ATI Radeon 8500 vil ikke vise rød
Fra : Jesper Brogaard

Dato : 27-07-05 15:19

Hej gruppe.

Jeg har fået et irriterende og underligt problem. Jeg flyttede min pc fra et
hjørne af stuen til et andet. Det indebar at jeg pillede alle kabler fra,
flyttede pc og satte alt til igen. Efter den operation viser mit grafikkort
ikke længere farven rød. Skærmen har sit eget pausebillede og det vises
korrekt inkl. røde farver. Skærmen er altså ikke defekt. Har i øvrigt også
"degausset". Jeg har desuden tjekket stik for bukkede eller knækkede ben,
haft kortet ude og i igen samt opdateret skærmdriveren. Intet har hjulpet.
Jeg har ikke haft mulighed for at prøve et andet grafikkort.

PC var tilsluttet en stikkontakt med jord (nulling), men er det ikke på den
nye placering. Har dog tidligere været tilsluttet uden jord og fungeret
fint.

Hvad kan være galt og hvordan løses det?

PC konf:

P4 2,26 Mhz
1GB ram
Win XP DK med nyeste opdateringer
ATI All In Wonder Radeon 8500DV (AGP sokkel og kun DVI-udgang)
Samsung 17" CRT skærm. Jeg benytter en DVI->VGA adapter.
Printer, scanner, kabelmodem, diverse hd/cd/dvd-drev, lydkort etc.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-07-05 16:57

Jesper Brogaard wrote:
> [...]
> viser mit grafikkort ikke længere farven rød. Skærmen har sit eget
> pausebillede og det vises korrekt inkl. røde farver.

Det er nok en løs forbindelse i skærmkablet.
Det kan du hurtigt finde ud af ved at prøve skærmen med en anden PC.
Evt. en bærbar, så er det hurtigt klaret.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 27-07-05 19:24

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nok en løs forbindelse i skærmkablet.
> Det kan du hurtigt finde ud af ved at prøve skærmen med en anden PC.
> Evt. en bærbar, så er det hurtigt klaret.

Tak Sune. Det var lige nøjagtig problemet. En løs forbindelse i det ene stik
på DVI->VGA adapteren. Det ku' klares med en fin loddekolbe, men det var
godt nok noget småt noget at arbejde med.

Skærmbilledet er nu alligevel pænere med alle farverne

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)