Mobil værktøjskasse
Fra : Lantino

Dato : 26-07-05 13:38

Hej NG,

Er der nogle håndværker i dette forum som har lavet en genial kasse til alt
værktøj (Skruetrækkere, fastnøgler, hammer, vinkelsliber, boremaskine etc)
som man kan transportere overalt ... Ville være lækkert hvis man kunne få
samlet alt sit værktøj et sted, og som kunne tages med overalt ...

Jeg så en tømre engang, som havde lavet en kasse (næsten en kiste) med hjul,
som jeg kunne forestille mig at man kunne tage med hvor som helst .. Sætte
den ind i varevognen og evt. tage tingene derfra .. eller tage den med ud
til en arbejdsopgave (Så har man alle sine ting)

Ellers må der være et kæmpe marked for det .. Silvan og 4K har sikkert lavet
en i plastik ...

Er der nogen som har nogle gode ideer til sådan en kasse ...

/Karsten

Fra : Thomas Hansen

Dato : 27-07-05 00:01

On Tue, 26 Jul 2005 14:38:09 +0200, Lantino <pistolfingeren@hotmail.com>
wrote:

> [...]
> lavet
> en i plastik ...
>
> Er der nogen som har nogle gode ideer til sådan en kasse ...

Hej
Det er klart bedst at lave sådan en kasse selv. Så får du lige præcis
plads til det værktøj du har og forventer at bruge.
Svjh omtales sådan en kasse som du har set en lærlingekasse. Fordi det som
regle er en del at lærlingens oplæring at lave sin egen kasse med plads
til det værktøj han har brug for.
Det letteste er at tage udgangs punkt i en flightcase og selv lave
indretningen. Prøv at kikke på en plyfa kasse de er gode og relativt
billige.

/Thomas

Fra : Max

Dato : 27-07-05 10:16

Hej

> [...]
> den ind i varevognen og evt. tage tingene derfra .. eller tage den med ud
> til en arbejdsopgave (Så har man alle sine ting)

Sådan en kasse kan du købe hos http://www.traeudsalg.dk/

Mvh Max

Fra : Mureren

Dato : 29-07-05 09:42

> [...]
> den ind i varevognen og evt. tage tingene derfra .. eller tage den med ud
> til en arbejdsopgave (Så har man alle sine ting)

Kan du bruge sådan noget her:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=46496&item=5989229493&rd=1

Jeg har selv sådan en fætter, og den er meget praktisk. Har brugt den til at
tage med til trackdays i ind- og udland, og nu bruger jeg den når jeg er ude
og køre i min kart.
Der er plads tio ldet meste i sådan en, boremaskine etc. kan dog kun ligge i
det nederste rum.

Hvis du har behov for rigtig meget plads til større ting end vinkelsliber,
boremaskine etc. er det, som andre har påpeget, nok bedre at bygge en selv,
men der kan nu godt ligge 3-4 stykker elværktøj i nederste skuffe.

Mvh.
Mureren
(PS: den passer fint i bagagerummet på en 307'er