Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Farvesammenligning D2X, D70, E1DS, 20D m.f~
Fra : Viggo Brøndegaard Ni~

Dato : 26-07-05 12:08

På nedenstående link findes et word-dokument med en sammelignelig farveskala
fra forskellige kameraer. De tilhørende jpg-filer er også vedlagt.

42e61041$0$693$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

- Hvis det virker - ellers dk.binaer, Emne: Kamera farvesammenligning.

Det er jo reelt umuligt for en lokal papirbilledmager at forsyne os med de
rigtige farver på billedet, når forskellige digitale kameraer laver så stor
spredning i det digitale foto af samme farve.

Kilden til farverne og optagelsen er: http://www.imaging-resource.com

Gør selv din vurdering. Der er ingen facitliste, men måske Kodak kender mest
til farver.

Mvh.
Viggo Brøndegaard

Fra : KNL DtP

Dato : 26-07-05 12:22

"Viggo Brøndegaard Nielsen" <No_spam_to_me@invisible.com> skrev i en meddelelse

> På nedenstående link findes et word-dokument med en sammelignelig farveskala
> fra forskellige kameraer. De tilhørende jpg-filer er også vedlagt.

Har du mulighed for at smide det op på en webside, for jeg kan se, at Cybercity
ikke længere tilbyder dk.binær og linket til indlæget dutter ikke.

Det lyder nemlig ganske interessant med en sådan sammenligning.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 26-07-05 12:40

On Tue, 26 Jul 2005 13:22:16 +0200, KNL DtP wrote:

> [...]
> ikke længere tilbyder dk.binær og linket til indlæget dutter ikke.
>
> Det lyder nemlig ganske interessant med en sådan sammenligning.

Cybercity tilbyder binære grupper, du skal bare tilgå via af severen
newsbin.cybercity.dk de ændrede det hele engang i foråret for at få en
bedre og hurtigere tekstserver. Der står lidt her
http://www.cybercity.dk/privat/support/ny_paa_internet/intro_til_nyhedsgrupper/
og lidt i de interne cybercity grupper, men kan ikke lige finde noget på
deres side.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu får lov at prøve Canon Eos 20D