Sindsyge tyskere
Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 17:08

Var på vej tilbage fra tyskland.
Ved Gråsten er der dobbelt sporet vej og jeg overhalede mens et par biler
bagved også overhalede (bag mig). Havde godt set at 3 biler nede var der et
par tyskere som gerne ville forbi rækken som var igang med at overhale.
Nå men jeg gjorde min overhaling færdig og der kom så 3 tyskere fordi med
voldtunede biler, en bmw, en goller og et eller andet jeg ikke husker. De
tæskede bare derudaf, men havnede selvfølgelig bag en lille bil med trailer
lidt længere ude foran, så det tog ikke lang tid før jeg var bagved dem
(vejen gik til 2 spor igen).
Så skulle de ellers til at overhale trailermanden og de 2 kom da også forbi
omend det var MEGET tæt på de modkørende. Men FANDME om ikke den sidste
goller også overhaler på trods af at der kom modkørende. Ja de tre
modkørende måtte helt ud i rabatten for ikke at knalde frontalt sammen med
golleren........Jeg har ALDRIG i mit liv noget så sindsygt.
Der var vitterligt 3 biler ved siden af hinanden selv om vejen kun var til
2, bare fordi at svinet i golleren skulle blære sig med sin tunede
bil....NEJ NEJ NEJ. han kunne have udslettet 2-3 familier i kådhed.
Det var helt vildt sindsygt, jeg er sikker på de modkørende var alvorligt
chokerede.....bare 1 sek. uopmærksomhed så de ikke havde nået at køre ud i
rabatten og en alvorlig dødsulykke havde var uundgåelig

--
Tom

Fra : Lisbeth

Dato : 27-07-05 17:24

> bare fordi at svinet i golleren skulle blære sig med sin tunede bil....

Hvordan ved du, at det var fordi han ville blære sig? (Og hvordan ved du, at
bilen var tunet?)

Mvh. Lisbeth

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-07-05 17:31

"Lisbeth" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid.com> wrote in

> Hvordan ved du, at det var fordi han ville blære sig? (Og hvordan ved
> du, at bilen var tunet?)

Det første gætter man sig til og det sidste kan høres.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-07-05 23:57

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Det første gætter man sig til og det sidste kan høres.

Et KN er sgu't tun, det er "brian" ;).

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-07-05 00:06

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in news:42e81087$0
$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Et KN er sgu't tun, det er "brian" ;).

KN _er_ faktisk tun i ordets oprindelig forstand :)

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : JS

Dato : 28-07-05 09:42

> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in
> $155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> KN _er_ faktisk tun i ordets oprindelig forstand :)

Nej det her er tun:
http://kortlink.dk/x4d

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-07-05 10:01

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in news:42e89a40$0$7386$ba624c82
@nntp02.dk.telia.net:

> http://kortlink.dk/x4d

Den er dælme stor..

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-07-05 10:21

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Den er dælme stor..

Ja der kan blive et par gode bøffer til grillen, evt. penslet med olie,
indpakket i stanniol med dild,tør hvidvin og dryppet med lemonsaft, mums. Så
kan man roligt sige KN, er hverken det ene el. det andet, men hva' er det så
godt for? ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-05 10:21

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Ja der kan blive et par gode bøffer til grillen, evt. penslet med olie,
> indpakket i stanniol med dild,tør hvidvin og dryppet med lemonsaft, mums.

Æv, nu er jeg sulten......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-07-05 19:27

En variation er at prøve tør,hvid sherry i stedet for vin. og så skal der
self. krydres m. salt, peber efter behov. Dertil nyopgarvede,pillede
kartofler + smørsovs og et let drys frisk persille. Bon appetite :).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-05 20:59

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> En variation er at prøve tør,hvid sherry i stedet for vin. og så skal der
> self. krydres m. salt, peber efter behov. Dertil nyopgarvede,pillede
> kartofler + smørsovs og et let drys frisk persille. Bon appetite :).

Æv, nu er jeg lækkersulten igen

Fra : Brian

Dato : 28-07-05 10:23

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Så kan man roligt sige KN, er hverken det ene el.
> det andet, men hva' er det så godt for? ;).

Skal vi lige tage den en gang til Jørgen...
På nogle biler lyder det godt med et åbent KN filter - det er feeed

/Brian

Fra : Bjørn

Dato : 28-07-05 12:57

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> På nogle biler lyder det godt med et åbent KN filter - det er feeed

Nemli' ja :)

.... og så giver det effekt på enkelte vogne... 12hk på min :)

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra A CDX '94 - 2.5i V6 24v

Fra : Brian

Dato : 28-07-05 13:42

Bjørn wrote:

> Nemli' ja :)
>
> ... og så giver det effekt på enkelte vogne... 12hk på min :)

Hvilket det så forhåbentligt også gør på min - den minder da ihvertfald
om din

/Brian

Fra : Torben E

Dato : 28-07-05 15:15

> Hvilket det så forhåbentligt også gør på min - den minder da ihvertfald
> om din
>
> /Brian

Må man spørge hvilken vogn ?

Torben E

Fra : Brian

Dato : 28-07-05 15:35

Torben E wrote:

> Må man spørge hvilken vogn ?

Opel Vectra A 2.5i V6

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-07-05 18:22

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42e8ed4b$0$18640$14726298
@news.sunsite.dk:

> Opel Vectra A 2.5i V6

Ohh har du altid haft sådan en? Det må være gået min næse forbi :) Billeder
tak :)

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Brian

Dato : 28-07-05 18:47

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ohh har du altid haft sådan en?

Ahhh... lige knap. Fandt den tilbage i Januar/Februar efter jeg
fik den forrige Vectra totalskadet.

> Det må være gået min næse forbi :)

Modtog du ikke den mail jeg sendte ?

> Billeder tak :)

Har sgutte lige nogen - men jeg kan afsløre at den ligner
Bjørn's omkring 95%

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-07-05 18:51

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42e91a29$0$18647$14726298
@news.sunsite.dk:

> Ahhh... lige knap. Fandt den tilbage i Januar/Februar efter jeg
> fik den forrige Vectra totalskadet.

Nåh men så er det jo knapt så nyt igen.

> Modtog du ikke den mail jeg sendte ?

Næh hvad har du sendt?

> Har sgutte lige nogen - men jeg kan afsløre at den ligner
> Bjørn's omkring 95%

Okay så er den jo feeed :)

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Brian

Dato : 28-07-05 19:36

Martin Johansen [6000] wrote:

> Nåh men så er det jo knapt så nyt igen.

Nææ... jeg var lidt fraværende fra gruppen efter jeg fik smadret
den gamle bil, jeg gik selv en smule i stykker. Jeg tror også
du var røget lidt ud af møllen (?) på det tidspunkt, det var ihvertfald
ikke de store guldkorn der kom fra din side

Desværre vænner man sig hurtigt til de ekstra kræfter.
Men jeg smiler nu stadig hvergang jeg tuller en tur i den

> Næh hvad har du sendt?

Gar nicht, ironi skinner dårligt igennem.

> Okay så er den jo feeed :)

Jeg er fint tilfreds Der er nogle kosmetiske småting (læs; lidt
overfladerust, det er jo en Opel) jeg gerne vil have lavet på den, som
jeg ikke lige er kommet omkring pga.jeg gik i stykker - men det
kommer

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-07-05 20:07

> [...]
> du var røget lidt ud af møllen (?) på det tidspunkt, det var
> ihvertfald ikke de store guldkorn der kom fra din side

Ja jeg gik lidt i stå med hensyn til denne gruppe - det kom efter jeg
ikke havde bil længere så mistede jeg på en eller anden måde interessen.

Men nu har jeg bil igen så tastaturet gløder

> Desværre vænner man sig hurtigt til de ekstra kræfter.
> Men jeg smiler nu stadig hvergang jeg tuller en tur i den

Havde den gamle flere heste?

> Gar nicht, ironi skinner dårligt igennem.

Åh jamen man ved jo aldrig :)

> [...]
> overfladerust, det er jo en Opel) jeg gerne vil have lavet på den, som
> jeg ikke lige er kommet omkring pga.jeg gik i stykker - men det

Hvor meget "gik du i stykker?"

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Brian

Dato : 28-07-05 20:32

Martin Johansen [6000] wrote:

> Men nu har jeg bil igen så tastaturet gløder

Og når man tilmed har ferie - puha!

> Havde den gamle flere heste?

Tværtom, den havde kun 136 og bundtræk som en pony.
Den nye ligger på 170 på papiret, men generalt smider den
motor lidt mere af sig

> Hvor meget "gik du i stykker?"

Et kraveben, 4 ribben, et lårben brækket 3 steder og gået
i 100 stumper hvor det møder knæet - og så flækkede
knæskallen sørme også. Men i forhold til mine "modstandere"
som mente vi skulle deles om min vejbane, slap jeg billigt

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-07-05 21:10

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42e932c7$0$18639$14726298
@news.sunsite.dk:

> Og når man tilmed har ferie - puha!

Den er snart slut for mit vedkommende - traditionen tro så begynder det
gode vejr snart :/

Av av...

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-07-05 19:07

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> ... og så giver det effekt på enkelte vogne... 12hk på min :)

Så kan du lige så godt undvære dit filter, for det filtrere NADA, brug en
grydesvamp i stedet- den er billigere ;). På VAGcars er der en som har haft
hans ny-renoverede turbo åbnet- den er som sandblæst inden i, efter 24.000-,
pga han kørTE med KN. Og det selv om der var olie på :(. Apropos olie, har
den det med at ødelægge LMM'en, og så kan du kigge i vejviseren efter dine
12 hk + at de nok får følgeskab med X andre ;). KN er i bedste fald spild af
penge!!!.
..

