Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Program til beskæring
Fra : Dexter

Dato : 27-07-05 07:41

Hej,

Jeg søger et program, som jeg kan benytte til at beskære mine digitale fotos
til papir størrelse - eks. 10*15. Jeg havde et sådant engang, men har
desværre mistet det nu. Det var var et freeware program husker jeg, hvor man
i et vindue fik alle billederne hvor man så kunne angive en størrelse. På
billedet kom så en ramme, som man så kunne flytte op eller ned og herefter
gemme det inden det sende til fremkaldelse.

Kan nogen hjælpe med link - tak.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Peter Holm

Dato : 27-07-05 07:54

Dexter wrote:
> [...]
> så kunne angive en størrelse. På billedet kom så en ramme, som man så
> kunne flytte op eller ned og herefter gemme det inden det sende til

der er sikkert mange programmer der kan netop det, men din beskrivelse lyder
for mig som PixPhotoLab http://www.mapril.net/pplab/
Jeg synes dog ikke det ligner freeware.

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 27-07-05 08:13

"Dexter" skrev
> [...]
> billedet kom så en ramme, som man så kunne flytte op eller ned og herefter
> gemme det inden det sende til fremkaldelse.

Hej Torben

Jeg tror ikke, at det er IrfanView du tænker på, men dette program kan også
beskære billeder. Der er en funktion hvor man definere størrelsen på den
firkant man gerne vil have klippet ud.

Programmet er freeware og kan downloades fra http://www.irfanview.com/

Mvh. Hans

Fra : News

Dato : 27-07-05 08:20

"Dexter" <tbr@dexter.dk> skrev i en meddelelse
>Jeg havde et sådant engang, men har desværre mistet det nu.

Måske tænker du på:
JPEGCrops
http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

/Peter

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 08:24

> [...]
> størrelse. På billedet kom så en ramme, som man så kunne flytte op eller
> ned og herefter gemme det inden det sende til fremkaldelse.

Mon ikke det er Tokes udmærkede program, du søger?

JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/
Gert

Fra : PMH

Dato : 27-07-05 08:34

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke det er Tokes udmærkede program, du søger?
>
> JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
> http://ekot.dk/JPEGCrops/
> Gert

Og det virker perfekt..

Har lige beskåret 300+ billeder fra ferien, og efterfølgende
fået dem fremkaldt via Bilka, de er skåret nøjagtig der hvor
programmet har skåret dem.

Stor ros og tak til Toke for dette uundværlige stykke værktøj

Mvh
PMH

Fra : Simon Nielsen

Dato : 27-07-05 13:05

"Dexter" <tbr@dexter.dk> wrote in message
> [...]
> størrelse. På billedet kom så en ramme, som man så kunne flytte op eller
> ned og herefter gemme det inden det sende til fremkaldelse.

Sikkert JPEGcrops søg efter det i google.

Mvh
Simon