rust på Nissan Primera 95' ?
Fra : Peter

Dato : 27-07-05 12:05

Jeg tænker på at købe en Primera 1,6 årg. 95. Jeg mener selv den har et
fornuftig ry mht. det mekaniske og driftsikkerhed, men hvad med rust ?

Min egen usle erfaringer er, at på de lidt ældre biler er det rusten der
slår dem ihjel.

Hvad skal man passe på med ved en Primera 95' ?

Hvis der er gode grunde til at holde sig væk fra den model, så vil jeg
naturligvis også gerne høre om det - på forhånd tak

mvh
Peter

Fra : Ib Sørensen

Dato : 27-07-05 13:38

Køb en som har været passet med undervognsbehandling, så fejler de som regel
ingenting, men har de ingenting fået, så vær især på vagt i paneler og
bageste hjulkasser. Ellers er der vist kun generator problemer, som hører
til de ting, som ikke hører under alm vedligeholdelse.

Fra : Henrik Rathje

Dato : 28-07-05 06:34

Jeg har haft en primera 93' diesel. Kanon bil at kører i. men den ruster
meget. Især skærmkanter, inderskærm (bagagerum) og ned ved bagdørene tættest
baghjul.. Desuden er stumper dyre af h..... til. Men holder nok også lidt
længere.

Henrik