Fra : Brian

Dato : 28-07-05 19:42

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Apropos olie, har den det med at ødelægge LMM'en, og så
> kan du kigge i vejviseren efter dine 12 hk + at de nok får følgeskab
> med X andre ;)

Er LMM'en på VAG biler ikke også et ømt punkt ?

> KN er i bedste fald spild af penge!!!.

Men hvilket spild

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-07-05 01:56

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Er LMM'en på VAG biler ikke også et ømt punkt ?

Jo hvis man er blevet "spist af" med en Bosch, men min Skodaa er udstyret
med en Hitachi, og de er ikke så sarte. Men andre mærker har også haft probs
med den §!¤ olie.

> Men hvilket spild

Ting som fungere dårligt, har ingen interesse. Ting som oven i købet kan
give bøvl og yderigere udgifter, har SLET IKKE interesse.

Fra : Henrik B.

Dato : 10-08-05 17:45

> "JS" <js_539@hotmail.com> wrote in news:42e89a40$0$7386$ba624c82
> @nntp02.dk.telia.net:

> Den er dælme stor..

Det sagde hun også igår.

Fra : BJ

Dato : 10-08-05 17:47

KLIP

> Det sagde hun også igår.

Hmm .. sikken en stank...

--
Bjørn J.
~~let's misbehave~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-08-05 18:46

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in news:42fa2efa$0$28414
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Det sagde hun også igår.

Klart hun gjorde

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 17:35

> Hvordan ved du, at det var fordi han ville blære sig? (Og hvordan ved du,
> at bilen var tunet?)

Er det ikke lige meget ?

Allan

Fra : Lisbeth

Dato : 27-07-05 17:53

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse

> Er det ikke lige meget ?

Jooo.... nogle gange ER det ligemeget, om man ved, hvad folks motiver er.

Men nogle gange risikerer man gætte helt forkert, når man gætter på, HVORFOR
folk reagerer, som de gør.

Jeg var selv ude for en sådan situation forleden.

Foran mig kører en scooter, der kører lidt mindre, end man må det pågældende
sted.
Han kører 1/3 ude på vejen, så det er lidt usikkert at overhale ham, da der
kommer mange modkørende og vejen er relativt smal det pågældende sted.

Da han tillige konstant kører med blinklyset tændt og dermed signalerer, at
han vil til venstre (og der er sideveje for hver 50-100 meter), er jeg
særdeles opmærksom på, OM han pludselig svinger til venstre. Er jo ikke
interesseret i at køre manden ned.

Desuden har jeg god tid og der er rødt forude, så det er sådan set
ligegyldigt, at jeg ikke kan komme forbi ham. Situationen irriterer mig
således på ingen måde.

Lidt længere henne af vejen trækker han længere ind til højre og jeg kan
komme op på siden af ham. Jeg ruller sidevinduet ned og fortæller ham med
ord og fagter - velvidende at han næppe kan HØRE mig mig kun se mine løber
bevæge sig - at hans blinklys er slået til.

Han kan ikke høre mig og han forstår vist ikke, hvad jeg siger.

Han reaktion er høj råben - tror jeg hører ordet "møgkælling" - et vredt
ansigt og en fuck-up-finger.

Billisten bag mig reagerer tilsyneladende som jeg og gør vist igen manden
opmærksom på blinklyset. Også i det tilfælde medfører det en fuck-up-finger
og et meget vredt ansigt fra scoorens fører.

Men få sekunder efter slukker han faktisk blinklyset og har måske i samme
øjeblik erfaret, at han IKKE havde mødt to vrisne bilister, der havde til
hensigt at brokke sig - men to flinke og hjælpesomme bilister, der bare
ville hjælpe ham og de de øvrige trafikanter.

Det er SÅ svært at gætte sig til, hvad folks MOTIVER er. Og i trafikken er
de fleste vist tilbøjelige til at tro det værste om medbilisterne - dytter
de, er det nok for at brokke sig, blinker de med lyset er det nok for at
beklage sig, overhaler de er det nok for at blære sig....

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 27-07-05 22:40

Lisbeth wrote:

> [...]
> de, er det nok for at brokke sig, blinker de med lyset er det nok for at
> beklage sig, overhaler de er det nok for at blære sig....

Det er da sandt. Men i Toms tilfælde er det vel ligegyldigt hvad motivet
var. Faktum er at personen i Golf'en skabte en særdeles farligt situation.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Lisbeth

Dato : 28-07-05 05:21

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er da sandt. Men i Toms tilfælde er det vel ligegyldigt hvad motivet
> var. Faktum er at personen i Golf'en skabte en særdeles farligt situation.

Motivet er sandsynligvis ligegyldigt - men det kan vi dårligt vide uden at
kende det.

Det er nemlig ikke altid ligegyldigt for vores vurdering af andre bilisters
handlinger, hvad deres motiv er.

