Andet multimedie
bentjuul 3670
fotorammer i CS2
Fra : Brizz

Dato : 27-07-05 02:07

Hvis man vil have sat en ramme omkring et foto fx. hvordan er det lige
man gør det? Er der nogen default rammer man kan bruge?

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : haervaerk

Dato : 27-07-05 09:55

Hej Brian

Der er masser af guides på www til hvordan du laver rammer - prøv at
søge på almægtige google!

Ja, jeg ved godt at det er et rigtigt irriterende svar ("det må du selv
finde ud af!"), så her har du da også et par links:

http://www.myjanee.com/tuts/frame/frame.htm

http://webdesign.templatemonster.com/web/photoshop/tutorials/creating-picture-or-webpage-element-frame-exclusive-tutorial.5138.html

http://graphicssoft.about.com/od/photopaint/l/blropeframe.htm

http://www.fortunada.com/tutorials/PS7Picture_1.asp

og listen fortsætter! Som du kan se er der masser af spændende ideer
derude, så det er bare at klø på!

Held og lykke

Dennis Seide

Fra : Kenneth B

Dato : 30-07-05 14:11

> [...]
http://webdesign.templatemonster.com/web/photoshop/tutorials/creating-pictur
e-or-webpage-element-frame-exclusive-tutorial.5138.html

Nogle af dem kan godt bruges, men det er ikke CS2 nogle af dem... Ikke en
gang CS ...

> http://graphicssoft.about.com/od/photopaint/l/blropeframe.htm

.... den her er endda slet ikke Photoshop.. :)

Kenneth B

Fra : haervaerk

Dato : 30-07-05 14:18

> ... den her er endda slet ikke Photoshop.. :)

Hehe - ja, den var ikke god. Men de funktioner man bruger i de andre
tutorials burde da være de samme som CS? Jeg mener, det burde da være
en snild sag at "overføre/oversætte" disse tutorials til CS, med mindre
programmet er lavet grundlæggende om (hvilket jeg ikke går ud fra?).

/dennis

Fra : Brizz

Dato : 30-07-05 23:14

haervaerk wrote:

> [...]
> snild sag at "overføre/oversætte" disse tutorials til CS, med mindre
> programmet er lavet grundlæggende om (hvilket jeg ikke går ud fra?).

Kan da sige at nogen af de vejledninger jeg har læst til en given ting i
fx Elements slet ikke kan oversættes til CS2

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : haervaerk

Dato : 31-07-05 01:04

> Kan da sige at nogen af de vejledninger jeg har læst til en given ting i fx
> Elements slet ikke kan oversættes til CS2

Funktioner som "Cropping a picture", "Using layers to manipulate
images", "Using gradients", "Using the rectangular marquee and the
polygonal marquee" samt "Using Layer Effects" burde være at finde i
alle versioner af PS.

/dennis