KTM LC4 620 SC e.l. - erfaringer?
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 26-07-05 17:58

Hej NG

Jeg overvejer at anskaffe en KTM LC4 620 SC e.l. og bygge den om til
motard (eller finde en der allerede er..)

Jeg hører gerne om erfaringer/svagheder med de cykler (udover at man
nemt bringer pappet i fare p.g.a. bøllekørsel!)..

Alle input er velkomne også evt. foreslag til alternativer

På forhånd tak
Thore Jensen
---
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56
- Aprilia RSV mille, måske til salg...

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 27-07-05 07:07

"SmaRTrxxv" <glemdet@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bringer pappet i fare p.g.a. bøllekørsel!)..
>
> Alle input er velkomne også evt. foreslag til alternativer

Mht. KTM, og sumpscootere i almindelighed, sidder der en hel flok skovtrolde
www.dormck.dk der ved en masse om dem. Det kunne være en ide at spørge
der.

Tobias

Fra : André T.

Dato : 27-07-05 08:47

Jeg vil foreslå forum'et på www.tenere.dk, der er også en del, der ved alt
om dem...

Men generelt kan jeg sige at det er en sjov cykel, og LC4 motoren er testet
godt igennen (så du går ikke galt i byen der).

Dog personligt, syntes jeg den er lidt tung, og har derfor valgt en lettere
model, uden el-start, og med flere heste...

Men Motard cykler er > PURE FUN <... Kig på www.mobile.de og se på de
forskellige KTM modeller (625, 640, 660 osv.)

¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨
© Bow Wow Wow Yippi Yo Yippy Yay ©

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 27-07-05 15:36

André T. wrote:
> Jeg vil foreslå forum'et på www.tenere.dk, der er også en del, der ved alt
> om dem...

Der vil jeg kiggge så

> [...]
>
> Dog personligt, syntes jeg den er lidt tung, og har derfor valgt en lettere
> model, uden el-start, og med flere heste...

???? Tror du tænker på LC4 640 ! eller KTM DUKE

Så vidt jeg ved er det således
'02 Husqvarna SMR 570: 56 HK til 117 kg
' 01 KTM LC4 620     : 65 HK til 122 kg..

> Men Motard cykler er > PURE FUN <... Kig på www.mobile.de og se på de
> forskellige KTM modeller (625, 640, 660 osv.)

Det er en RSV Mille nu også, men den kræver meget for plads for at være
rigtig sjov

Thore

Fra : André T.

Dato : 27-07-05 22:28

> Så vidt jeg ved er det således
> '02 Husqvarna SMR 570: 56 HK til 117 kg
> ' 01 KTM LC4 620 : 65 HK til 122 kg..

Ja ok, men prøv at skifte siden på luftfilterkassen, og montere en åben
udstødning, på SMR'en..... BANG! 10hk mere... :)
Min har 57 hk på hjulet.

Havde ikke lige check på data, på KTM'erne, derfor jeg nævnte Tenere.dk...
men er da lidt overasket, over en 620 fra 2001, ikke vejer mere end 122 kg
tør...

> Det er en RSV Mille nu også, men den kræver meget for plads for at være
> rigtig sjov

Min 2004 RSVR, syntes jeg nu ikke var halv så sjov som Husqvarna'en,
ligemeget om der var nok plads eller ej... Men det skulle prøves :)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=6014&m=full

Held og lykke, med dit evt. "orange" MC skift.... ;)

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 27-07-05 08:45

> [...]
>
> Jeg hører gerne om erfaringer/svagheder med de cykler (udover at man
> nemt bringer pappet i fare p.g.a. bøllekørsel!)..

Hej Thore

Dem kender jeg lidt til. Kig inde på www.tenere.dk s forum og spørg mere
specifikt.

Mit råd er (ultra kort): Køb en med det forbedrede gearkasseleje (efter96).
Køb en med shokkobling og gummiunderstøttet styr. Køb en med det store
oliekredsløb og langt olieservice (5000km). Jeg ville købe en original SM
model hvis det er det du vil. De er ikke sat ens op fra fabrikken.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 27-07-05 15:40

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Jeg ville købe en original SM
> model hvis det er det du vil. De er ikke sat ens op fra fabrikken.

Jeg er klar over at der forskel i affjedringen m.m., så det skal ændres
når den skal i SM trim

Thore

Fra : André T.

Dato : 27-07-05 22:35

> Jeg er klar over at der forskel i affjedringen m.m., så det skal ændres
> når den skal i SM trim

Ja, bare spørg Hr. Scrallar :) Han havde lidt problemer med at montere
hjul, og bagefter speedo...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3008

Heller ikke helt billigt at købe 2 motardhjul med dæk, skiver, kaliber
adapter und alles.... :)