Den bilist, der kører ind i et hus og undervejs smadrer en cyklist og et par
fodgængere på et fortov, har måske haft til hensigt at køre ræs og blære
sig. Eller også var der tale om en bilist, der fik et ildebefindende og
mistede herredømmet over bilen.....

Det ER faktisk til tider ret afgørende for vores vurdering, hvad motivet og
årsagen er, når folk kvajer sig i trafikken.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 17:35

"Lisbeth" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan ved du, at det var fordi han ville blære sig?

De 3 lå og kørte ræs, det kunne jeg se både i bagspejlet og også da de havde
overhalet mig. Sort sænket goller, armen ud af vinduet, ca. 170 Km/t hvor
man må køre 80, ligger og zigzagger for at vise trailermanden at man vil
forbi (men han kan jo ikke opløse sig i luft), bremse-give gas, bremse-give
gas, bremse-give gas, køre ca. 5-10 cm fra kantstenen ved helle-anlæget (jeg
havde håbet han ramte stenen)

> (Og hvordan ved du, at bilen var tunet?)

DET er man ikke ET milisekund i tvivl om når den kommer vrælende forbi. En
std. goller kan slet-slet ikke accellere SÅ hurtigt. Bimmeren også svært.
JEG skyder på at alle biler havde pænt over 200 HK.

--
Tom

Fra : Lisbeth

Dato : 27-07-05 17:41

> [...]
> bremse-give gas, bremse-give gas, køre ca. 5-10 cm fra kantstenen ved
> helle-anlæget (jeg havde håbet han ramte stenen)

Ovenstående beskrivelse opfatter jeg ikke som lig med, at man kan konkludere
noget som helst om mandens motiver for at køre, som han gjorde.

Kan også være, han bare er smådum og totalt har overvurderet situationen.

> DET er man ikke ET milisekund i tvivl om når den kommer vrælende forbi. En
> std. goller kan slet-slet ikke accellere SÅ hurtigt. Bimmeren også svært.
> JEG skyder på at alle biler havde pænt over 200 HK.

OK.. den forklaring køber jeg.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 18:04

> Ovenstående beskrivelse opfatter jeg ikke som lig med, at man kan
> konkludere noget som helst om mandens motiver for at køre, som han gjorde.

Du så det ikke.

> Kan også være, han bare er smådum og totalt har overvurderet situationen.

Nej, for han BLEV ude selv om der kom TRE (3) modkørende og ALLE 3 måtte ud
i rabatten. Han var fløjtende ligeglad med de modkørende han ville bare
forbi. Og han så helt klart de modkørende fordi han tøvede 1-2 sek. og så
valgte han alligevel at overhale.

--
Tom

Fra : Lisbeth

Dato : 27-07-05 18:16

> Du så det ikke.

Nej.. men min pointe er, at selvom du ser HVAD han gør, er du ikke i stand
til at se eller vide, HVORFOR han gør det.

Mvh. Lisbeth

Fra : Mogens

Dato : 27-07-05 18:37

On Wed, 27 Jul 2005 19:16:18 +0200, "Lisbeth"
<lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid.com> wrote:

>min pointe er, at selvom du ser HVAD han gør, er du ikke i stand
>til at se eller vide, HVORFOR han gør det.

....og derved legaliseres det hele?

Der skal bare slås ned med hård hånd på farlig overhalinger uanset
hvad. Det utilgiveligt at slå en anden ihjel på dén bekostning.

Mvh Mogens...

Fra : Lisbeth

Dato : 27-07-05 19:31

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> ...og derved legaliseres det hele?

Nejsguda.... !!!

> Der skal bare slås ned med hård hånd på farlig overhalinger uanset
> hvad. Det utilgiveligt at slå en anden ihjel på dén bekostning.

Dét er vi ikke uenige om!

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 19:10

> Nej.. men min pointe er, at selvom du ser HVAD han gør, er du ikke i stand
> til at se eller vide, HVORFOR han gør det.

Det har jeg heller ikke sagt. Jeg sagde at han/de blærede sig og det at
blære sig kan sagtens være noget andre opfatter som blær.
Det er mig egentlig ligegyldig om det er fordi han er hjernedød, umoden, en
biltyv, racerkører, eller hvad. Jeg synes det er blær at køre ræs med
omkring 170 Km/t på en hovedvej,
Jeg anerkender at de alle 3 havde voldsomt hurtige biler, men SÅ hurtige var
de heller ikke, så de bare kunne overhale på et splitsekund.

--
Tom

Fra : Lisbeth

Dato : 27-07-05 19:36

> Det har jeg heller ikke sagt.

Jooooh du har. *S*
Du kom med et bud på, at han gjorde som han gjorde i den hensigt at blære
sig.

> Jeg sagde at han/de blærede sig

Nej. Du skrev, at "bare fordi at svinet i golleren skulle blære sig" - og
som sagt kan du ikke vide, om han skulle eller ville blære sig.

> Det er mig egentlig ligegyldig om det er fordi han er hjernedød, umoden,
> en biltyv, racerkører, eller hvad.

