Tandrem Escort 1995
Fra : Petersen [2000\)

Dato : 26-07-05 13:12

Hej
Hvor meget kan tandremmen køre.
Min blev skiftet ved 120k og har nu kørt 190, kan den klare til 240, eller
er
der tommelfingerregler.
Det er en 1.6i clx fra 1995
Erik - Frederiksberg

PS- Den kører perfekt og er lige blevet synet hos FDM

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-07-05 14:41

Hej!

Petersen [2000) wrote:

> Hvor meget kan tandremmen køre.
> Min blev skiftet ved 120k og har nu kørt 190, kan den klare til 240, eller
> [...]

Well, min '96'er kan så vidt jeg husker klare 120.000km eller 5 år (hvad der end
kommer først). Det er en DOHC Zetec-maskine... Hvad ligger der i din?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Petersen [2000\)

Dato : 26-07-05 17:05

Hej Kim
Min er også en Zetec- ved ikke hvad DOHC Zetec står for ??
Erik
PS- Er du stadig på DTU. - Har før fået svar fra dig -fint.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-07-05 18:12

Hej!

Petersen [2000) wrote:

> Min er også en Zetec- ved ikke hvad DOHC Zetec står for ??

DOHC = Double OverHead Camshaft = Dobbelte overliggende knastaksler.

> PS- Er du stadig på DTU. - Har før fået svar fra dig -fint.

Nej, jeg er blevet færdig :)

Men ok, så skal kræet skiftes som jeg skrev (5 år eller 120.000km). Min skal jeg
have fat i næste år... :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader