Udskiftning af udstødning
Fra : John Nielsen

Dato : 27-07-05 17:28

Hej jeg har en Peugeot 45 Speedfigth 2 LC, hvor jeg skal have skiftet
udstødningen som er begyndt at larme meget, det er den orginale og den er 4
år gammel og har kørt 22000km.

Jeg har lige et par spørgsmål vedr. udskiftning til ny.

Er der nogle ting som vil gøre det nemmer når man skal have løsnet
boltene/møtrikkerne ved manifolden. jeg er lidt bekymret ved at de er
rustne.

ved valg af ny udstødning hvilken skal jeg vælge? min scooter kan pt. køre
ca. 75km/t de ting som er blevet"lavet ved den" er: mindre vægt på rullerne
og pillet ved udstødningen, jeg købte scooteren brugt og der var "pillet ved
udstødningen, jeg ved ikke hvad.

Jeg vil gerne have at den kommer til at kører den samme hastighed med ny
udstødning, og jeg er ikke den som selv vil ekspermenterer ved at fremstille
en selv.

Er der evt en som har et link til instrution til at skifte udstødning.

Hilsen
John N

Fra : Michael.

Dato : 27-07-05 20:45

Hej John.

Har selv lige skiftet min udstødning og det er ikke så galt,
man skal bare gi´ sig den tid det tager og ha´ udstyret klar.

Giv Boltene lidt Rustopløser dagen i forvejen, så skulle det
gerne kunne skrues let og smidigt af hvis du bare er forsigtig.
Når du sætter den nye potte på giv den da et par nye møtrikker,
og masser af Kobberfedt! Hav også en ny Pakning klar og lad
endelig være med at spænde de nye møtrikker så hårdt at du ødelægger
et gevind eller værre endnu knækker bolten! Spænd med hård hånd
uden at "gå over gevind".

Hvad angår hastigheden er det lidt forskelligt med udstødninger.
Køber du en u-original ved f.eks. T-Hansen er der sikkert en lille "ring"
oppe i forrørret, køber du en original vil jeg tro der sidder sådan et
"blinderør" tror jeg nok det kaldes, som skal skæres og klemmes og svejses
såvidt jeg ved, har ikke lige rodet så meget med den slags men har selv haft
en Peugot hvor det var gjort på. Ellers er der som sidste mulighed at købe
en
tun-udstødning. Så kan du næsten regne med samme hastighed, måske lidt
mere eller mindre, +-5 kmt. vil jeg tro? Men vil da til sidst lige sige at
køber du
en u-orginal/tun-udstødning skal du nok ikke regne med den holder 22.000 km.
Det er nok kun de orginale der kan klare det, med mindre du kun kører
sommer og sjældent kommer ud i regn

Held og lykke med projektet.
Michael.

Fra : Henrik Rathje

Dato : 28-07-05 06:25

Når du nu køber dit nye udstødning så køb møtrikker med der lavet af bronze
eller kobber, de fleste scooter pushere har dem på lager. Fordele er at du
ved senere demontage ikke kan ødelægge noget ved din cylinder.

Henrik

Fra : Thomas B

Dato : 28-07-05 11:37

> [...]
> eller kobber, de fleste scooter pushere har dem på lager. Fordele er at du
> ved senere demontage ikke kan ødelægge noget ved din cylinder.

Ja en god ide..Bare ikke brug rustfri.

Mvh. Thomas

Fra : Gubs

Dato : 28-07-05 19:49

"Thomas B" <tb_aalborg[fjern dette]@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "> Når du nu køber dit nye udstødning så køb møtrikker med der lavet af
> bronze
>>

> Ja en god ide..Bare ikke brug rustfri.
>
> Mvh. Thomas

Jeg har ladet mig fortælle af min lokale "knallert pusher" at det IKKE er
nogen god ide med hverken kobber eller bronze bolte, for de vil med tiden gå
i forbindelse med det omgivende materiale, og gør det dermed umuligt at få
dem ud.

Gubs

Fra : Henrik Rathje

Dato : 29-07-05 05:38

Nu sagde jeg heller ikke bolte men derimod møtrikker... gevindtapperne der
er skruet ind i cylinderen skal være af jern.

Henrik