Også mig!

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 20:18

> Jooooh du har. *S*
> Du kom med et bud på, at han gjorde som han gjorde i den hensigt at blære
> sig.

Det er jo en subjektiv opfattelse fra min side, da modparten nok ikke
deltager. JEG opfatter det som blær og det er det som jeg skriver.....altså
MIN oplevelse af situationen.

> Nej. Du skrev, at "bare fordi at svinet i golleren skulle blære sig" - og
> som sagt kan du ikke vide, om han skulle eller ville blære sig.

Uanset hvor meget du argumenterer for noget andet, så kan du ikke tage den
opfattelse fra mig at JEG opfatter det som blær. JEG opfatter det som at han
skulle blære sig, men jeg har ikke spurgt ham og derfor vil det være en
subjektiv opfattelse. Det samme gælder at det SÅ UD som om de kørte ræs, man
jeg har ikke spurgt dem ad og VED det derfor ikke.

Jeg har heller ikke MÅLT deres fart til 170 Km/t og kan derfor heller ikke
VIDE det. Det er MIT skøn. Jeg VED heller ikke om deres biler har over 200
HK, men igen var det mit objektive skøn ud fra det kendskab jeg har til
biler.
Jeg VED heller ikke om 1 sek. uopmærksomhed hos modparten ville have
forårsaget en udslettelse af flere familier, det var igen mit skøn ud fra
den hastighed som de kørte med, kontra modpartens hastighed.

Så er den vist også penslet rimelig meget ud med hvad der er mit skøn og
hvor der kan være usikkerhed.

--
Tom

Fra : Lisbeth

Dato : 27-07-05 20:47

> Det er jo en subjektiv opfattelse fra min side,

ja!

Mvh. Lisbeth

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 27-07-05 21:44

> [...]
konkludere
> noget som helst om mandens motiver for at køre, som han gjorde.

Hvilken fantasiverden lever du i?

\Mandal

Fra : Lisbeth

Dato : 28-07-05 05:01

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERNDETTEedb.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken fantasiverden lever du i?

Hvis DU kan gætte folks motiver synes jeg du skal optræde med dine evner *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Sven

Dato : 28-07-05 13:03

> Hvis DU kan gætte folks motiver synes jeg du skal optræde med dine evner
> *S*

Det er da fuldstændigt ligegyldigt HVORFOR de kørte som nogle idioter. De
skal da bare bremses inden det går galt uanset deres motiv!!!

Sven

Fra : Lisbeth

Dato : 30-07-05 10:38

"Sven" <burgurne_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er da fuldstændigt ligegyldigt HVORFOR de kørte som nogle idioter. De
> skal da bare bremses inden det går galt uanset deres motiv!!!

enig

Men det er svært at bremse den omtalte episode FØR den finder sted. ved ikke
rigtig hvem og hvordan det skulle være foregået.

Mvh. Lisbeth

Fra : graves [7100]

Dato : 28-07-05 13:07

> "Lisbeth" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid.com> skrev i en meddelelse
> konkludere

Om jeg fatter hvordan du, Lisbeth, kan hænge dig så alvorligt i hvad tom
kan vide eller ikke om idiotens hensigt, - uanset hvad idiotens hensigt var
(tysker eller ej *LOL*) var, så var meningen med Toms indlæg noget så
ufatteligt sole klar ! .................... FOR DE FLESTE !

Det som du prøver på (og til dels lykkes med) at gøre til så stor en sag,
er omtrent på niveau med en diskussion om hvilken farve nyhedsoplæserens
slips havde på dagen hvor han i nyhederne fortalte om terrorbomber havdre
rystet Londons underground.

\Graves

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 14:20

"graves [7100]" <spam@gravez.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> slips havde på dagen hvor han i nyhederne fortalte om terrorbomber havdre

Tænk jeg troede at jeg var den eneste der sad med denne fornemmelse, men du
har ret

--
Tom

Fra : Lisbeth

Dato : 30-07-05 10:46

> [...]

> var (tysker eller ej *LOL*) var, så var meningen med Toms indlæg noget så
> ufatteligt sole klar ! .................... FOR DE FLESTE !

Toms hensigt var også soleklar for mig. Det er ikke dén, jeg anfægter eller
diskuterer.

Men det rokker ikke ved, at jeg finder, at det ofte er særdeles
uhensigtsmæssigt - i trafikken
og andre steder - at GÆTTE sig til folks motiver for at handle, som de gør.

Jeg har nævnt et eksempel i denne tråd på en scooterkører, der giver to
bilister en fuckup-finger fordi han tydeligvis fejltolker motiverne.

> [...]
> slips havde på dagen hvor han i nyhederne fortalte om terrorbomber havdre

Synes DU det er en stor sag vi diskuterer? Jeg gør nemlig ikke *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-07-05 22:18

> Jeg har nævnt et eksempel i denne tråd på en scooterkører, der giver to
> bilister en fuckup-finger fordi han tydeligvis fejltolker motiverne.

og du er sikker på at han ikke bare vil strække fingeren.
Det er LANGT fra sikkert at det er jeres råben ad han der har den virkning
du tror.

