Hej John.
Har selv lige skiftet min udstødning og det er ikke så galt,
man skal bare gi´ sig den tid det tager og ha´ udstyret klar.
Giv Boltene lidt Rustopløser dagen i forvejen, så skulle det
gerne kunne skrues let og smidigt af hvis du bare er forsigtig.
Når du sætter den nye potte på giv den da et par nye møtrikker,
og masser af Kobberfedt! Hav også en ny Pakning klar og lad
endelig være med at spænde de nye møtrikker så hårdt at du ødelægger
et gevind eller værre endnu knækker bolten! Spænd med hård hånd
uden at "gå over gevind".
Hvad angår hastigheden er det lidt forskelligt med udstødninger.
Køber du en u-original ved f.eks. T-Hansen er der sikkert en lille "ring"
oppe i forrørret, køber du en original vil jeg tro der sidder sådan et
"blinderør" tror jeg nok det kaldes, som skal skæres og klemmes og svejses
såvidt jeg ved, har ikke lige rodet så meget med den slags men har selv haft
en Peugot hvor det var gjort på. Ellers er der som sidste mulighed at købe
en
tun-udstødning. Så kan du næsten regne med samme hastighed, måske lidt
mere eller mindre, +-5 kmt. vil jeg tro? Men vil da til sidst lige sige at
køber du
en u-orginal/tun-udstødning skal du nok ikke regne med den holder 22.000 km.
Det er nok kun de orginale der kan klare det, med mindre du kun kører
sommer og sjældent kommer ud i regn
Held og lykke med projektet.
Michael.