Skærme
Fijala 3554
Ny skærm, min Samsung Syncmaster 171s er b~
Fra : Robert Piil

Dato : 27-07-05 00:02

Jeg skal ud og erhverve mig en ny skærm, efter min gamle er blevet
stjålet

Jeg har ikke rigtig fulgt med i udvilkingen, men mine behov er 2D og
gerne DVD/TV. Jeg spiller aldrig, så den del er ikke vigtig.

Jeg regner med at købe en shuttle-maskine af en art med VGA Intel
GMA900 skærmkort. Jeg har kigget lidt på Xerox XA7 17I, men har set
anmeldelser af tidligere Xerox-skærme at de er rigtig dårlige til
film.

Hvilke specifikationer er vigtige for at dække mine behov? Hvad
foreslår I?
Gerne indenfor ca. 3000,-
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : Zulfqar Ali

Dato : 27-07-05 09:41

v hovedsageligt er til DVD-TV ville jeg foreslå, at du så dig
om efter et Matrox grafikkort. Det indbyggede Intel VGA er nul og niks værd.
Hvis du virkelig ønsker realistiske farvedgengivelse og et perfekt 2D
billede så kommer du ikke udenom Matrox. Du kan sandsynligvis finde et brugt
G400/G450/G550 for 3-400 kroner. At disse kort har flere år på bagen betyder
intet for dit vedkommende - de ligger stadig i top mht. farveægthed og 2D.

Mht. skærmen ville jeg nok kigge efter en Eizo skærm, da de efter min mening
producerer professionelle skærme til 2D, AutoCAD osv.
Du kan få en god 17" Eizo som f.eks. L568-AS for omtrent kr. 3.200-.

Mvh

Ali

Fra : Zulfqar Ali

Dato : 27-07-05 09:44

Hvis dit brug hovedsageligt er til DVD-TV ville jeg foreslå, at du så dig
[...]

Mht. skærmen ville jeg nok kigge mig omkring efter en Eizo skærm, da de

Fra : Robert Piil

Dato : 27-07-05 11:10

On Wed, 27 Jul 2005 10:41:26 +0200, "Zulfqar Ali"
<fjernes_ali_ali_4_undlades@hotmail.com> wrote:

Tak for svaret.

> [...]
>intet for dit vedkommende - de ligger stadig i top mht. farveægthed og 2D.

Jeg er hovedsagligt til helt almindelige officeapplikation og lidt
foto/billedbehandling, men jeg vil gerne kunne se tv på skidtet også.

Det er ikke en mulighed at bruge et grafikkort med blæser, da maskinen
står i stuen, og skal være så lydløs som muligt. Det diskvalificerer
vel Matrox-kortene.

>Mht. skærmen ville jeg nok kigge efter en Eizo skærm, da de efter min mening
>producerer professionelle skærme til 2D, AutoCAD osv.
>Du kan få en god 17" Eizo som f.eks. L568-AS for omtrent kr. 3.200-.

Den vil jeg prøve at kigge på.

Fra : Zulfqar Ali

Dato : 27-07-05 12:30

Du kan sagtens få Matrox kort uden blæser på.
F.eks.er både G450/G550 og P650 alle med passiv køling og dermed helt
lydfri
(en mindre køler-profil monteret på GPU'en).

Fra : Esben

Dato : 27-07-05 17:36

"Zulfqar Ali" <fjernes_ali_ali_4_undlades@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>v hovedsageligt er til DVD-TV ville jeg foreslå, at du så dig om efter et
>Matrox grafikkort. Det indbyggede Intel VGA er nul og niks værd.

Så dårligt er det sgu heller ikke. Jeg skiftede for nyligt fra Intel Extreme
Graphics 2 med VGA til et Nvidia FX540 DVI, uden noget kvantespring i
kvaliteten.

--
Esben