Du har her foretaget en vurdering.
Nøjagtig som Tom har foretaget en vurdering.

Du anfægter blot Toms vurdering, uden grund IMO!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Lisbeth

Dato : 01-08-05 10:10

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> og du er sikker på at han ikke bare vil strække fingeren.

Nej - det er jeg ikke sikker på.

> Det er LANGT fra sikkert at det er jeres råben ad han der har den virkning
> du tror.

Jeg kan kun konstatere, at manden - som jeg har øjenkontakt med - råber
efter mig, ser vred ud, strækker en fuckupfinger og ikke i første omgang
fatter, at hans blinklyset er tændt.

Jeg kan også konstatere, at han gentager sin opførsel da bilisten bag mig
henvender sig.

Hvordan sammenhængen er, kan man ganske korrekt kun gætte på. Og jeg gætter
på, at han reagerer på min henvendelse. og på bilisten bag mig. Der er
adskillige ting, der tyder på, at det hænger sådan sammen.

> Du har her foretaget en vurdering.

Jep!

> Nøjagtig som Tom har foretaget en vurdering.

Nope.

Jeg har øjenkontakt med bilisten. Jeg beskriver min reaktion, min hensigt og
den reaktion jeg ser umiddelbart efter hos scooterkøreren. Jeg kan ganske
rigtigt ikke være sikker på, hvordan sammenhængen er. Jeg kan kun formode.

Tom har ikke oplyst at have øjenkontakt med føreren af den bil, hvis motiv
han beskriver.

Min pointe var dog, at vi meget ofte reagerer på, hvad vi TROR er andres
hensigt og ikke på, hvad vi VED er andres hensigt. Om mit eksempel holder
eller ej er slet ikke afgørende for pointen. Det er blot et eksempel på,
hvordan en fejltolkning KAN finde sted.

> Du anfægter blot Toms vurdering, uden grund IMO!

Jeg anfægter, at han ikke kan vide, hvad der er bilisten motiv til at
handle, som han gør. Selvfølgelig kan han ikke det.

Jeg kan heller ikke vide, om scooterkøreren blot har lavet morgengymnastik
med sin langfinger. Og jeg valgte også helt at lade være med at reagere på
hans fingerstrækkende øvelser. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 15:19

> Jeg kan kun konstatere, at manden - som jeg har øjenkontakt med - råber
> efter mig, ser vred ud, strækker en fuckupfinger og ikke i første omgang
> fatter, at hans blinklyset er tændt.

For nu at køre tråden "på din måde".....hvordan kan du vide at han ikke
fatter at hans blinklys er tændt?

--
Tom

Fra : Lisbeth

Dato : 01-08-05 22:48

> For nu at køre tråden "på din måde".....hvordan kan du vide at han ikke
> fatter at hans blinklys er tændt?

Det ved jeg ikke overhovedet, om han vidste! Det var også uden betydning for
min reaktion.

For uanset det var en fejl eller han gjorde det med vilje for at blære sig
med sit blinklys, var det et uhensigtsmæssigt signal at sende til vi, der
kørte bag ham.

Mvh. Lisbeth

Fra : Brian

Dato : 27-07-05 18:07

Tom wrote:
> [...]
> alvorligt chokerede.....bare 1 sek. uopmærksomhed så de ikke havde
> nået at køre ud i rabatten og en alvorlig dødsulykke havde var

Den slags tror jeg desværre er ved at være standard situationer på de
danske landeveje. Jeg har prøvet noget 90% magen til, jeg var bare
ham, som nogen gutter kørte frontalt ind i. Efter jeg var ude for den ulykke
har jeg sjovt nok været _meget_ opmærksom på den slags overhalinger,
og der sker dælme mange af dem.

/Brian

Fra : Sven

Dato : 27-07-05 19:20

> [...]
> ulykke
> har jeg sjovt nok været _meget_ opmærksom på den slags overhalinger,

Ja, jeg ser også flere og flere af dem, og det er bestemt ikke kun tyskere
der kører sådan. Nogle danskere er heller ikke for gode, når først de har (i
deres eget hoved) omdannet vejen til racerbane, og medtrafikkanterne til
chikaner.

Sven

Fra : Jacob Madsen

Dato : 27-07-05 21:03

Hej

Jeg har lige været med familien en tur til Polen og Tjekkiet. Og der kører
DE ALLESAMMEN sådan.
Så var det, at jeg sagde til konen, at det er da utroligt så få uheld vi
ser. Men det er sgu da fordi, at folk er forberedt på det værste. Her i DK
regner vi jo ikke med at sådanne idioter får lov at overleve.

Men den goller skulle have været en tur ude i fjerde position - så kan han
lære det.

Jacob

Fra : Ollie

Dato : 27-07-05 21:54

In article <42e7d044$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, Sven
<burgurne_nospam@hotmail.com> wrote:

> [...]
> deres eget hoved) omdannet vejen til racerbane, og medtrafikkanterne til

Ja forleden skulle jeg dreje til højre ud på en hovedvej hvor
bilisterne fra højre har overhaling forbudt.

Jeg kigger selvfølgelig til venstre, ingen biler, kigger til højre,
alle kører pænt i højre bane.

Så kører jeg ud og vupti er der en idiot (antager jeg; for Lisbeths
skyld ) der begynder at overhale over fuldt optrukne streger.

Jeg når også kun lige at køre ud i rabatten inden det går galt.

Puha jeg holdt sku stille et øjeblik.

Mvh

Ole

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-07-05 22:37

Ollie <ollie@whatdoyouthink.com> wrote in

> [...]
> skyld ) der begynder at overhale over fuldt optrukne streger.
>
> Jeg når også kun lige at køre ud i rabatten inden det går galt.

Jeg havde nok vendt rundt og fulgt personen hjem... Man sætter ikke andres
liv på spil på den måde...

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Ollie

Dato : 27-07-05 23:10

In article <Xns96A0F02D959BCnononoinvalid@62.243.74.163>, Martin
Johansen [6000] <no@no.no.invalid> wrote:

> Ollie <ollie@whatdoyouthink.com> wrote in

> Jeg havde nok vendt rundt og fulgt personen hjem... Man sætter ikke andres
> liv på spil på den måde...

Ja det tror jeg også jeg tænkte efter pustepausen men så er det jo for
sent desværre

Mvh

Ole

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-07-05 23:35

> Ja det tror jeg også jeg tænkte efter pustepausen men så er det jo for
> sent desværre

Det er sjældent man handler som man bagefter tænker man skulle have gjort

Ens hjerte sidder bare heeelt oppe i halsen

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-07-05 20:31

Brian wrote:
> [...]
> ham, som nogen gutter kørte frontalt ind i. Efter jeg var ude for den ulykke
> har jeg sjovt nok været _meget_ opmærksom på den slags overhalinger,

Hvorfor tror du at jeg foretrækker at køre mellem 80 og 85 km/t på
almindelige veje?

Det er netop for at undgå de der sindssyge overhalinger.

Hvis jeg holdt mig til de legale 70 km/t tror jeg hver 4. der kom op til
mig bagfra ville benytte hvilken som helst metode der var nødvendig for
at komme forbi mig. Og to ud af tre ville forsøge at overhale med knap
så sindssyge metoder som ovenfor beskrevet.

Det korte af det lange er at mine nerver nok ikke ville kunne holde til
det i længden.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,

Fra : Ollie

Dato : 27-07-05 23:09

In article <42e7e0c1$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, Finn
Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> Hvorfor tror du at jeg foretrækker at køre mellem 80 og 85 km/t på
> almindelige veje?

Det forstår jeg udemærket og jeg fatter ikke hvorfor lastbiler og biler
med trailer/campingvogn skal køre 70 km/t.

Det er jo kun at lægge op til sindsyge overhalinger.

På min tur til arbejde ender jeg yderst ofte op bag en bestemt af dine
"kolleger" og han kører konsekvent 70 km/t det er sku til at blive
tosset af og giver også ofte anledning til underlige overhalinger.

Mvh

Ole

Fra : Lisbeth

Dato : 28-07-05 05:23

"Ollie" <ollie@whatdoyouthink.com> skrev i en meddelelse

> Det forstår jeg udemærket og jeg fatter ikke hvorfor lastbiler og
> biler med trailer/campingvogn skal køre 70 km/t.
> Det er jo kun at lægge op til sindsyge overhalinger.

Laver DU sindssyge overhalinger, fordi du kommer til at ligge bag en bilist,
der kører 70 km/t? Eller venter du, til du kan overhale sikkert?

Mvh. Lisbeth

Fra : Ollie

Dato : 28-07-05 22:47

In article <42e85d9d$0$7370$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Lisbeth
> [...]

> Laver DU sindssyge overhalinger, fordi du kommer til at ligge bag en bilist,
> der kører 70 km/t? Eller venter du, til du kan overhale sikkert?

Nej det gør JEG ikke for det har livet for kært til.

Den vej jeg kører til arbjede på, har et stykke to sporet vej midtvejs
som jeg så kan overhale på.

Men hvis andre laver farlige overhalinger kan det jo også skade mig!!

Mvh

Ole

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-07-05 05:09

Ollie wrote:
> [...]
> "kolleger" og han kører konsekvent 70 km/t det er sku til at blive
> tosset af og giver også ofte anledning til underlige overhalinger.

Men prøv at forklare det for "eksperterne" så de forstår det. Det er s*u
umuligt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-05 05:30

Ollie skriver:

> Det forstår jeg udemærket og jeg fatter ikke hvorfor lastbiler og biler
> med trailer/campingvogn skal køre 70 km/t.

