Starlet - hvad skal jeg kigge efter?
Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 19:23

Jeg overvejer at tage ud og kigge på en Starlet fra '97. Det er en 1,3 XLi
der har løbet 134.000. Service er blevet overholdt og den bliver synet inden
evt. salg. Den får skiftet til 2 nye dæk bagpå samt nye tromler og klodser
foran.

Den har desværre ikke været undervognsbehandlet, men sælger påstår, at den i
2001 ingen rust havde (men det er så også 4 år siden...)

Hvis jeg ikke aner noget om biler - og ikke har mulighed for at få den op på
en lift, hvad kigger jeg så efter, når jeg skal ud og se på sådan en bil?

Håber på lidt svar til en usagkyndig :)

/Kenneth

Fra : Basil

Dato : 26-07-05 19:59

NumZie wrote:
> [...]

> en lift, hvad kigger jeg så efter, når jeg skal ud og se på sådan en bil?

Min kæreste har lige købt samme model, bare fra 92 med 192k på klokken.
Koblingen var slidt, modstandene i blæserkontakt var gået, den hænger lidt
med røven, men ikke faretruende, og vi skulle selv hente plader
Bilen bærer præg af at være brugt, men har ingen fejl eller mangler, og er
totalt vedligeholdt.
Hvis din er pæn at se på, ville jeg næsten godt turde købe den, hvis min
kærestes er standarden for den model ?
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 20:25

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> wrote in message
> [...]
> totalt vedligeholdt.
> Hvis din er pæn at se på, ville jeg næsten godt turde købe den, hvis min

Okay - spændende! Hører bare så meget om rust på de Toyotaer, men jeg aner
ikke lige, hvordan jeg undersøger det, når jeg står og kigger på automobilet
:)

/Kenneth

Fra : Basil

Dato : 26-07-05 20:30

NumZie wrote:
> [...]
>
> Okay - spændende! Hører bare så meget om rust på de Toyotaer, men jeg aner
> ikke lige, hvordan jeg undersøger det, når jeg står og kigger på

Det aner jeg heller ikke noget om, købte den næsten ubeset, men fik en
bekendt biltosse til at gennemgå den inden pengene blev betalt (han kendte
sælger godt), og han kunne intet galt finde på bilen.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 06:43

> [...]
> bekendt biltosse til at gennemgå den inden pengene blev betalt (han kendte
> sælger godt), og han kunne intet galt finde på bilen.

Det er så din fordel :) Jeg har ikke nogen til at gennemgå den inden jeg
køber - heraf min ekstremt store forsigtighed...

/Kenneth

Fra : Basil

Dato : 27-07-05 19:42

NumZie wrote:
> "Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> wrote in message

> Det er så din fordel :) Jeg har ikke nogen til at gennemgå den inden jeg
> køber - heraf min ekstremt store forsigtighed...
>
> /Kenneth

Jeg havde købt den selvom han ikke havde haft tid, den var bare i så god
stand, det kunne min ringe indsigt i det sagtens vurdere.
Kai

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-07-05 22:39

> Jeg havde købt den selvom han ikke havde haft tid, den var bare i så
> god stand, det kunne min ringe indsigt i det sagtens vurdere.

Hmm... kobling slidt, blæserkontakt i stykker, hænger med røven... hvordan
hænger det sammen med god stand? :)

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Brian

Dato : 28-07-05 07:45

Martin Johansen [6000] wrote:
> Hmm... kobling slidt, blæserkontakt i stykker, hænger med røven...
> hvordan hænger det sammen med god stand? :)

*ROFL*
Nu man tænker over det, er hele den danske bilpark i ualmindelig
god stand

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-07-05 10:01

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42e87f21$0$18636$14726298
@news.sunsite.dk:

> *ROFL*
> Nu man tænker over det, er hele den danske bilpark i ualmindelig
> god stand

Hehe :)

--
Martin "CST" Johansen [6000]