmer forlmlen hvis jeg
sletter linien, så den skriver 1 igen mvh kim.

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 27-07-05 21:23

Hej Kimsen

Hvis det er muligt, så send Excel-filen til mig.

Jørgen Bondesen