Et sikerhedsspørgsmål

> Det er jo kun at lægge op til sindsyge overhalinger.

Nej, det er billisterne bagved der laver sidnssyge overhalninger, fordi
de ikek kan styre deres biler....

> På min tur til arbejde ender jeg yderst ofte op bag en bestemt af dine
> "kolleger" og han kører konsekvent 70 km/t det er sku til at blive
> tosset af og giver også ofte anledning til underlige overhalinger.

Det er godt nok træls at der er en eller anden der overholde
fartgrænserne ???

Fra : graves [7100]

Dato : 28-07-05 13:22

> [...]
> de ikek kan styre deres biler....

> Det er godt nok træls at der er en eller anden der overholde

Dertil skal man addere folks mangel på tålmodighed og speedometer
afvigelser.
Jeg ved at mit speedometer ved alle hastigheder viser 5 km/t for meget. (i
forhold til GPS hastighed)

Altså kører jeg pinedød 70 efter mit speedometer, og bagved ligger Johnny B
i hans toptunede goller med 250 heste med et utålmodigt sind og en alder der
er ensbetydende med for lidt erfaring til andet end at blive pænt bagved.
Han tror jeg kører 65 .... hvad sker der så ? .... Selv hvis det er pæne Hr
Hansen fra blomstervænget 15 i en alder af 48 - siger min erfaring at man
bliver overhalet og endda får "blikket" fra ham når han kører forbi, som om
han da ikke forstår hvad man dog ligger der og roder efter ..........

I de fleste større byer på steder hvor man må (og i de situationer hvor man
kan) køre 50 km/t synes jeg også ofte man ser det samme fordi trafikken kun
ligger omkring de 45km/t.

Selv er jeg fra Vejle hvor trafikken sjældent kommer over 38-39 km/t i
centrum, det er det rene paradis for "mujaffas BMW" og "Johnny B's tunede og
sænkede bil" ! ... Bare ikke for de modkørende !!!!

Det er denne utålmodige, dumsmarte holdning hos disse ofte unge og i
særdeleshed utålmodige billister det er galt med .......
(sorry lisbeth, der er ikke taget specielt hensyn til din "følsomhed for
akuratesse" i mit indlæg)

Det er diskuteret før, men en ordning der begrænser de unges
udfoldelsesevner ville være kærkommen, og hvis ældre og erfarne billister
bliver taget for hensynsløs kørsel
kunne de idømmes at "starte forfra" under samme vilkår - blot en tanke ...

\graves

Fra : Ollie

Dato : 28-07-05 22:51

In article <42E85F3C.8B01BBD6@du.kan.finde.den>, Klaus D. Mikkelsen
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Ollie skriver:

> Et sikerhedsspørgsmål

Der er vist ikke megen forskel på sikkerheden om der bliver kørt 70
eller 80km/t.

> Nej, det er billisterne bagved der laver sidnssyge overhalninger, fordi
> de ikek kan styre deres biler....

Ja det var vel egentligt også det jeg skriver.

> Det er godt nok træls at der er en eller anden der overholde
> fartgrænserne ???

Ja når han afholder mig fra at holde mine

Trafikken ville glide meget bedre, hvis vi havde ens fartgrænser på
landevejene.

Og jo, jeg ved at "turbofyrene" stadig vil være der.

Mvh

Ole

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-07-05 02:09

"Ollie" <ollie@whatdoyouthink.com> skrev i en meddelelse

> Der er vist ikke megen forskel på sikkerheden om der bliver kørt 70
> eller 80km/t.

Ifht. at foretage en undvige manøvre med køretøjet, jo. Og det er også mere
følsomt, usabilt overfor side,kastevind, dårlig læsning etc. etc.... .

> Ja når han afholder mig fra at holde mine

Hvad er din grænse ned ad?.

> Trafikken ville glide meget bedre, hvis vi havde ens fartgrænser på
> landevejene.

Ja, når den glider uden probs. Men vi ved jo begge, der er nogen som ikke
vil køre efter forholdene, og de ændres altså når du får "hus på ryggen", så
for at markere det, er der lavet en grænse, som så gælder.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-07-05 05:18

Ollie skriver:

> Der er vist ikke megen forskel på sikkerheden om der bliver kørt 70
> eller 80km/t.

Hvad er bremselængden for en bil med tromlebremser bag og 675 kg trailer
bagefter, ved hhv 70 og 80 ?

Hvad er bremselængde for samme køretøj unden trailer ?

Hvad er bremselængden for en 20 tons lastbil fra hhv 70 og 80 km/t.

> Ja når han afholder mig fra at holde mine

Jeg kan godt lide din smiley der, du joker jo...

> Trafikken ville glide meget bedre, hvis vi havde ens fartgrænser på
> landevejene.

Ja, 120 km/t til alle....

> Og jo, jeg ved at "turbofyrene" stadig vil være der.

Jeps